Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma - nu 2 ejerer??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i starten af året åbnet et enkeltmands firma - nu er situationen den at der er nok arbejde til to og derfor har jeg fundet mig en medejer. Altså han skal ikke ansættes, men stå som ejer.

Så kan jeg vel ikke have et enkeltmands firma mere? Hedder det så I/S ? Og hvordan laver jeg mit firma om til et I/S?

På forhånd tak og god aften

Mvh

Karina Jensen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:59

Du udfylder blot en formular fra webreg hvor du opgiver 2 ejere, og så bliver du automatisk til et i/s :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Du skal afmelde dit enkeltmandsfirma, og så skal I i fællesskab oprette et I/S, der får

helt nyt CVR.nr.

MvH

Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:12

Tak Peter.

Hvad vil du foreslå? At min medejer opretter sit eget firma og vi kører som to enkeltmands firmaer eller vi opretter et I/S?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54

Hej.

Jamen det afhænger af jeres risikovilje, idet I i et I/S hæfter personligt og solidarisk.

MvH

Peter 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55

Hej.

Jamen det afhænger af jeres risikovilje, idet I i et I/S hæfter personligt og solidarisk.

MvH

Peter 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55

Hej.

MvH

Peter 

Fra Randers
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 09:44

Hej

Ring til Erhverv og Selskabsstyrelsen. Det er rigtige venlige, og har helt sikkert svar på dit spørgsmål.

Men som Peter er kort inde på, så kan I overveje, om det skal være personligt, hvor I hæfter solidarisk og med alt I ejer. Alternativet hertil er at starte virksomhed i selskabsform, hvor I kun hæfter med hvad virksomheden ejer.

Mvh.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Hmm...tror ikke EogS rådgiver om valg af virksomhedsformer. Det er nærmere en rådgiver i skal have på banen. MvH Peter
Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:24

Hej,

Jeg har selv et aps selskab med en kompagnon. Jeg kan kun anbefale at I får lavet et ApS selskab således I ikke hæfter personligt udover banken hvis det går galt med firmaet !

Alternativ er et A/S selskab hvis jeres omsætning og indtjening er høj, det giver større troværdig hos jeres leverandør og samarbejdspartner.

Herudover skal I lave en anpartshaveroverenskomst med spilleregler ved sygdom, aflønning, hvad gør I hvis firmaet skal lukke osv. osv.

Jeg vil anbefale at I tager et møde med en revisor omkring jeres virksomhedsform hvilket også afhænger af jeres risikovilje og personlige økonomi !

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)