Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger I en bog?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan I får mest muligt ud af en bog?

Synes selv jeg læser en fantastisk masse spændende bøger, men som tiden går er det som om, at alt stille og roligt glider ud af hovedet igen?

Hvad gør I for at bevare indholdet fra en bog?

Skriver i løbende i selve bogen (hvis i selv ejer den), tager i noter ved siden af eller læser i den bare? Måske I gør noget helt tredje?

Det synes jeg kunne være meget spændende at høre noget om, så vi alle kan få endnu mere ud af de mange gode bøger, som der nu findes.

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 23:54

Hmm det er vel forskelligt fra person til person..

For mig, hvis emnet er interessant så husker jeg det bare, jeg kan remse en sætning op eller ved hvor i bogen det er i forhold til alt andet indhold.

Mens andre bøger hvor det er krævet at man har den viden dog har ingen interesse for mig, der bliver jeg nød til at terpe det, skrive ned osv.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:20

Jeg mishandler mine bøger, de får post-its på sider og noter på.
For at kunne hurtigt gennemlæse dem 2nd gang på det, jeg mente var guldkorn 1st gang.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 7. Apr 11
Skrevet kl. 00:27

Interessant. Jeg overvejer at begynde, at skrive/understrege i mine bøger. Mener I dette vil være "dumt"?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:42

medalje:

Interessant. Jeg overvejer at begynde, at skrive/understrege i mine bøger. Mener I dette vil være "dumt"?

Det overvejede jeg også i starten men efter et par år, er jeg sikker på dine bøger bliver et krusedulle helvede.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:49

Det vigtigste for mig, når jeg læser en bog eller hører et foredrag, er at holde fast i de tanker, meninger og idéer, jeg får. Det er jo bedøvende lige meget, om jeg kan give et referat af en bog medmindre jeg skal lave en hukommelsesøvelse. Derfor er det tankerne, der opstår, jeg skal bruge, inden jeg glemmer dem.

Jeg har altid en notesbog, hvor jeg bare fylder på med citater, tanker, figurer osv. som opstår. Noterne i bogen er resultatet af mødet mellem bogen/foredraget og mit liv. Derfor kan noterne også være forskellige, hvis jeg fx læser bogen igen og er et andet sted i mit liv.

Noterne bruger jeg så til mange ting. De hjælper mig i første omgang med at huske, men de bliver også til blogindlæg, produkter, indslag i foredrag eller til nye valg, som får mig videre.

Jeg skriver også i bøgerne, men det er mest, hvis jeg ikke lige har notesbogen i nærheden.

God læselyst :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 7. Apr 11
Skrevet kl. 11:31

Okay, tak for en herlig respons.

Jeg vil i fremtiden forsøge mig med noter eksternt ved siden af bogen :-)

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 15:00

Jeg læser ikke så mange bøger, men når jeg gør, så tager jeg sjældent noter.

Dog vil jeg sige, at når jeg tager noter, så husker jeg det bedre - ikke for notens skyld, men fordi det var igennem hånden. Selve noten kan jeg i princippet smide ud.

Men som sagt, så tager jeg sjældent noter - jeg er lidt af den holdning, hvis det ikke kan huskes, så var det ikke vigtigt nok alligevel.

Men et godt råd er nok, som Tommy, at skrive noter.

Pøj pøj med læsningen.

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)