Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ny fotograf-hjemmeside

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag den mørke side - den lyse fjerner opmærksomheden alt for meget fra billederne.

Derudover skal det være muligt at gøre billeder større ved at klikke på dem.

Billeder der ikke er i midten, skal nedtones, for at få fremhævet det billede man kigger på, så man ikke bliver forvirret.

Jeg havde ikke ret mange problemer med at finde scrollbaren i bunden (men nu sidder jeg også på en 1920x1200 opløsning), til gengæld gik der rigtig lang tid før jeg fandt pilene - de skal bare være der hele tiden, og være tydeligere markeret.

En lille sidenote: Under din "København" billedserie, er der et billede af en ambulance, der er voldsomt uskarpt, hvilket ikke lige i min optik er særligt proffessionelt.

Håber du kunne bruge feedbacken Smile

Fra Hasselager
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:34

Hej Carsten

Jeg synes den hvide er bedst. Den sorte lukker det hele sammen.

Jeg synes det er fint med det vandrette galleri, måske bliver billederne lidt store til små skærme, men det har jeg ikke testet.

jeg kan iøvrigt godt lide dine billeder.

Mvh

Richard Skovby

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:46

Fotograf Carsten Olsen:
Jeg har blandt flere nye store fotografer (heriblandt Jasmine Star fra ovenstående videoer) set holdningen, at hjemmesiden er det professionelle ansigt udadtil med fokus på de bedste af de bedste billeder

Se det er så endnu en ting jeg hader ved fotografer - og andre kreative firmaer for den sags skyld.

Jeg som kunde er ikke interessret i at se det bedste af det bedste du har produceret, hvedenten det var i går eller et heldigt foto taget som 9-årig. Helt ærligt - giver dit bedste af det bedste mig et realistisk billede af hvad jeg kan forvente hvis jeg køber dine services?? Nej vel?

Jeg fik samme råd da jeg startede som panoramafotograf. Rediger og optimer dine galleri-billeder lidt mere. Så ser det flottere ud og folk bliver mere imponeret. NEJ. Det holder i min verden ikke. Jeg vil bare ende med at skuffe folk hvis de ikke får præcist den samme kvalitet som de ser på min hjemmeside.

JEg har derfor gjort til vane (eller vil) at jeg altid uploader den seneste rundtur jeg har lavet. Så kan folk følge med, og de får et realistisk billede af hvad jeg sælger.

MHt. tvitter og blog osv til at fortælle hvem DU er. Det er da fint nok, men du forudsætter jo at den gængse kunde interesserer sig nok for dig til at gå ind og kigge på din tvitter, Facebook etc. Hvis en kunde skal finde en fotograf og sidder og søger på nettet, så kigger han måske på 10 fotografers hjemmesider. Det er næppe sandsynligt at han går ind og læser 10 (for ham) ukendte fotografers tvitterprodil, Facbook status osv.

Igen - blot min mening :)

Hilsen Morten

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:08

Hej Morten,

Jeg forstår din holdning og havde også selv nogenlunde den samme i starten. Det ændrede sig brat, da jeg lavede en større oprydning i mine billeder til de to hjemmeside-forslag. Det gav et rigtig stort løft af siden.

Jeg er ret sikker på, at folk har været en tur inde at kigge på bloggen, inden de kontakter mig. Her har jeg medtaget en dækkende serie billeder fra hver fotografering. I øvrigt er der ikke gjort ekstra ud af billederne på hjemmesiden, selvom jeg sagtens kunne forskønne dem i photoshop. Det er de selvsamme billeder, som jeg leverer til kunderne - blot de bedste af dem Smile

I øvrigt er det jo sådan alle steder, at man præsenterer sig fra sin bedste side - såvel firmaer som personer. Hvornår har du sidst set en McDonalds-burger, der så ud som i reklamerne Smile

Jeg vil prøve at ændre billedstørrelsen, så man på en almindelig 768px-højde-skærm ikke skal scrolle for at se thumbnails.

Endnu engang tak til alle jer, der har kommet med input. Hver en kommentar er blevet nærlæst og grundigt tænkt over.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Møldrup
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:17

Den hvide er for mig den bedste. Den sorte er faktisk lidt depri og magen til alle de andre fotografers.

Når det er sagt, burde du lave et script, der sikrer at billedet kommer i 100 % vertikalt. Det er lidt øv, at skulle scrolle ned for at se billedmenuen.

Når det er sagt, så virker det som noget jeg har set mange gange før. Din hjemmeside skiller sig ikke særligt ud fra mængden af andre fotohjemmesider.

Dine billeder er til gengæld i top. Du lader til at være en dygtig fotograf og der er styr på efterbehandlingen.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Skrevet kl. 20:34

Hej Sebastian,

Tak for input og tak for de pæne ord om mine evner med kameraetSmile

Du har ret i, at siden ikke skiller sig særlig meget ud. I første omgang er det dog vigtigere for mig at få en ny og mere fleksibel side op at stå. 

Jeg har skaleret billederne ned, så slideren kan være på en 768px-højde-skærm. I mine øjne bliver thumbnail-slideren for stor i forhold til billederne. Går man op på en FullHD-skærm, som jeg normalt sidder på, så ser billederne bittesmå ud - specielt dem i lodret format, suk....

Hvis nogen kender et godt theme med vandret billedgalleri til Wordpress, vil jeg meget gerne høre. Jeg har kun fundet disse to: graphpaperpress-sidewinder og themeforest-kin.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 22:03

Hej Carsten

Undskyld hvis jeg kaster grus i maskineriet, men jeg er klart mest til den gamle side (ihvertfald rent visuelt) Dog ville jeg ændre skrifttypen til en mere stilren og vende rækkefølgen på menuen på hovedet.. Altså op øverst  med "om mig", "blog",  "priser", derefter gallerierne, og til sidst kontakt Wink

Dbh.

Henrik,

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Fra København
Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Carsten

De nye sider er meget bedre end din gamle side! Dem skal du holde fast i. Nu skal du selvfølgelig bare have fundet ud af om du synes bedst om den mørke eller den lyse :)

For mig at se er der både plusser og minusser ved de to farver - hvilket nok også er det som får dig i tvivl om valget.
Mit første indtryk var klart bedst af den sorte baggrund. Sort giver mange gange et lidt mere "stilet look" - efter min mening. Billederne på din side fremhæves også klart bedst med sort omkring sig, og kontrasten det skaber, får brudekjolerne til at træde meget mere ud i billederne.
-her er det derfor kvinden der lægges mest mærke til.

Hvis dit fokus ikke ligger på bryllupper, vil jeg klart sige den sorte baggrund, men da jeg får indtrykket af at det er det du muligvis mest beskæftiger dig med, er jeg i tvivl om den lyse ikke passer bedst til "temaet".
- men her er det manden der lægges mest mærke til.

Så min personlige konklusion vil være, at jeg ville vælge den sorte. Det ser bedst ud til portrætfotosene og "København", og ved bryllupsbillederne fremhæver den kvinden frem for manden.

Det var så min mening.
Du må have held og lykke med det.

Mvh

Christian

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Skrevet kl. 19:59

Så fik jeg endelig tid til at læse hele tråden igennem igen - der var lige en fotografering i weekenden, som krævede al min opmærksomhed. Tusind tak for inputtet - også til jer, jeg ikke har kommenteret på.

Christian Laurberg:
Hvis dit fokus ikke ligger på bryllupper, vil jeg klart sige den sorte baggrund, men da jeg får indtrykket af at det er det du muligvis mest beskæftiger dig med, er jeg i tvivl om den lyse ikke passer bedst til "temaet".
- men her er det manden der lægges mest mærke til.

Så min personlige konklusion vil være, at jeg ville vælge den sorte. Det ser bedst ud til portrætfotosene og "København", og ved bryllupsbillederne fremhæver den kvinden frem for manden.

Christian, du har fuldstændig ret. Portrætter og Københavnsbilleder ser klart bedst ud med den sorte, mens den lyse passer bedre til bryllupper, selvom bryllupsbillederne nok også ses bedst ved den sorte. Tak din grundige kommentar. Den fik mig til at indse, hvorfor jeg har haft så svært ved at vælge.

SmileCarsten

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 20:28

Synes du skal ta den hvide baggrund - det er trods alt bryllupsbilleder!Wink

Ellers en flot side...

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)