Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrere virksomhed, regnskab uden omsætning?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello :)

Jeg er ny her på amino, så tilgiv mig hvis der er blevet svaret på dette før?

Jeg er ved at starte en webshop og skal i den forbindelse have et CVR nr. for at kunne registrere mig hos diverse grossister og leverandøre. Når jeg gør dette skal jeg jo lave regnskab, både MOMS og skat. Jeg vil ikke have nogen omsætning, så skal jeg stadig lave at det administrations arbejde?

Mvh Suhive

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 18:41

Hensigten med et firma SKAL være at have omsætning og overskud. Skat er for tiden efter forskellige små hobby virksomheder og hører om hvornår de begynder at tjene penge. Mange lukker deres hobby virksomhed af den grund.

Du kan lave en privat virksomhed UDEN CVR, men det ligner ikke det du er efter.

P.S. Hvordan kan man drive webshop uden en omsætning?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 15. May 11
Skrevet kl. 18:50

Jeg har bestemt en omsætning i tankerne, men kan bare ikke lige sige om det bliver næste uge, eller om 6 mdr. Jeg har ikke som sådan lavet noget ved det endnu, men der kunne være nogle moms fordele for mig ved at registrere nu.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Tilmeldt 15. May 11
Skrevet kl. 21:05

Kan jeg registrere virksomheden nu, selvom jeg ikke har omsætning før om 4-8 mdr.?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18

Suhive:
Kan jeg registrere virksomheden nu, selvom jeg ikke har omsætning før om 4-8 mdr.?

Det kan du godt. Men det vil altid være godt at have et budget, forretningsplan mv. at vise SKAT - specielt hvis du har store investeringer i opstarten og skal have penge tilbage i moms.

/Henrik Koudahl

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18

Suhive:

Det kan du godt. Men det vil altid være godt at have et budget, forretningsplan mv. at vise SKAT - specielt hvis du har store investeringer i opstarten og skal have penge tilbage i moms.

/Henrik Koudahl

Tilmeldt 15. May 11
Skrevet kl. 21:36

Okay :)

Mange tak for svar

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:18

Suhive:

Jeg vil ikke have nogen omsætning, så skal jeg stadig lave at det administrations arbejde?

Du skal stadig lave regnskab. Du vil ende op med et underskud, som skal kunne dokumenteres overfor SKAT, og selvfølgelig også registreres på din selvangivelse.

Som Henrik skriver, så er det en rigtig god idé at have budgetter, som viser, at du på et tidspunkt forventer at tjene penge. SKAT har netop sat stort fokus på virksomheder med underskud. Dog har nystartede virksomheder ikke helt samme fokus som virksomheder med underskud i 2-3 år.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)