Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webshop til prof. børnetøjsbutik?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Peter Kirkebye Skrevet 14-05-2011 kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi har en svensk webshop (www.LuckyLittleMe.se) med børnetøj som har eksisteret i 5 år og vi er vokset rigtig meget de seneste år. Indtil for få uger siden har vi også haft en stor fysisk butik i Malmø som vi har fokuseret meget på og har derfor forsømt vores webshop. Dvs. vi kører stadigvæk på en ScanNet webshop 1 løsning.
Det positive ved den er at den generalt har været meget stabil i 5 år og vi har generalt fået en udmærket support (specielt efter vi har banket i bordet:-)). MEN funktionalitetsmæssigt er der simpelthen nogle begrænsninger som vi ikke kan leve med længere!!
Umiddelbart ser jeg ikke at webshop 2 er meget bedre på det vi savner som er:

- Integration til Unifaun (MyPack, Posten Sverige)
- Flere shops (ej multi-language) som går ned i samme økonomisystem (ex. Economic)
- Søgning på størrelser. Det ville være cool at kunderne i ex. udsalgsperioden kan søge på alt der
  er tilbage i størrelse 5 år på tværs af samtlige varer. (vi har ufattelig mange varer)
- En mere intelligent måde at ligge varer op på! (Vi har MANGE varianter)
- Krydshenvisning af produkter
- Rabatkoder, også individuelle
- Avanceret statistik modul (pr. kunde, pr. produkt mv)

Et andet vigtigt punkt er migrering af ScanNet webshop. Er det muligt eller skal vi ligge alle varer ind i det nye system (tager min 2 måneder(: )

Udover ovenstående har jeg udarbejdet en kravspec. på ca 120 punkter:-), men ovenstående er nogle af de vigtigste punkter.

De systemer jeg mest har kigget på er ScanNet webshop 2, Magento, Shopify, episerver og ScanCommerce.
Der findes fordele og ulember ved de fleste. Magento er superhot og opensource og for os fristende at hoppe over på. Men for os er det næsten vigtigere med en trofast, stabil (også økonomisk) partner og her virker "landskabet" lidt broget i forhold til ScanNet som trods alt er en stor virksomhed med styr på IT-infrastrukturen og økonomien. Søgeoptimeringsmæssigt har ScanNet også været toppen for os. Ligger nummer 1 eller 2 på stort set alle vores varer på Google.se og ja man kan lave et redirect 301, men virker det også 100% i længden??
Prisen spiller selvfølgelig også en rolle og jeg har fået budgettilbud på alt fra 50-600.000kr på en plug&play løsning. Hvad har I betalt?

Nogle af de webshops som jeg syntes rigtig godt om: www.Babyshop.se www.net-a-porter.com www.nelly.com www.stayhard.se www.coolstuff.se www.smartkids.dk

Enkel, overskuelig, gode søgemuligheder og et super backend system er i mine øjne vejen til succes.

Kunne være super at høre fra andre større webshops med vokseværk omkring jeres erfaringer og overvejelser. "Desværre" er jeg stadig påvirket af Martin Thorborg´s video omkring det at migrere til en ny platform (mange advarsler):-)
Og hvorfor ændre en succes, for det har vi virkelig haft i 2010, branchen taget i betragtning. Omsatte for  +10mio, pænt mindre overskud, soliditet 45%, egenkapital på lille mio.
MEN skulle hilse og sige det har været en HÅRD kamp de første 4 regnskabsår - Puha

Hilsen

Peter
www.LuckyLittleMe.se

PS: Nogle som kan anbefale en "rådgivningstime" eller formiddag med Hr. Thorborg? For vi står i den grad med en milepæl og gode råd er dyre!!

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Casper Skrevet 14-05-2011 kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg er ejer af et firma der beskæftiger sig med udvikling af 100% skræddersyede webshops til rigtig gode priser.

Du kan se nogle af vores referencer på www.ctweb.dk/referencer.

