Det har ikke noget med penge at gøre. Du forarbejder fødevarer (her: blander forskellige krydderier), og dermed er du producent, og så er der ikke noget at gøre. Men du kan jo kontakte fødevarestyrelsen: http://www.foedevarestyrelsen.dk/forside.htm, så du kan få de rigtige svar. Der er faktisk en ret stor forskel i fht. dit eksempel med æblerne: I dit eksempel forarbejder du ikke æblet. Men du må ikke selv plukke det, skære det i kvarter uden at være godkendt - så er det ligegyldigt om du forærer det væk, eller tager penge for det. Mht. at 'låne' en del af et godkendt køkken: Jeg tvivler på, at det kan lade sig gøre - de bliver lige pludselig ansvarlige for det du laver, og dine varer skal indgå i deres egenkontrol-program, med dokumentation osv. MVH |
Rasmus Fredslund Hansen:Var det ikke Anders Samuelsen der kom noget så galt afsted sidste år fordi han forærede hjemmelavede boller væk til et vælgermøde? Det var da i hvert fald en eller anden politikker som delte nogle hjemmelavede boller ud og fik ørene gevaldigt i maskinen. Så det med at forære noget væk ændre ikke en døjt, hvis du vil give noget hjemmeproduceret til nogen der ikke lige er dine venner, så kræver det godkendelse.
Det ved jeg ikke noget om, har ikke hørt noget om den sag, og til sidst, det er da underligt at man ikke må give ( hjemmelavet ) mad væk gratis.
Nå, men det ser nok ud til at jeg skal til at tage sådan et hygiejnekursus hvis jeg skal ekperimentere lidt med krydderiblandning salg.