Som I kan se kan man sammenligne forskellige mobilabonnementer. Men når jeg opretter mine kampagner, så indgår nogle af de samme søgeord.
Tag min kampagne "Oister" og "M1". Under dem begge to har jeg søgeordet billig mobilabonnement. Men det er kun 1 af dem som bliver vist fordi den overbyder den anden.
Hvordan løser I dette problem?
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
"Billig mobilabonnement" bør have en annoncegruppe for sig selv og bør ikke være i flere forskellige annoncegrupper. Grunden til at den søgeordet skal have sin egen annoncegruppe er fordi at "billigt" mobilabonnement" ikke er brand, som "Oister" og "M1".
Man bør ikke have samme søgeord i to forskellige annoncegrupper, målrettet mod på Google's søgenetværk. På den måde lader du Google bestemme hvilken annonce som eksponeres.
Hvis du derimod har annoncegrupper målrettet mod Google's Content Network, så kan du sagtens have samme søgeord, i forskellige annoncegrupper.
"Billig mobilabonnement" bør have en annoncegruppe for sig selv og bør ikke være i flere forskellige annoncegrupper. Grunden til at den søgeordet skal have sin egen annoncegruppe er fordi at "billigt" mobilabonnement" ikke er brand, som "Oister" og "M1".
Man bør ikke have samme søgeord i to forskellige annoncegrupper, målrettet mod på Google's søgenetværk. På den måde lader du Google bestemme hvilken annonce som eksponeres.
Hvis du derimod har annoncegrupper målrettet mod Google's Content Network, så kan du sagtens have samme søgeord, i forskellige annoncegrupper.
Så jeg skal fjerne "billig mobilabonnement" fra fx Oister og M1?
Jeg synes bare ikke at det giver mening.
Hvilke søgeord placerer jeg så under Oister kampagnen, hvis ikke jeg må bruge "billig mobilabonnement" som søgeord under den? Det samme gælder vel for "billigste mobilabonnement" osv.
Jeg vil jo gerne, at man på søgeordet "billig mobilabonnement" finder min annonce fra Oister.
Altså:
5 timer tale, fri SMS og MMS Kun 129,- DKK Billig mobilabonnementer
Nu ved jeg godt du citerer Frederik og derfor formentlig henvender dig til ham, men ville lige svare alligevel.
Du behøves kun at fjerne søgeordet fra den ene annoncegruppe, altså Oister eller M1.
Det giver mening, fordi Google ønsker at skabe fri konkurrence på alle søgeord. Ellers kunne den annoncør med den største kapital til rådighed bare lave 13 annoncergrupper med 13 forskellige annoncer og sætte den højeste CPC og derved få de 13 øverste annonceplaceringer. Dette ville jo for det først hæmme konkurrencen og dernæst Google's indtjening, da de tjener flere penge jo flere konkurrenter der er
Grunden til at jeg mener du skal have "billig mobiltelefon" i en "Billig telefoni"-annoncegruppe, er fordi at søgeordet ikke har noget med brandt (Oister) at gøre og hører derfor ikke til et en brand-annoncegruppe for Oister.
En person som søger "oister mobiltelefoni" og en som søger "billig mobiltelefoni" er to helt forskellige typer og bør derfor få serveret to forskellige annoncer.
Så jeg skal fjerne "billig mobilabonnement" fra fx Oister og M1?
Jeg synes bare ikke at det giver mening.
Hvilke søgeord placerer jeg så under Oister kampagnen, hvis ikke jeg må bruge "billig mobilabonnement" som søgeord under den? Det samme gælder vel for "billigste mobilabonnement" osv.
Jeg vil jo gerne, at man på søgeordet "billig mobilabonnement" finder min annonce fra Oister.
Hej
Du kan gøre 2 ting:
1) Ændre "billig mobilabonnement" til "billig oister mobilabonnement" (inkl. "") og lav forskellige sætningskombinationer hvor oister, billig og mobilabonnement samt andre relevante ord indgår.
2) Lav en annoncegruppe til 'Billig mobilabonnement' og lav forskellige annoncer med fokus på f.eks. Oister, M1 etc. og sørg for at de bliver vist jævnt fordelt (lad ikke Google optimere visningen). Så kan du se hvilke der performer bedst. Brug dog ikke M1, Oister etc. som søgeord, kun noget i relation til billig mobilabonnement.
Jeg er virkelig ked af det alle sammen, men jeg er stadig lidt rundt på gulvet
Hvad jeg har gjort indtil nu er at oprette hvert mobilabonnement under sin egen Kampagne og så dele den op i annoncegrupper efter taletidsabonnement.
Fx:
Kampagne - Oister Annoncegruppe - 5 timer tale Annoncegruppe - 10 timer tale
Kampagne - M1 Annoncegruppe - 3 timer tale Annoncegruppe - 6 timer tale Annoncegruppe - 11 timer tale
Det er så her jeg bliver forvirret.
Hvis jeg skal oprette en annoncegruppe med "billig mobilabonnement", hvilken kampagne skal den så ind under? For så burde der vel være en under hvert mobilselskab.
UNDSKYLD for at jeg er lidt langsom her.
Søgeord i stil med "billig mobilabonnement" bør (for at følge din struktur) nok snarere placeres i en selvstændig annoncegruppe i en ny separat kampagne.
Søgeord i stil med "billig mobilabonnement" bør (for at følge din struktur) nok snarere placeres i en selvstændig annoncegruppe i en ny separat kampagne.
Kampagnen kan så indeholde annoncegrupper med alle de søgeord, som ikke er knyttet til en specifik udbyder.
Mvh Troels.
Hej Troels
Tak for dit svar!
Men hvis jeg placerer søgeordet "billig mobilabonnement" under kampagnen "mobiltelefoni generalt" så kan jeg jo ikke bruge "billig mobilabonnement" under min "Oister kampagne" ?