Vi lægger meget vægt på brugervenlighed, både i admin og frontend, samt google optimering.

Jeg vil meget gerne høre mere om projektet og evt. give et tilbud på det.

Venlig Hilsen
Casper Thun

CTWeb

/Casper

www.ctweb.dk - gør din virksomhed klar til fremtiden!

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Anders Lund Fra  LAIT Skrevet 15-05-2011 kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Du skal helt sikkert ikke undervurdere en migrering og dermed også tage advarslerne fra f.eks. Thorborg seriøst. Det er et stort arbejde, og det vil koste mange penge og tage lang tid. Især opgaverne med integration til andre systemer er altid noget der tager lang tid!

Et forslag du kan kigge nærmere på (bemærk: det er kraftigt farvet af mit daglige job, hvor vi selv arbejder med udvikling på uCommerce og Umbraco): En shop baseret på på platformene uCommerce og Umbraco. Du får ikke en køreklar shop som virker ud af kassen for små beløb, men til gengæld får du nogen solide platforme der kan tilpasses, integrere til andre systemer og performe ordentligt. Både nu og om et år når tingene har udviklet sig. Og det er vel og mærke dine systemer og din data, når du har betalt for uCommerce-licens (uCommerce-licens vil være en meget lille del af det samlede budget) og udvikling.

Under alle omstændigheder lyder det meget som om, at du ikke har brug for en hosted standardløsning, men derimod et stærkt fundament i form af en ordenligt velafprøvet platform, hvorpå du bygger tingene du har brug for.

Jeg giver bestemt gerne en gratis rådgivningstime eller 2 eller 3, hvis du vil have en snak om mulighederne. Vi bor i Odense, men jeg er jævnligt i København. Ring eller skriv hvis der har interesse.

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Anders Trans Sørensen Skrevet 15-05-2011 kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

redSHOP er et rigtig godt bud. redSHOP er den mest udbredte dansk udviklede webshop og har et væld af udvidelser og funktioner. redSHOP er et modul til Joomla og dermed baseret på OpenSource.

Bl.a er det den webshop med den mest avancerede integration til e-connomic som findes. 

Ellers kan jeg kort remse op:

  • Rabatter på kunde og vare (gruppe eller individuelt)
  • Indbygget gavekortfunktion
  • voucher eller coupon rabatter
  • Avanceret variantstyring med mulighed for skabelonopbygning
  • Søgning på tværs af varegrupper vha. redPRODUKTFINDER
  • Masser af indbyggede statistikker.
  • Måske den shop på markedet med mest indbyggede SEO funktioner.
redWEB som står bag redSHOP ligger i Odense og med knap 30 medarbejdere i dag er vi et af verdens fem største Joomla konsulenthuse - Derved er vi et godt bud på en god stabil partner.
Giv mig et praj hvis du vil vide mere.

/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20

I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Rasmus Lindgren Fra  Infospray Media Skrevet 15-05-2011 kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

En af fordelene ved at vælge Magento er præcist at i kan skifte partner såfremt I ikke føler at I får nok for pengene. Der findes også rigtig mange agencies der kan finde ud af Magento efterhånden.

Dette er med til at minimere risikoen.

Magento er bygget til store professionelle shops (Fortune 500) og I har mulighed for at vælge en licens med SLA og support direkte fra Varien der har bygget dyret (om end det så koster lidt).

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
slettetbruger Skrevet 15-05-2011 kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Tillykke med den fine fremgang :·) Vi har været hele turen i gennem med skift fra Dandomain til Scancommerce. Jeg vil mene at vi virkelig havde forberedt os til skiftet - og alligevel er det absolut det værste jeg har været udsat for. Nok især fordi vi (som jer) har ekstremt mange varer og varianter. Det er en meget større opgave end man umiddelbart tror - og selv om man synes man er super forberedt og har alt på plads forinden - så bliver man bare væltet totalt omkuld. Jeg tror ikke der er mange som ikke vil blive det.

