Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobilselskab a la OnFone

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tit undret mig over hvor store investeringer der skal gøres for at starte et Mobilselskab op a la OnFone/BiBob etc. og hvad det kræves?

Nogen der har noget input på dette?

Mange hilsner

F

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:14

Frank Rasmussen har jo lavet et system, så man billigere kan starte et mobilselskab op, men det er stadig dyrt - dog uden at kende den nøjagtige pris..

En virksomhed som Onfone er kun lavet, så en af de store selskaber vil opkøbe dem. De har nemlig intet overskud og presser kun de store selskaber!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:16

Faisel Butt:

Jeg har tit undret mig over hvor store investeringer der skal gøres for at starte et Mobilselskab op a la OnFone/BiBob etc. og hvad det kræves?

Nogen der har noget input på dette?

Mange hilsner

F

Softwaren, kundeservice mv. kan du købe dig til igennem (ja nu kan jeg ikke huske hvad de hedder, men de ejer også unoeuro og tidligere unotel). Du kan købe en kompelt løsning her http://www.mvno.dk/ og vil tro samlet koster det vel 500.000-1.000.000 kr at skyde igang inkl div licenser osv..

Men så skal du nok regne med 15-20 mio kr til markedsføring og have et produkt, der er helt nyskabende - så den er svær...

Frank Rasmussen udtalte her den anden dag, at han ville starte et nyt teleselskab, men ikke i Danmark, da der ikke var plads til at lave en Telmore, Bibob, Onfone igen....

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:17

KennM:

Frank Rasmussen har jo lavet et system, så man billigere kan starte et mobilselskab op, men det er stadig dyrt - dog uden at kende den nøjagtige pris..

Se linket i mit indlæg. Dog har han lige solgt det til Telenor, så han har det ikke længere..
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:30

Det bliver svært at lave samme nummer igen og det kræver sindsygt mange penge til markedsføring. Når det er sagt, så kunne det nye koncept være ubegrænset forbrug, altså fri tale, fri SMS og MMS, samt fri data uden loft.

Pris 444,- kr. om måneden og regningen kan aldrig blive større. Hertil kan man lave et samarbejde med en eksisterende webshop, f.eks. Bilka.dk og tilbyde en gavekode på 500,- kr. til de kunder der binder sig i 6 måneder, som en slags tilskud til en ny mobiltelefon.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:37

Det kræver mange penge (men ok alt er relativt...). Jeg undersøgte tingene med kammerat for en 6-7 år siden og kan huske, at vi fik tilsendt prislister (fra TDC, Telia, Sonofon og 3) over, hvad det koster at leje sig ind på deres net.

Hvis du bare vil have et nogenlunde grundlag for at regne omkostningerne ud, skal du have fat i de lister.

/JG

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:52

en 200000 til 300000 kr 

Kontakt telia/tdc/telenor wholesale afdelning

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:25

KennM:

En virksomhed som Onfone er kun lavet, så en af de store selskaber vil opkøbe dem. De har nemlig intet overskud og presser kun de store selskaber!

Der var i forbindelse med deres årsregnskab meget omtale med at de ikke tjente penge i crn.dk og jeg tror også computerworld. Men som de selv sagde så ville de have overskud i virksomheden hvis de stoppede med at køre reklame. Og dermed ikke ønskede at få flere kunder. Men de ville have flere fordi de ville have Telenor til at købe dem men det blev TDC som havde den største pung.

Nu var det ikke lige dig som skrev det. Men der var en som mente at det ikke var muligt at lave et nyt onfone firma igen. Men det sagde man også i forbindelse med bibob. Ja og nu har de solgt Onfone og så til TDC og Onfone kørte Telenor. Så nu mister Telenor trafik og "kunder" og det skal de have tilbage og det bliver med at købe en anden virksomhed. Så jo før jo bedre man har en ny Onfone på Telia eller TDC net så stor jeg at der er en køber som hedder Telenor

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51

Kristian Konradsen:
Softwaren, kundeservice mv. kan du købe dig til igennem (ja nu kan jeg ikke huske hvad de hedder, men de ejer også unoeuro og tidligere unotel). Du kan købe en kompelt løsning her http://www.mvno.dk/ og vil tro samlet koster det vel 500.000-1.000.000 kr at skyde igang inkl div licenser osv..

Præcis... Jeg undersøgte det for et halvt år siden, og der nåede vi frem til at det cirka ville koste 5-600.000 kr. hvor man så ville være klar..

Dertil ligger der en markedsføringspost, som er ret så betydelig..

Derudover er der så personale omkostninger, mht løn, kontor osv..

På et super lavt budget kan du sikkert komme igang for et par millioner - meeen! Skal det være noget der skal nævnes i TDC's årsregnskab, så skal den helt store tegnedreng frem som Kristian også skriver :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)