Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Akvariebutik - marked?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har længe gået med en drøm om at starte min egen akvarieforretning, da jeg har den helt store interesse indenfor akvariefisk og udstyr. 

Tanken startede for noget tid siden, da jeg ikke synes forretningerne i mit område tilbyder det jeg søger angående fiskearter - Så det skulle kun omhandle specielle chiclider, som jeg finder utrolig interessante.

Nu ved jeg godt, at det højst sandsynligt ikke er en butik, hvor man selv tjener millioner om året, men til gengæld kan jeg lave det der interesserer mig dagen lang. :) 

Er der nogen som ved om markedet i storkøbenhavn er mættet indenfor dette område? Eller er der andre ting jeg skal tænke over, før jeg begynder at gøre denne tanke til realitet? Kunne det evt. være en ide at købe en allerede igangværende forretning, hvor man evt. kan købe inventar osv. med i handlen?

Gode råd og tanker må meget gerne gives. :)

Mvh

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 17:03

Chicliderer fantastisk interessante og akvarierne falder bestemt ind tidens boligstil, - spørgsmålet er alene at få formidlet salgsbudskabet.

Det er nemlig ikke mit indtryk at de mennesker der interesserer sig for chiclider har noget som helst problem med at få deres lyst styret. Der tror jeg lige at du skal lave en bedre research :)

Der er i København lukket en del specialforretninger for akvariefisk, og jeg ved at nogle af de gamle garvede butiksejere (som bestemt har fagligheden iorden) har store kvaler med at få en traditionel butik til at løbe rundt. 

Det har jo aldrig været så nemt og billigt (relativt) at få ordentligt udstyr og succes med opdræt, og der findes en underskov af handel mellem private, hvor moms,skat,husleje og lønninger slet ikke kan være med.

Så mit råd vlle bestemt være at finde en eksisterende (nødlidende) butik og der få nogle attraktive overtagelsesvilkår, - og så fyre et markedsføringskoncept af som virkelig kan rykke. Udover det besværlige (rent fysisk) arbejde, så kan en kulisseopbygning i en eksisterende forretning gøres for få penge og få butikken til at ligne en million.

Men, hvis drømmen er at rende rundt i en kittel og klø på chicliderne på maven mellem (de få) ekspeditioner, - så er projektet dødfødt medmindre du har penge at tage med på arbejdet. 

Tilmeldt 11. May 11
Skrevet kl. 17:27

Hej Michael

Du har helt ret - Jeg er jo også selv entusiast, og bruger selv rigtig mange penge på akvarier.

Som du selv siger, så ser jeg også flere butikker lukke, som må betyde at markedet for fysiske butikker efterhånden må være mættet, eller måske bare ikke særlig interessante for brugerne. 

Jeg har tidligere været selvstændig, hvor jeg havde et markedsførings bureau, og har derfor stort kendskab til at komme ud til befolkningen, det var her hovedsageligt online - Har derfor også gået med en tanke om, evt. at starte et online chiclide koncept op, men har dog ikke fundet løsningen endnu, men kunne jo være der kunne komme et par gode råd på vejen herinde.

Jeg har overvejet at sælge chiclider over nettet, gøre det på en spændende måde, hvor man evt. kan se fiskene på webcam, så man bedre kan danne sig et billede af, hvilke fisk man køber. Jeg ser dog problemet her, at jeg selv elsker at tage ud i akvariebutikkerne og kigge på fiskene - Men der kunne muligvis være et marked alligevel, da jeg faktisk tror en del gerne ville slippe for at skulle køre i bus osv. med fisk, hvor risikoen for at fiskene er død på transporten er større, end hvis de blev transporteret i en forsvarlig kasse i en bil/varevogn.

Hvis du eller andre har forslag til en "ny" form for akvariebutik, evt. online er i meget velkommen. :)

Flere indput tages gerne imod! :)

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 20:01

Jeg tror det er alle akvarie entusiasters drøm, at starte sådan en forretning. Men jeg tror det er et svært marked, som er meget konjuktur bestemt. Dertil tror jeg at mange der starter ud med lys i øjnene ender med det som sælger bedst, nemlig det alle børn skal have når de er 7 år, Gubbier, neonfisk og andre tetraer.

