Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af system til prissammeligning af bestemte webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 05:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Aloha!

Som overskriften siger, så søger jeg en programmør der kan udvikle et slags prissammelignings script / system der kan suge info fra ca. 50-60 webshops indenfor én bestemt branche.

Dataene som systemet skal hente ud fra shoppen skal være: overskrift, billed og pris og evt. leveringstid.

Disse data skal efterfølgende præsenteres pænt grafisk på en hjemmeside.

Er det noget der lyder som en opgave for dig? Så fang mig via PM eller smid mig en mail på kontakt(a)seotext.dk

De bedste hilsner

Kristian Ole Rørbye

Kristian Ole Rørbye

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 07:31
Lyder spændende.. Er det børnetøjsbranchen du vil til at sammenligne :0)

Nå man inden du får en hel masse kodet fra bunden, der selv går ind og læser i html'en - så skriv til de forskellige webshops og hør om de har et XML feed du må få adgang til. De fleste kan lave et automatisk fra deres admin.

Det har jeg gjort til et par af mine sider og har faktisk fået et XML feed fra alle de shops jeg skulle bruge.

Mange shops leverer XML feed til pricerunner og det samme feed kan du bruge til din sammenligning.

Mvh
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 08:31

Lige præcis :-) Hvis du på nogen måde kan undgå det, så brug aldrig screen scraping. Det er en meget usikker måde at gøre tingene på, da hvis websitet bare ændrer sig en lille smule, så knækker det. Som det bliver nævnt, så er langt de fleste på pricerunner og det xml-feed har jeg parset op masser af gange og det er i hvert fald ikke noget problem.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 10:15

Hej,

Mange tak for Jeres svar.

Jeg er med på at et feed ville være det bedste at bruge, men mangler stadig en person der kan løfte opgaven fra A til Z :)

Kristian Ole Rørbye

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:25

Kristian Ole Rørbye:

Jeg er med på at et feed ville være det bedste at bruge, men mangler stadig en person der kan løfte opgaven fra A til Z :)

Du ringer bare :-)

41 28 28 08

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)