Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kære Iværksætter har du brug for mig??

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Der var tidligere et firma kaldet "Green Business House", hvor man kunne outsource alle sine opgaver til. Firmaet er dog gået konkurs i dag.

Ideen bag Green Business House var rigtig god. At de gik konkurs har næppe noget med selve ideen men nok mere en kombination af evner hos de personer som stod bag og så et umådeligt stort pengeforbrug  på bla. sponsorater, som aldrig ville kunne have genereret en indkomst som stod mål med udgiften.

Personligt har jeg haft stor glæde og sparet en del på at bruge en mellemmand til at finde det rigtige trykkeri til den rigtige pris.

/Henrik

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:27

Hej Henrik,

Vi er enige.

Jeg har nok fået formidlet det forkert tidligere. Jeg mener, at idéen er dårlig, hvis man vil gøre alt inhouse, men hvis man agerer mellemmand, så er det nemmere at få til at lykkes (dog kræver det stadig at man sætter sig rigtig godt ind i de produkter og leverandører, som man formidler).

Selvom man som kunde i første omgang skal betale mere for at have en mellemmand til at håndtere sine leverandører, så kan det jo være, at man sparer endnu mere på sin interne tid (og på ærgerlser ved at hyre den forkerte leverandør), at denne merudgift, som mellemmanden påfører handlen, i sig selv tjenes hjem i opgørelsen af den samlede handel.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:33

Martin E. Jensen:
at denne merudgift, som mellemmanden påfører handlen

Jeg er ikke enig i, at det nødvendigvis medfører en merudgift. Mange konsulenter/freelancere giver en bid af avancen og ser mellemmanden som et ekstra salgsled og altså en markedsføringsudgift, hvor andre betaler for reklamer/annoncer/mødebooking. Man kan således sagtens fastholde leverandørens normalpris og samtidig tjene på det.

Michael

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:54

Indkøberen/Fokus:

Martin E. Jensen:
at denne merudgift, som mellemmanden påfører handlen

Jeg er ikke enig i, at det nødvendigvis medfører en merudgift. Mange konsulenter/freelancere giver en bid af avancen og ser mellemmanden som et ekstra salgsled og altså en markedsføringsudgift, hvor andre betaler for reklamer/annoncer/mødebooking. Man kan således sagtens fastholde leverandørens normalpris og samtidig tjene på det.

Men så ligger opgaven med at markedsføre leverandøreen så i stedet hos mellemhandleren, som udover markedsføring, også skal have lidt (i nogle tilfælde meget) til sig selv. Hvis leverandøren betragter dette "fee" som sin markedsføringsudgift, så skal services altså "markedsføres" to gange, når der anvendes en mellemmand.

Jeg er dog ikke uenig i, at der ligger nogle optimeringsmuligheder i at markedsføre flere leverandører samlet, og idéen om indkøbsforeninger har jo historisk også vist sig rentabel.

Der vil dog i de fleste tilfælde være tale om merudgifter, men som sagt, så kan selv merudgifter hos kunden faktisk være en fordel, hvis mellemmanden sikrer en god handel på de rigtige vilkår - og endda, som i dit tilfælde påtager sig kvalitets- og garantiforpligtelsen overfor kunden.

Fra Odense
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:17

Hej Alle sammen

Mange tak for jeres svar og viden.. Jeg vil prøve kortfattet at svare på jeres spørgsmål så i får en bedre ide af hvad det mere præcist er jeg har i tankerne.. (Selvom jeg kan se at der er en overvejende stemning til at der ikke er brug for ideen J)

Først og fremmest må jeg sige at det Green Business House lavede er lidt i tråd med det jeg tænker.. (Bare mere proffessionelt, kan se at de har skuffet/snydt en del kunder med dårligt udført arbejde)

Jeg er selv uddannet markedsføringsøkonom med speciale i iværksætteri, samt har jeg en HA-Bachelor og er ved at færdiggøre min Cand. Merc. med fokus på strategi og organisationsdesign.

Så overordnet set har jeg rimelig indsigt i de kategorier som jeg ønsker at levere services indenfor. Med det sagt, vil hver afdeling; Bogholderi & Regnskab, Salg & Markedsføring, hjemmeside udvikling og vedligeholdelse etc. være styret af professionelt uddannede indenfor området. Jeg vil herved selv agere ”sælger” for mine forskellig afdelinger..

Håber det giver lidt mere indsigt i mine tanker ellers må i sige til, så skal jeg gerne uddybe mere..

Endnu en gang mange tak for jeres tanker

Martin 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:27

Martin Pedersen:
(Selvom jeg kan se at der er en overvejende stemning til at der ikke er brug for ideen J)

Jeg mener bestemt, at der er brug for ideen. Det kan sagtens fungere og jeg vil da hilse en konkurrent/kollega velkommen. Så er der flere til at sprede servicen. Der er masser af opgaver og dygtige konsulenter derude.

Michael

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)