Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed - Partner søges

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne i gang med at starte en virksomhed, hvor man brander/laver markedsføring for andre virksomheder (B2B). Jeg går selv på HHX så jeg beskæftiger mig med begreberne, og emnerne i hverdagen. Det skal gøres online, og styres ved hjælp af en hjemmeside. Hjemmesiden er jeg ikke gået igang med at lave endnu, men vil meget gerne have hjælp med blandt andet det, samt. en der har samme viden som jeg selv.

Jeg søger en ekstra mand til at starte virksomheden op med, en med fagligt viden, som er motiveret til at kunne starte det op. Du skal have forstand på hjemmesider, og kunne se kritisk på situationer som andre virksomheder står i. Du skal kunne tage projektet seriøst, og have tid til at realisere det, så det ikke bliver et tomt mål. Du skal kunne give dig tid til at analysere udfordringer, kunne finde løsninger på problemer.

Hvis der er en der er interesseret i at arbejde på dette projekt med mig, så skriv enten i tråden eller send en besked til mig.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 15:23

Det er en rigtig god med en partner. Det vigtigste er dog netværk.

Har du nogle potentielle kunder? Forsøg at få nogle små kunder selv så du lærer lidt om virksomheder i praksis.

Jeg har selv læst HHx (blandt andet) og forstår udemærket hvad du vil. Det hænger og falder dog på dit netværk - og ikke på om du har en fin hjemmeside.

http://no41.dk er et PR bureau som har en wordpress blog som firma-side. De vil gerne have mere (kundelogin, presselogin osv.), men det er nice to have og ikke must have. Det fungere helt fint for dem med en wordpress blog i dag. Bare for at give dig en idé om hvad det handler om hvis du vil have succes.

Tilmeldt 16. May 11
Skrevet kl. 22:53

Det lyder måske lidt som et dumt spørgsmål, men har du så også en god måde at "anskaffe" sig et netværk på? :) Er det bare at skrive rundt til forskellige virksomheder?

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 23:11

Meget sjovt, jeg har selv været inden omkring opstart af samme virksomhed, i øjeblikket ligger siden på www.bl0g.dk indtil den bliver lavet færdig, du kan eventuelt tjekke den ud :)

Mvh.

Morten S.

Tilmeldt 16. May 11
Skrevet kl. 23:18

Morten Sørensen:
Meget sjovt, jeg har selv været inden omkring opstart af samme virksomhed, i øjeblikket ligger siden på www.bl0g.dk indtil den bliver lavet færdig, du kan eventuelt tjekke den ud :)

Det ser da meget fint ud :-) Men det jeg egentlig mest vil ud i er at brande virksomheder, altså skabe et identitet hos en virksomhed. Strategi og økonomi er også noget jeg godt kunne gå ud i. Men ellers så er det da fedt at der er andre end mig selv der er har samme interesse herinde.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:33

Stammeren:
Det lyder måske lidt som et dumt spørgsmål, men har du så også en god måde at "anskaffe" sig et netværk på? :) Er det bare at skrive rundt til forskellige virksomheder?

At skrive rundt til en masse virksomheder er en mulighed. Jeg tror du ikke på at du får så meget respons hvis du eksempelvis skriver emails til folk du ikke kender. Kombiner det med jobopslag og håb på du bliver fundet. Lav noget billigt (evt. gratis) arbejde i starten. De første 3 kunder bliver de sværreste for dig at få - men får du dem, så får du "hul på byllen" og du vil få lettere ved at få kunder (forudsætter du gør et godt stykke arbejde).

En anden mulighed er at opsøge et venskab som du kan udvide til en profesionel relation. Eksempelvis følge det netværk du vil ind i varmen hos på twitter. Fordi stort set alt er frit tilgængeligt på twitter, er langt de fleste rigtig venlige og imødekommende (ellers ville de virke arrogante overfor potentielle kunder/venner og besværliggøre deres egen networking). Det er derfor relativt let at få lov at "være en del af netværket", men et langt stykke hen af vejen skal du være katalysator for at starte samtaler - det vil de ikke gøre før der er gået noget tid.

Netværk tager lang tid - og det at flytte folk fra sit netværk til profesionelle relationer tager endnu længere tid.

Undersøg hvad dine konkurrenter gør - tag det bedste fra din konkurrenter og lav et firma som har en edge i forhold til dem alle :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)