Ideen bag Green Business House var rigtig god. At de gik konkurs har næppe noget med selve ideen men nok mere en kombination af evner hos de personer som stod bag og så et umådeligt stort pengeforbrug på bla. sponsorater, som aldrig ville kunne have genereret en indkomst som stod mål med udgiften. |
Hej Henrik,
Vi er enige.
Jeg har nok fået formidlet det forkert tidligere. Jeg mener, at idéen er dårlig, hvis man vil gøre alt inhouse, men hvis man agerer mellemmand, så er det nemmere at få til at lykkes (dog kræver det stadig at man sætter sig rigtig godt ind i de produkter og leverandører, som man formidler).
Selvom man som kunde i første omgang skal betale mere for at have en mellemmand til at håndtere sine leverandører, så kan det jo være, at man sparer endnu mere på sin interne tid (og på ærgerlser ved at hyre den forkerte leverandør), at denne merudgift, som mellemmanden påfører handlen, i sig selv tjenes hjem i opgørelsen af den samlede handel.