Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad er forskellen mellem Momsregistrering og Arbejdsgiverregistrering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino,

Jeg er igang med stifte Aps. Jeg har lige et par sporgsmål.

Jeg har en fuldtids arbejde, hvor jeg får min løn fra. Nu skal jeg også have et firma ved siden af. Der vil selvefølig være omsætnning, jeg regner med at arbejder 10 timer om ugen. Når måneder er afslutted, betalet jeg de udgifter og moms forbudnet, resten kan jeg overfør til min private konto. efter skatten er betalt.

Så sporgsmål er, skal man stadigvæg registerer som arbejdsgiverregistering?

 

På forhånd tak

 

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

blueman:

Når måneder er afslutted, betalet jeg de udgifter og moms forbudnet, resten kan jeg overfør til min private konto. efter skatten er betalt.

Så sporgsmål er, skal man stadigvæg registerer som arbejdsgiverregistering?

Ja, du kan ikke bare uden videre hive penge ud af et ApS. Det kan ske enten som udbytte og løn. Hvis du hiver penge ud som som løn skal du registreres som arbejdsgiver.

Din momsregistrering vedrører afgift af din omsætning (blot for at svare på overskriften).

/Henrik Koudahl

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Fra  OEB Consulting ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 Når du har et ApS bliver du arbejdsgiver for dig selv. Derfor skal du registreres som arbejdsgiver for at kunne udbetale løn. Hvis du ikke ønsker at udbetale løn fra starten fordi der ikke er så mange indtægter kan du vente med at registrere dig som arbejdsgiver.

Ovendt kan du lave et personligt firma og her hænger firma og privat økonomi sammen.

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, nu i er søde at svar mig på det,jeg tillader mig at sporg mig en sporgsmål mere.

 

Jeg skal starte en rejse bureau til fjernøsten. Jeg skal skrive en formålsparagraf. hvad betyder det og hvad skal man passe på. Er der et sted på nettet, hvor man kan se hvad de andre har skrevet om deres formålsparagraf.

 

endnu en tak :)

mVh

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtig svar.

hvis jeg tillader mig at regieterer som arbejdsgiver, kan jeg stadigvæk have en anden indtæg, altså hvor jeg arbejder hos en anden.

tilsidsdt, koster det noget hvis jeg er registerer som arbejdsgiver..når jeg er alligevel igang med at stifte Aps.

 

ætter en tak :)

 

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Ja..du kan have anden indtægt. Det koster 670 kr. gebyr at stifte ApS på webreg.dk , moms-og arbejdsgiverregistrering er dog fritaget. MvH Peter
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Formålsparagraf=hvad skal dit ApS beskæftige sig med? Gerne en lidt bred formulering, for at undgå at skulle rette den for ofte. MvH Peter
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)