Der er en risiko ved et skifte. Nogle »eksperter« vil mene at hvis det gøres korrekt er der ingen risiko. Det er absolut ikke en mening jeg deler med dem - især fordi der er så mange varer og varianter. Det er ikke mange små ting der skal være galt før det kan ses på besøgstallene og dermed også salget.

Vigtigste råd overhovedet: Fremskynd aldrig dit skifte. Gør det først når alt er gennemtestet mange mange gange - og du er helt helt sikker på at det nu fungerer. Skift ALDRIG i højsæson eller udsalgssæson. Kan du ikke nå det i følge planen - så vent hellere 4 måneder ekstra end at fremskynde skiftet.

Sørg for at have en rigtig god og ansvarsfuld SEO mand indover til at tage sig af alle jeres placeringer - så flest muligt sikres. Den som vil påstå at du overhovedet ikke dykker i søgemaskinerne skal du ikke tro på. Du skal regne med et fald i en periode.

Sørg for at undersøge referencer på den udbyder du ender med at vælge. Find nogen som ikke står på referencelisten. Ring til 10 som et minimum. Overbevis ikke dig selv om hvad der er rigtigt - men forhold dig til fakta.

Vær opmærksom på at ALT hvad der IKKE er noteret ned - det får du IKKE.... Du skal derfor have afsat dobbelt så meget som du giver for shoppen, til de ekstra ting som kommer i månederne bagefter.

Derudover skal du have hele firmaet til at stå sammen i perioden lige op til og lige efter shopskiftet. Det er utroligt hårdt psykisk for alle - både chefen og også de ansatte. Alle skal lære nye systemer - og for de fleste er det noget af det værste. Man skal stå sammen om at det er hårdt og nyt - det er rigtig vigtigt!!!

Og så til det gode: Vores konverteringsrate er steget med ca 80% efter vores skifte. Og det er det som har gjort at vi har klaret det godt. Og så utrolig hårdt arbejde og mange timers forberedelse. Men som sagt - mens det stod på - fortrød jeg virkelig mange gange at jeg nogensinde var gået igang med det.... I dag er det godt - men nu er det også et år siden og vi har fået systemerne til at spille sammen og kender dem rimelig godt.

Alt held og lykke med det :·)



Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Peter Kirkebye Skrevet 15-05-2011 kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "leverandører":-).....Helt klart spændende produkter I hver især anbefaler/repræsenterer og jeg er sikker på der findes flere "veje til Rom".

Dog er jeg med denne tråd mest ude efter feedback fra andre større webshops som Helle/House of Kids og tak for det Helle!!
Spændende at høre omkring dine erfaringer og hvad Du har været igennem og stor respekt for det Du har opnået!!
Jeg oplever desværre mange leverandører som ikke kender nok til vores del af branchen hvor man arbejder med utrolig mange produkter/varianter. Så det giver ikke mening at modtage endeløse referencelister på webshops med legetøj, computerspil eller lign.
Umiddelbart lyder børnetøj simpelt, men faktisk er den utrolig kompleks rent IT-mæssigt, dels pga mange produkter/varianter og fordi den er UTROLIG konkurrencepræget. Desuden er kunderne enormt udsalgsfokuseret.
Alt dette betyder at man som webshopejer er nød til at kunne analysere sine kundedata på kryds og tværs og have mulighed for at trække et hav af intelligente statistikker, så man får solgt sine varer i tide, til den bedste pris og køber rigtig ind!
Har man mange varer bliver det også hurtigt svært at vise dem på sitet og give kunderne et hurtigt overblik over eksempelvis størrelser. Her er et standardsystem ret svagt i forhold til de mere intelligente skræddersyet løsninger.

