Jeg synes at det er lidt overkill at man skal fødevarer-registreres, det er jo dyrt at få besøg, og det er også en smule besværlig med alt det papirarbejde. Selvfølig er det okay at der findes denne fødevarer-lov når vi snakker om salg af fødevarer hvor der kan ske mange smittefare undervej, som f.eks hvis man vil sælge hjemmelavet pølser - men altså, hvis jeg nu bare gerne vil sælge slik der på forhånd er pakket af en godkendt fabrik, så er det lige i overkanten at jeg skal kontrollers også. Som det store "forbrydergeni" jeg er - kan jeg så omgås denne i mine øjene latterlige kontrol, ved at sælge en lille ting, og så give en slikpose gratis med. Eksempel: Køb et digt af mig for 50 kroner, og få en pose gratis slik med i købet. Kan jeg så omgå den fødevarer lov på den måde, for der er jo vel ingen regler for hvad man må give gratis væk. |
Et lille fusker spørgsmål omkring "fødevaresalg".
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
|
|
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
|
Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk
Det lyder meget logisk, at man som en ikke fødevarer virksomhed må købe chokolade, og give dette væk gratis til sine kunder. Men i mit tilfælde, så vil der komme til at foregå en ompakning ( blandning af krydderier ) - så det kan være at det giver sagen en anden twist. Ellers kunne alle pizzaeri i Danmark jo slå sig ned som lejetøjsforretninger, og sælge en små bamser til 50 kroner, og give folk en gratis pizza. |
Når du begynder selv at blande krydderier, er du producent, og så er der ingen vej uden om fødevarekontrollen. Det betyder også at du skal have hygiejnecertikat, og dit køkken skal være godkendt. Ligeledes skal der opstilles programmer for egenkontrol osv. Så glem alt om at lave den slags i 'privaten' - du skal have fuldstændig styr på alle varer, der går gennem dit køkken. MVH |
Kirsten www.kirstensquiltshop.dk
|