Jeg tror man skal finde en niche som du også er indepå. Min interesse er specielt på Sydamerikanske Cichlider, og det er faktisk ret svært at finde et godt udvalg, da næsten alle special forretningerne satser på Afrika. Så hvis du laver en sydamerikaner butik, så har du en kunde i mig. Specielt hvis du fokuserer på Maller! Vi mangler en god Mallebutik..

Du skal klart satse på online markedet lige så meget på den fysiske butik. Samtidig kunne man lave et akvarie universitet hvor der fx hver lørdag var fremvisning af film og en reel forelæsning på en eller anden bestemet art. Jeg kommer gerne og fortæller om ekspeditioner i amazonas!

Held og lykke med det!

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:04

Kings:

det på en spændende måde, hvor man evt. kan se fiskene på webcam, så man bedre kan danne sig et billede af, hvilke fisk man køber. Jeg ser dog problemet her, at jeg selv elsker at tage ud i akvariebutikkerne og kigge på fiskene - Men der kunne muligvis være et marked alligevel, da jeg faktisk tror en del gerne ville slippe for at skulle køre i bus osv. med fisk, hvor risikoen for at fiskene er død på transporten er større, end hvis de blev transporteret i en forsvarlig kasse i en bil/varevogn.

Har selv et lille 530l akvarie med cichlider her i lejligheden og det er nu nogle skønne fisk :O)

Hvordan har du tænkt dig at sælge fisk over nettet - du vil vel ikke sende levende dyr med post dk eller gls? eller vil du så selv leverer dem og så kun i kbh?

Hvis du kommer igang og få banket en god og fornuftig hjemmeside op, så har du også en kunde her. For de webshops der findes med akvarie udstyr i dag, ja de ligner godt nok noget fra sidst 90'erne og er ikke specielt brugervenlige...

Tilmeldt 11. May 11
Skrevet kl. 00:06

Hej Thomas og Kristian

Jeg er utrolig glad for opbakningen af min tanke, og synes det er sjovt at i ser de samme "fejl" som mig, som fx at alle akvarieudstyrs hjemmesider er meget 90'er agtige, samt ikke særlig brugervenlige, som på lang sigt kan give meget mere salg.

Og Thomas, det er nemlig samme problem jeg er ude for, dog kører jeg også Afrikanske Chiclider, hvor der også er et forholdsvist stort udbud, men har nu fx i sidste uge været ude i 4 forskellige butikker i Storkøbenhavn, hvor de ikke har haft de fisk jeg leder efter, og det synes jeg er ærgerligt - Men kan dog godt se det for butikkernes side, at de mange selvskabsfisk de skal have plads til, hiver fat i en større målgruppe, end os der gerne vil have et unikt akvarie, med fisk ikke alle har. :)

jeg synes også det er en fed ide, det med at holde "foredrag" om de forskellige arter - Jeg ville da gerne komme hvis der var mulighed for at se en masse forskellige fisk, hører om deres baggrund osv., som man evt. kunne købe til rabatpriser om lørdagen, og måske give ekstra opmærksomhed hos akvaristerne. :) Man kunne evt. også inviterer nogen forskellige akvarieklubber, hvor de viser deres biotop-akvarier osv. frem.

Kristian:

Jeg har tænkt meget over logistikken - Man kan selv køre ud med fiskene i storkøbenhavn, som jeg faktisk ser som den bedste måde, da jeg selv kan styre hvordan fiskene bliver behandlet på vej til kunden, dog ser jeg det som en kæmpe tidsrøver for mig - Jeg har også undersøgt muligheden for at et eksternt firma skulle leverer, og ser faktisk også fint ud, da der er lovkrav om transport af fisk, som de skal overholde - Prismæssigt ville levering nok koste det samme for kunden, så synes det er værd at undersøge - Men hvordan ville I have det med, at få fisk leveret? Jeg kunne måske godt finde på det, men ville personligt selv ned i en butik og vælge mine fisk. - Man kunne evt. kombinerer online og fysisk butik, så man havde nogen forskellige arter i hvert akvarie til udstilling, som folk kunne bestille eller få med.

Igen er sådan en udstillingsbutik forholdsvis dyr i drift - Kunne man evt. lave en aftale med en fysisk butik, mod nogen penge om måneden, at have akvarier stående i deres butik? Godt nok ville man være en konkurrent, men hvis de kan se en fortjeneste i det, samt evt. at kunne tilbyde et større udvalg af fisk i deres butik, kunne det måske godt lade sig gøre?

Flere gode råd og tanker tages stadig gerne imod! :)

Mvh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)