Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intern linkbuilding: Tæller menuen som et internt link?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg over en tid set rigtigt mange tråde og artikler om intern linkbuilding kan give et skub i den rigtige retning, så derfor har jeg selvfølgelig kastet mig over det.

Mit spørgsmål er om, man ligesom ved ekstern linkbuilding, kun kan have 1 link til samme side, pr side man linker fra. For så begynder det at knibe på vores webshop, for der er alle kategorierne listet i venstre side af site, og kommer før "indholdet" på siden, som jo ellers er der jeg ville linke fra.

/Tim

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:22

Hej Tim

Google kan sagtens genkende menuer, widgets, footer og andre ting der går igen på flere sider, så i princippet tæller de ikke med i det ene link der anbefales.

Jeg har lavet en række tests, der har vist at det er en fordel at holde sig til et enkelt internt link til den samme underside, end at lave eksempelvis 5 interne links til samme underside. Du har vel læst min blogpost om vigtigheden af intern linkbuilding?

/ Emil

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:30

TimP:

Nu har jeg over en tid set rigtigt mange tråde og artikler om intern linkbuilding kan give et skub i den rigtige retning, så derfor har jeg selvfølgelig kastet mig over det.

Mit spørgsmål er om, man ligesom ved ekstern linkbuilding, kun kan have 1 link til samme side, pr side man linker fra. For så begynder det at knibe på vores webshop, for der er alle kategorierne listet i venstre side af site, og kommer før "indholdet" på siden, som jo ellers er der jeg ville linke fra.

/Tim

Ja du opstiller en meget reel problematik som der faktisk er hos mange, og det er en af grundene til at det er bedre at bruge div og css så man på den måde kan få indholdet øverst i strukturkoden (html) mens CSS laver det visuelt som man gerne vil have det. Da menupunkter etc. så kun tager over når der ikke bliver linket i selve indholdet på siden. Så det er klart at foretrække at man gør det sådan frem for den såkaldt normale tabelstruktur (jeg mener ikke lavet i tabeller, men mere at man bygger det op i strukturkoden på samme måde som hvis der var en tabel).

Når det så er sagt, så kan Google godt se forskel på menuer og elementer som går igen på alle/mange sider. Og de vil sikkert overse de links lidt, til fordel for dem som er i indholdet.

Dog vil jeg til hver en tid anbefale div/CSS metoden jeg nævner, da den er mere eller mindre bulletproof, og det kan jeg bedre li.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 6. Sep 09
Skrevet kl. 16:33

Nu er vores side jo desværre bygget færdigt, hvis man kan sige at den nogen sinde bliver det, men ihvertfald så kan man jo starte med forsøge sig med de andre ting, og når man så ikke kan komme længere med det så kan man forsøge at rykke rundt på tingene og så skabe noget visuelt anderledes med CSS'en.

Ihvertfald tak til jer begge to for svarende. Og til Emil og tak for det meget beskrivende artikel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35
Tilmeldt 6. Sep 09
Skrevet kl. 16:37

hehe, jeg fik slet ikke set det anerkendende oplæg til linket, mon ikke det var bare en super godt undskyld for at smide en relevant link til hans egen blog :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:37

Nemmeste er nok at bloggen på siden og ligge en masse viden ud om dine produkter og links derfra over til din webshop

En wordpress blog siden laves totalt seperat på siden derved der nemmer opbygges denne link værdi , der også mange fordele ved en wordpress blog i SEO muligheder er simpelthen større

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:39

TimP:
Nu er vores side jo desværre bygget færdigt, hvis man kan sige at den nogen sinde bliver det, men ihvertfald så kan man jo starte med forsøge sig med de andre ting, og når man så ikke kan komme længere med det så kan man forsøge at rykke rundt på tingene og så skabe noget visuelt anderledes med CSS'en.
Det klart nemmeste er fra starten at bygge strukturkoden sådan at indholdet er øverst, og gøre det visuelt korrekt med CSS. ;)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 19:32

TimP:

hehe, jeg fik slet ikke set det anerkendende oplæg til linket, mon ikke det var bare en super godt undskyld for at smide en relevant link til hans egen blog :)

Det var nu ikke sådan det var ment (læser man den igen, kan den godt lyde ret selvhøjtidelig). Du skrev at du havde læst en masse artikler og tråde om intern linkbuilding, og anså det derfor som sandsynligt at du var stødt på den der.

Som Kim ganske rigtigt skriver er det en god idé at overveje en ordentlig menu fra start. Viser det sig dog at man ikke har den mest optimale menu, og er det ikke noget som man ønsker at rette på, skal man dog ikke holde sig tilbage for at bygge interne links.

/ Emil

Fra Kalundborg
Tilmeldt 2. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:09

Opret en en blog på webshoppen, hvori i kommer med andmeldelser om de produkter i selv sælger, jo flere indlæg jo bedre, til en vis grænse naturligvis.

Nogle af indlægne skal så linke til jeres Webshop, altså jeres moneypage.

andre af jeres indlæg, linker i sammen med nogle af de indlæg med jeres link til jeres moneypage.

Og nogle helt tredje indlæg linker i sammen med andre affiliate links.

Jeg kan hjælpe med dette, hvis i skulle være interesseret.

Mark Petersen.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)