Jeg har konstrueret min egen webside og beder så inderligt om, at nogen har tid, lyst og overskud til at kommentere den med ris eller ros. F.eks: Hvad synes du om siden? Hvad synes du om forretningsideen? Kunne du finde på at bruge en kunstkonsulent?
Jeg skal i gang med markedsføring og kunne også godt bruge nogle gode tip fra jer "profer."
Ideen er god nok, men jeg synes ikke at siden rigtig sælger..
Rent grafisk så ser hjemmesiden lidt trist ud, du har et billed på din side og det billede har du slidt tynd, den er over det hele i forskellige formater.
Der må gerne kommer farver på siden, det vil også gøre den mere levende..
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I. – Oscar Levant
Tusind tak for din kommentar. Du har sikkert ret i, at siden ser lidt trist ud og måske ikke sælger. Jeg valgte som grafisk mål, at siden skulle være enkelt opbygget uden for meget visuelt til, at tage "magten" fra budskabet.
Jeg vælger, derfor kun, at bruge et billede og lægge vægt på symbolværdien i det. Det er naturligvis indlysende og fristende, at klistre siden til med billeder og farver, når budskabet handler om kunst, men jeg valgte, at gå den modsatte vej for ikke, at "forplumre" og fremstå som "poppet", men nu får vi se..måske skifter jeg mening.
Jeg har lige været inde og se din hjemmeside. God forretnings-idé, men har du undersøgt om der er et marked for sådan en type konsulent ... altså også om der er andre om buddet?
Fra de firmaer jeg har været i, har vi haft stor glæde af skiftende kunst på væggen. Du kunne måske også hjælpe firmaer til at låne kunst i en periode, og så bagefter få noget nyt på væggene. På den måde kunne endda statslige virksomheder være med - nogle som jo ikke ellers køber kunst.
Jeg giver de andre ret i, at siden godt kunne trænge til lidt farver ... og så et lille foto af dig ind på Om mig siden :o)
Tusind tak for din kommentar og gode ide. Jeg har undersøgt markedet og der findes ikke mange uafhændige kunstkonsulenter. De fleste er tilknyttet gallerier, museer og kunstforeninger.
Jeg har også tænkt mig, at henvende mig til offentlige virksomheder og udlån af kunst er bestemt en mulighed.
Jeg må nok erkende, at min enkle ide omkring hjemmesiden ikke falder i smag, så jeg må igang med farvepaletten.
Tusind tak for din kommentar, som er taget til efterretning. Jeg er dog ikke helt enig med dig, da jeg mener, at budskabet hurtig drukner i "poppet indpakning", men vi er jo forskellige og du har ret i, at siden skal have en "makeover".
Jeg er ikke meget inde i kunstverdenen så angående selve konceptet vil jeg ikke komme med nogle guldkorn.
Men om hjemmesiden har jeg et par råd.
Hvis jeg skulle hyre en konsulent i et eller andet hentagende ville det være vigtigt for mig at hjemmeside fremstod yderst professionel. Jeg tænker rene linjer, minimalistisk med nogle fede små detaljer. Det ligner (håber det er ok sagt) at der på din hjemmeside lige er gået ned i alle de små detaljer, som jeg mener er utrolig vigtigt for at skabe et godt helhedsindtryk.
Evt. Google nogle andre konsulentvirksomheder og se hvad de gør, her er et par hurtige jeg lige fandt frem til: