Lad os antage, at jeg er vinduespudser og, at jeg har været ude ved en kunde og vaske dennes vinduer.
Hvordan kommer det herefter til at foregå med betaling?
Sender jeg vedkommende en faktura? Mener jeg at have hørt man gør.. Men der står da ikke i en faktura hvordan kunden skal betale mig.
Hvordan gør man normalt? Da det bare er en mindre ikke-registreret virksomhed, kan man vel ikke bruge giro-indebetaling....?
Kan jeg bare sende kunden en faktura? Hvad skal den bestå af?
Har købt mig en regningsblok i Arnold Busck, men er ikke sikker på hvordan man bruger sådan en. Manden i butikken kunne ikke hjælpe mig med det heller.
/Simon
Det er jo alt efter hvad du har aftalt med din kunde.
Jeg ville i din type virksomhed fordi den ikke har et CVR nummer altid lave en aftale om at kunden betaler kontant når du har udført arbejdet. Husk at skrive at regningen ikke inden holder moms.
Hvis du har CVR nummer ville jeg skrive ud over firma oplysninger + cvr nummer at betalings er kontant eks. 8 dage med sidste betaling senest 17 maj 2011 husk at skrive at betaling efter betalings fristen pålægges diskonto + 2 %. Derfor skal der også fremgå eks banken er Nordea med reg.nr 0123 Kontonr. 12345678 eller hvad den nu er.
Om det er den ene eller anden så skriver du virksomhedens navn og adresse kontakt person evt. tlf.nr. samt Deres CVR nummer. (mange detail butikker har et stempel med mange af oplysningerne)
Du skriver dato for regningen og evt. hvad du har lavet vindue polering af 4 vinduer inden og udenfor eks 50 pr. stk 200 kr. 2 stk køleskab i butikken å 25 kr stk 50 kr.
Ialt 250 kr.
Moms 62,50 kr.
Ialt incl. moms 312,50 kr.
Hvis den betales kontant så skriver du betalt og dato samt din underskrift.
nu har du købt en regningsbog så skal du skrive det selv. Men du kunne også have lavet det i eks excel så havde du det meste lavet på forhånd. Og så kan du print i den mængde som du havde behov for.
Håber det svarer på dine spørgsmål.