Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår uddør SEO?

Side 4 ud af 7 (65 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke enig i din betragtning af, at Google er blevet stærkere af, at SEO har udvist stor interesse for Google - tværtimod. Brugerne udviste stor interesse for Google, fordi de gav det bedste søgeresultat. SEO kom på banen og manipulerede Google. Brugerne som gjorde Google stor er ved at miste tiltro til Google. Det er ikke en forstærkende effekt - det er tværtimod det modsatte.

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Thomas Rosenstand:

Umulius:
Søgemaskinerne er dem som er mest interesseret i at udrydde SEO.

Det ved de vidst ikke selv endnu - siden de meget kontinuerligt melder det stik modsatte ud.

Hvad skal søgemaskinere sige: Vi synes, at I spammer vores robotter? Vil I ikke være så venlige at lade være med at manipulere søgeresultaterne? Det ender med at forbrugerne ikke længere stoler på vores produkter?

Hvorfor er det så svært for dig at sige: Ja, vi har indenfor SEO et ansvar for, at søgeresultaterne er blevet for manipulerede? Du har 75% af den almindelige befolkning der allerede synes det - hvorfor kan dig der så arbejder professionelt med det ikke erkende, at der måske er et problem?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Umulius:
Du har 75% af den almindelige befolkning der allerede synes det

Det lyder alligevel imponerende at 75% af befolkningen har kendskab til det og en mening om det, eftersom at mindre end 75% af befolkningen anvender internettet?

Men du mener måske 75% af brugerne på Google m.v. ? :P

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja, du har ret. Måske ikke af hele befolkningen, men her kan du se det: i en afstemning på ComON fredag, sagde 72 procent, at Google har brug for "store forbedringer" eller skal laves "gennemgribende om" for at forbedre kvaliteten i søgeresultaterne. Lifehacker.com har også lavet en afstemningen. Hele 77 procent af deres brugere sagde, at resultaterne er blevet mindre brugbare på det seneste.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager nogen af de akademiske udtryk. De har bare hængt mig ud af halsen i lang tid. Nu er det dog begyndt at give mening for mig og jeg kan se de kloge professorer siger noget klogt, omend de nogengange kunne gøre sig mere forståeligt. Jeg skriver vist mest for at få vendt tingene inde i hovedet og i min egen osteklokke, da jeg snart skal aflevere projekt.  

@Umulius, det punkt er vi så enige om at være uenige :-) Jeg kan dog fuldt ud forstå dit standpunkt, da jeg også tidligere har haft den opfattelse.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umulius:
Hvorfor er det så svært for dig at sige: Ja, vi har indenfor SEO et ansvar for, at søgeresultaterne er blevet for manipulerede? Du har 75% af den almindelige befolkning der allerede synes det - hvorfor kan dig der så arbejder professionelt med det ikke erkende, at der måske er et problem?

Jamen kære ven: SEO er da andet end afilliate sites der fylder i søgeresultaterne. SEO er også at gøre f.eks. Amino mere søgemaskinevenlig, at gøre en velgørende organisations hjemmeside synlig i søgeresultaterne, at sikre at borgerne kan finde oplysninger om f.eks. tinglysning, skilsmisse etc. på offentlige hjemmesider og meget mere.

Jeg tror, du skal rette kritikken mod afilliate sites - ikke mod SEO branchen. Det er altså en hel del mere nuanceret end som så.

Men uanset hvad du mener, mener søgemaskinerne altså noget andet - og de har bestemt ingen problemer med, at der er en branche, der gør virksomheders og organisationers hjemmesider mere egnede til fortolkning af deres robotter og algoritmer.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens følge Umulius i hans udsagn.

Mit eneste bud på ordentligt SEO: Ærlighed varer længst  Idea

Med tiden vil der hverken være noget under eller over (Det vil Google nemlig ikke overleve)

Og det var så min profeti

Fred på Jord

Mvh. John

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

John J:
... Mit eneste bud på ordentligt SEO: Ærlighed varer længst  Idea ...

Hvordan definerer du forskellen mellem "ærlig" og "uærlig" SEO?

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Umulius:
Hvorfor er det så svært for dig at sige: Ja, vi har indenfor SEO et ansvar for, at søgeresultaterne er blevet for manipulerede? Du har 75% af den almindelige befolkning der allerede synes det - hvorfor kan dig der så arbejder professionelt med det ikke erkende, at der måske er et problem?

Jamen kære ven: SEO er da andet end afilliate sites der fylder i søgeresultaterne. SEO er også at gøre f.eks. Amino mere søgemaskinevenlig, at gøre en velgørende organisations hjemmeside synlig i søgeresultaterne, at sikre at borgerne kan finde oplysninger om f.eks. tinglysning, skilsmisse etc. på offentlige hjemmesider og meget mere.

Jeg tror, du skal rette kritikken mod afilliate sites - ikke mod SEO branchen. Det er altså en hel del mere nuanceret end som så.

Men uanset hvad du mener, mener søgemaskinerne altså noget andet - og de har bestemt ingen problemer med, at der er en branche, der gør virksomheders og organisationers hjemmesider mere egnede til fortolkning af deres robotter og algoritmer.

Kære ven

Du er totalt teflonbelagt. Alt hvad man siger preller af og så skaber du din egen dagsorden, som du ønsker man skal forholde sig til. Det er ret morsomt :)

For at vende tilbage til din dagsorden: Nej, det handler ikke om affiliate. Det handler om SEO - det er SEO der giver metoderne til at ranke højt i søgemaskinerne. Om du så er en ridder klædt i hvidt (som du gerne ser dig selv som) eller om du er en skoledreng der laver affiliate, så er det manipulation af søgeresultaterne og det går ud over søgningerne generelt. Så kan du have en personlig holdning (money money money) om, at en side der skriver om skilsmisse har en bedre berettigelse end alle de andre sider. Det er så din holdning og repræsenterer jo så ikke 75% af den øvrige befolkning på de kilder jeg tidligere har henvist til.

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Beklager nogen af de akademiske udtryk. De har bare hængt mig ud af halsen i lang tid. Nu er det dog begyndt at give mening for mig og jeg kan se de kloge professorer siger noget klogt, omend de nogengange kunne gøre sig mere forståeligt. Jeg skriver vist mest for at få vendt tingene inde i hovedet og i min egen osteklokke, da jeg snart skal aflevere projekt.  

@Umulius, det punkt er vi så enige om at være uenige :-) Jeg kan dog fuldt ud forstå dit standpunkt, da jeg også tidligere har haft den opfattelse.

Jeg synes du har en interessant pointe. Desto mere opmærksomhed SEO-folket gør, desto mere "top-of-mind" bliver det hos virksomhederne, som så vil lægge flere kroner i adwords. Problemet er, når det antager en dimension, hvor forbrugeren mister tilliden til produktet - så er det dårligt.

Side 4 ud af 7 (65 indlæg)