Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ÆV - Har du endnu en kunde som ikke betaler?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Indkøberen/Fokus:

Det var da en underlig indstilling til inkasso, Mikkel... Mon ikke samtlige inkassofirmaer og advokatfirmaer, som driver debitor/inkassoservice er uenige med dig?

Jo da naturligvis er de da ueninge med Mikkel.  Man skulle næsten tro at du ikke var klar over at det faktisk lever at af få kunder i butikken.  

Hvor mange Inkasso eller Advokat firmaer tror du lige der anbefaler Deres kunder  bruge den nye for "Forenklet inkasso" procedure  ......  ingen må man antage!

Ravn

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:47

Per Mathiesen:

Er slet slet ikke enig med dig - men det behøves vi jo heller ikke at være. Dejlig dag til dig

Selvfølgelig er du ikke det ... du lever jo af at have den modsatte holdning :)

Grunden til at jeg skrev var også mest fordi jeg syntes du fremstiller inkasso som den forkrommede løsning på dårlige betalere, og det er bestemt ikke tilfældet. Det er helt sikkert det rigtige for nogen, og derfor syntes jeg lidt modvægt var på sin plads :-)

Held og lykke med din forretning ;)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:51

Ravn:

Jo da naturligvis er de da ueninge med Mikkel.  Man skulle næsten tro at du ikke var klar over at det faktisk lever at af få kunder i butikken.  

Hvor mange Inkasso eller Advokat firmaer tror du lige der anbefaler Deres kunder  bruge den nye for "Forenklet inkasso" procedure  ......  ingen må man antage!

Nu begynder det sgu' at blive for avanceret for mig. Kan du også have en god dag, Ravn  Big Smile

Michael

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:44

Som kreditor ( den der har penge tilgode) har du 2 valg.

A) Betalingspåkrav (Fogedretten) Kunden har ikke indsigelser. Hvis denne alligevel har skal den sendes til civilretten. Og betalingskravet, bliver automatisk omdybt til stævning. Har man "mistanke" om at kunden måske har viljen, men ikke evnen til at betale. Eller måske villig til en frivillig afdragsordning.

B) Stævning (Civilretten) Kunden har indsigelser. Kunden vil ikke betale.

Ovenstående valg man må gøre sig som kreditor har intet med størrelsen på beløbet at gøre.

Småsags proceduren er for beløb op til 50.000 kr.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Mathiesen:

Hejsa....

Er slet slet ikke enig med dig - men det behøves vi jo heller ikke at være. Dejlig dag til dig

MvH

Per

Tror faktisk, at der er rigtig mange inkasso-/advokatfirmaer, der er enige. Jeg er selv blevet frarådet at gå videre med en sag af en advokat. Hvorfor? Fordi det for mange af os er gældende, at beløbet er så tilpas beskedent, at det ikke kan betale sig at gøre krav på det. Det ville være herligt, hvis det ikke var tilfældet, men for mange mindre erhvervsdrivende - som mange af os her på Amino nu engang er - kan der ikke herske nogen tvivl om, at inkassofirmaer og advokater ikke er relevante. Desværre!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)