Og ja Martin Thorborgs indlæg skræmte mig meget + de casestories jeg har læst på amino.
Jeg har selv været i IT-branchen i mange år og solgt highend software (Oracle) til store banker i Norden. Projekterne var selvfølgelig langt mere krævende end lille Lucky Litte Me´s webshop-projektBig Smile. Men store virksomheder har helt andre muligheder for at afsætte ressourcer til testmiljøer, projektledere, konsulenter mv.
Og det er lige her vi er på bar bund, da vi altid ligger vandret rent arbejdsmæssigt. Hvornår har man lige tiden til at kaste sig ud i et migreringsprojektSad

Kom nu - Er der ikke andre end Helle som vil fortælle om deres erfaringer?Smile
Hvorfor valgte I Magento, Scancommerce, Shopify, ScanNet eller andre??

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Lone S. Hansen Skrevet 16-05-2011 kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter, 

Jeg har også været rundt og kigge på forskellige platforme, da jeg også gerne vil væk fra Scannet's Webshop1 med Lisen.dk
Jeg har altid gerne ville rykke til Shopify. Da vi startede, tog Shopify ikke Dankort, så det måtte blive valgt fra og har altid været "The one that got away", men må desværre konstatere, at Shopify stadig ikke kan leve op til vores (eller dine) krav. Vigtigste punkt, de halter på: Du kan ikke have en shop på flere sprog.  Derudover er der nogle andre småting, som man muligvis kunne have levet med (for i stedet at have deres fantastiske vareoprettelse), men det er altså den store roadblock, med manglen på multisprog. 

Jeg har ikke den helt store fidus til Webshop2. De gange jeg har kigget på den, har essentielle punkter som vareoprettelse ikke virket meget bedre, end det gør på Webshop1 - og dertil kommer, at jeg frygter for fortsatte børnesygdomme på platformen, da jeg simpelthen ikke tror at der er nok kunder på den nu, til at de kan være kommet bare noget der ligner til bunds i issues'ne. 

Mine erfaringer med ScanCommerce er ret begrænsede - men jeg har fulgt Helles skift fra sidelinien (jeg har designet hendes nye shop) og hvis man skal summere platformen op i ét ord, ville det være "dyrt" :-)
Så sidder man pludselig på en lukket platform, der koster en halv arm og selv bittesmå rettelser kan potentielt blive rigtigt dyre at implementere. Det er måske ikke ønskescenariet :-)

Jeg har også kigget på Think e-biz, der i sin tid lavede TrendyBaby og senere blandt andet LirumLarumLeg mm. og den kan nogle fine ting, men mange af dem var designet til folk uden teknisk viden (så man selv kan sætte en forside op, uden at kunne kode en linie, eksempelvis), hvilket er fint nok, men ikke dér jeg har brug for at indsatsen ligges. Derudover, var jeg helt utroligt skræmt over, at det lader til at hele platformen er bygget af én programmør - og hvad sker der, når han ikke gider længere? Dertil kommer, at mange af komponenterne var skrevet i forskellige programmeringssprog, da det var tydeligt at programmørens interesser løbende havde ændret sig. Det kan skræmme lidt, at kerneinteressen ikke er e-handel. 

Derudover har jeg kigget på en håndfuld andre platforme, hvoraf mange af dem var teknisk imponerende, men som du påpeger var målgruppen ikke tøjshops.  Det vigtigste for os, er at oprettelsen og vedligeholdet af varianterne bliver lettere at håndtere. Det lader ikke til, at der er mange der arbejder med netop dét. 

Og så er der Magento. 

Alle på Amino har i årevis råbt og skreget om Magento - men jeg har i adskillige omgange eftersøgt shops, der kører på platformen herinde, og dét der kommer frem er mindre shops, med få varer og de er oftest programmeret af ejeren selv og/eller en kæreste/mand/ven til ejeren - og mit problem med Magento er simpelthen, at jeg ikke orker interessere mig for det. Som du selv påpeger, har man som shopejer nok at se til. Et platformsskift er en kæmpe operation på flere fronter - og jeg orker simpelthen ikke, oveni at skulle vie mit liv til at sidde og google efter fucking plugins. 

