Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ledig og iværksætter?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg er snart færdiguddannet og havde egentlig planlagt at skulle søge arbejde. Jeg har jo også noget SU-lån der skal tilbagebetales. 

MEN igennem de sidste måneder har jeg arbejdet på et projekt sammen med en anden, som nu er ved at forme sig til en egentlig virksomhed. Noget jeg er rigtig glad for. Dog ændrer det umiddelbart på mine planer fra endt uddannelsen.

Det jeg søger information om er hvilke muligheder der er for ledige iværksættere (som ingen indtjening har). Er den eneste mulighed at søge om et banklån? Vi budgetterer en indtjening fra november 2011, men det vil jo aldrig kunne siges med sikkerhed. 

Øvrige spørgsmål: 

- Er der en A-kasse, som er særlig relevant i denne forbindelse?

- Kender nogle til organisationer, hvor man kan søge støtte som ledig iværksætter?

På forhånd tak for jeres hjælp. 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:35

Supplerende dagpenge kan være en mulighed - nogle a-kasser er lettere at overtale til selvstændigt bierhverv end andre.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:46

HJ1985:

Øvrige spørgsmål: 

- Er der en A-kasse, som er særlig relevant i denne forbindelse?

- Kender nogle til organisationer, hvor man kan søge støtte som ledig iværksætter?

På forhånd tak for jeres hjælp. 

Hvis jeg var dig, ville jeg tage ud og deltage i et af de opstarts events der ofte er nævnt under Amino events. Som det nævnes er det muligt med dagpenge, f.eks. i Dana, men er du i en A-kasse? Jeg mener ikke der er nogle organisationer, desværre.... med mindre man selvfølgelig bor i Nakskov, så er der lidt specielle rammer.

Det er desværre ikke lige selvstændighed og iværksætteri der belønnes i ledighedsperiode...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)