Vil det give nogen mening at lave en version af en webshop til iPhone eller Android udover den normale side? I så fald - er der nogen, som har erfaringer med det eller har links til webshops, som har en decideret mobil side? /Heinz |
Webshop til iPhone/Android?
- 1
Henrik "Heinz" Jacobsen - www.MegaMerchandise.dk Skandinaviens #1 indenfor merchandise til sport, musik & film.
|
Henrik "Heinz" Jacobsen - www.MegaMerchandise.dk Skandinaviens #1 indenfor merchandise til sport, musik & film.
Jeg tror de færreste vælger at købe noget på sin mobil. Til gengæld syntes jeg, det ville være super smart hvis man bare kunne se produkterne, og læse beskrivelserne. |
Jeg er HELT uenig med dig Max! :o) Jeg mener helt klart, at flere og flere køber på Internettet, især da de fleste virksomheder, tilbyder ekstra rabatter på Internettet, da det giver mindre adminstrationsomkostninger for virksomheden. Jeg tror helt klart, at det 100% godt kan betale sig at få lavet en mobilversion af dit site. Hvem der kører med en mobilversion - der kan jeg kun lige pt huske at Unibet.dk, kører med det, og at Amino er igang med at lave en, og gud velsigne dem for det! Jeg er tit på Internettet med min mobil, men skærmen er godt nok lige lidt lille til det, derfor er en mobilversion helt klart at foretrække. Men husk, at gøre, så man selv på mobilen, kan skifte frem&tilbage til mobilversionen & den originale version.
Mvh C.P |
Helt enig.. Men hvis man kan se produkterne er der ingen grund til at man ikke kan se pris, putte i kurv og gennemføre checkud? Med andre ord - synes det er en fin idé at lave en shop der virker på mobilen, men det skal være med det altoverskyggende og primære formål at informere om varerne og ikke at muliggøre checkout. Tror man vil se flere og flere blive klar til at købe via mobilen i fremtiden, men der går lige et år eller to inden danskerne er klar :-) |
Jeg kan forresten anbefale dig at hører dette indlæg af Martin Thorborg: http://thorborg.tv/mobil-e-handel.html
Mvh C.P
|
Super spændende med jeres indlæg - tak for det! Personligt er jeg overbevist om, at rigtigt meget webhandel kommer til at foregå fra mobile platforme i fremtiden - uanset om vi taler Ipad/Iphone eller Android platforme, så går tendensen kun i én retning, og der er mod øget brug af mobile platforme. Jeg er selv slave af diverse news apps til Android og benytter hyppigt alle mulige andre former for spændende apps til mange andre ting, men jeg er aldrig faldet over en webshop, som havde et specielt layout tilrettet en mobil platform. Jeg arbejder videre med min idé om at levere en mobil platform indtil jeg støder på en mur... og så må jeg spørge Amino til råds igen :-) |