Når dét så er sagt - så lader Magento indtil videre i min (efterhånden noget lange) eftersøgning, til at være den eneste platform, der lever op til alle mine krav.   Så er problemet bare, rent faktisk at få bygget lortet  - og inden da, kunne det være betryggende at høre erfaringer fra folk, der allerede havde fået det gjort.  De er bare lidt svære at finde. 
Simon fra ByFlou skrev for over et år siden herinde, at de var i gang med et skift til Magento - og at de har inhouse udviklere - men så vidt jeg kan se, er den ikke launchet endnu. Det kan godt gøre én endnu mere nervøs.

Når man sidder og arbejder dagligt i Scannet's webshop1, kan man ofte sidde og dagdrømme om dagen, hvor man sidder på en platform, der gør tingene lidt nemmere - men hver gang jeg forsøger at få bolden til at rulle på et skift, ender jeg altid med noget "Arh, fucking fuck it. Det virker okay nu, hvorfor bruge så meget tid og energi på at komme over på noget, som ingen tilsyneladende kan garantere vil virke lige så okay?" og så går der 3 måneder, før jeg igen begynder at kigge på projektet. 

So in conclusion: Ingen gyldne løsninger herfra. Bare et "I feel your pain, man" :-)

PS: Hvad er det for en video Martin har lavet om platformsmigrering? Kan ikke finde den.

PPS: Man kan, når man læser mit herrenegative indlæg fristes til at tænke: "Men selvom Helles platform er dyr og lukket og hun siger det har været utroligt besværligt, så har det i hvert fald haft en positiv indvirkning på hendes virksomhed, så måske man bare skulle vælge den samme platform, som hun har gjort" - men til dét, vil jeg indskyde at Helle er en fighter - og jeg har ligeledes hørt om cases hvor folk har skiftet til den platform, hvilket decideret har haft negativ indflydelse på deres shop. Platformen er ikke den gyldne billet i Helles succes - det er hvad hun har gjort med den - og jeg er overbevist om, at hun kunne have haft samme - eller måske endda bedre - resultater på andre platforme. 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
thorup.io Fra  ZeroCode Skrevet 16-05-2011 kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone har ret i, at Shopify ikke understøtter multilanguage/-currency, så hvis det er et kardinalpunkt, så er Shopify i nuværende release ikke en mulighed.

Hvis nogle er interesseret i at få afklaret yderligere omkring hvad og hvordan Shopify understøtter forskellig funktionalitet, så er i velkomne til at sende en PB eller email, så skal jeg svare så fyldestgørende som muligt.

Venlig hilsen
Ole

Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Peter Kirkebye Skrevet 16-05-2011 kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

Super indlæg og inspiration fra en anden webshop 1 kunde!!
Syntes også din shop fin, trods ScanNet´s begrænsninger og rart at høre der er andre som er træt af at ligge varer ind i webshop 1Smile
Angående Thorborgs indlæg kommer det her:
http://thorborg.tv/skal-du-opgradere-din-webshop-portal-eller-dit-website.html

Og lige for at vende den med multisprog. En del siger det er bedre at have seperate sites med hver enkelt land (rent SEO mæssigt)!?! Er klar over det er en dyrere løsning, men man kan sagtens have flere shops som pejer ned i ex. Economic, hvor varer oprettes mv.
Men ok igen, der må være en fornuftig årsag til Nelly.com og andre store laver multisprogTongue Tied

Det er fristende at hoppe over hvor gærdet er lavest og opgraderer til Webshop 2 og måske vi bare vælger at lave en selvstændig butik baseret på vores legetøj som vi har en del af. Her har vi ikke noget at tabe på SEO fronten og så kan vi jo teste hvordan webshop 2 virker på egen krop.
Iøvrigt findes der en svensk webshop leverandør som er specialiseret i retail: http://panagora.se/
Er i dialog med dem, men det koster "skjorten" (svensk ord for kassen).
De har bla lavet babyshop.se som blev kåret til årets ehandel site i 2010.

Hilsen
Peter

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere