Hej Aminoer Jeg har længe gået med en drøm om at starte min egen akvarieforretning, da jeg har den helt store interesse indenfor akvariefisk og udstyr. Tanken startede for noget tid siden, da jeg ikke synes forretningerne i mit område tilbyder det jeg søger angående fiskearter - Så det skulle kun omhandle specielle chiclider, som jeg finder utrolig interessante. Nu ved jeg godt, at det højst sandsynligt ikke er en butik, hvor man selv tjener millioner om året, men til gengæld kan jeg lave det der interesserer mig dagen lang. :) Er der nogen som ved om markedet i storkøbenhavn er mættet indenfor dette område? Eller er der andre ting jeg skal tænke over, før jeg begynder at gøre denne tanke til realitet? Kunne det evt. være en ide at købe en allerede igangværende forretning, hvor man evt. kan købe inventar osv. med i handlen? Gode råd og tanker må meget gerne gives. :) Mvh |
Chicliderer fantastisk interessante og akvarierne falder bestemt ind tidens boligstil, - spørgsmålet er alene at få formidlet salgsbudskabet.
Det er nemlig ikke mit indtryk at de mennesker der interesserer sig for chiclider har noget som helst problem med at få deres lyst styret. Der tror jeg lige at du skal lave en bedre research :)
Der er i København lukket en del specialforretninger for akvariefisk, og jeg ved at nogle af de gamle garvede butiksejere (som bestemt har fagligheden iorden) har store kvaler med at få en traditionel butik til at løbe rundt.
Det har jo aldrig været så nemt og billigt (relativt) at få ordentligt udstyr og succes med opdræt, og der findes en underskov af handel mellem private, hvor moms,skat,husleje og lønninger slet ikke kan være med.
Så mit råd vlle bestemt være at finde en eksisterende (nødlidende) butik og der få nogle attraktive overtagelsesvilkår, - og så fyre et markedsføringskoncept af som virkelig kan rykke. Udover det besværlige (rent fysisk) arbejde, så kan en kulisseopbygning i en eksisterende forretning gøres for få penge og få butikken til at ligne en million.
Men, hvis drømmen er at rende rundt i en kittel og klø på chicliderne på maven mellem (de få) ekspeditioner, - så er projektet dødfødt medmindre du har penge at tage med på arbejdet.