Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny i Affiliate marketing - spørgsmål

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 23. Oct 10
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i dejlige amino'er!
Jeg har kastet mig ud i Affiliate efter at have hørt Thorborg's talkshow med Simon mørch.
Men jeg har et spørgsmål. Jeg har oprettet en bruger på IQmedier og fundet en kampagne. Der står der at CPC er 1,5. Jeg har så lavet min annonce på facebook og der har folk klikket på min annonce og jeg har så betalt facebook deres CPC. Men jeg har ikke modtaget mine penge fra min kampagne igennem IQmedier. Er det mig der er helt tabt eller?

MVH
Morten

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:15

Pengene kommer først efter 45 dage og nogle affiliatenetværk skal rykkes lidt i ørerne inden de betaler.

Men du skulle meget gerne kunne se din optjente indtjening hos iq-medier.

/JG

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:15

Undersøg lige om du må køre kampagnen på facebook, og om afregningen for kampagnen er pr. klik / salg / lead.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:18

Du skal nok få dine penge fra IQmedier. Men de betaler først efter 45 dage. Så de penge du optjener her i maj måned, får du først udbetalt den 15 juli

Og sådan er det ikke kun hos IQmedier, men også hos alle andre

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 12:18

Den er lidt speciel ved IQ medier, for det er gennemsnittet der er angivet, og ikke det du modtager pr. klik :) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 23. Oct 10
Skrevet kl. 12:21

Det kan godt være at jeg er total dum til det her, det er min første annonce. Men der står intet om at den ikke må laves på facebook :)
Jeg har to spørgsmål:
CPC som der står ude i siden på IQmedier, er det jeg får for hver gang en kunde klikker på min annonce ikke?

Må dem som tilbyder en kampagne godt ændre CPC fra den ene dag til den anden ? :)

MVH
Morten

Tilmeldt 23. Oct 10
Skrevet kl. 12:23

Fungadgets:

Du skal nok få dine penge fra IQmedier. Men de betaler først efter 45 dage. Så de penge du optjener her i maj måned, får du først udbetalt den 15 juli

Og sådan er det ikke kun hos IQmedier, men også hos alle andre

Okay, mange tak for info ! :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 12:28

Nej igen, CPC er ikke klik pris ved Iqmedier.

Derfor ændrer de heller ikke klikprisen løbende, men den ændrer sig alt efter hvor mange der køber efter at have klikket. 

Det er forvirrende sammenlignet med andre netværk, men sådan fungerer det altså hos iq.

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Normalt plejer det at være fremhævet hvis annoncen må køre som SEM/Facebook/Point sites o.s.v.

Nej CPC er den gennesnitlige indtjening der har været på annoncen, set over en periode.

Du får 100 kr pr salg. Hver gang der er 50 der har klikket på annoncen er der typisk 1 salg (10/5) = en CPC på 2,00 kr.  

Så enkelt er det desværre ikke at lave penge på affiliate/facebook.

Pause heller din facebook kampagne og brug et par timer på at læse lidt videre om emnet :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:34

Nej iqmedier har slet ingen klik kampagner i øjeblikket. Du skal huske at se om der står "Lead" eller "klik" under type.

indtjening viser hvor meget du bliver betalt pr. klik eller lead.

CPC fortæller dig hvad alle deres partnere i gennemsnit tjener på at sende klik til netop den kampagne.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)