Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal en personlig træner betale moms?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg arbejder som selvstændig personlig træner i et træningscenter hvor jeg betaler et fast beløb per kunde jeg giver personlig træning. Jeg har oprettet et helt almindeligt personligt selskab og sender mine kunder en faktura på helt normal vis. 

Men jeg er lidt i tvivl om momsen. Jeg mener at personlige trænere, fitness instruktører o.lign. er fritaget for moms eller har en stærk reduceret moms?

Hvis dette er korrekt forstået, så kan jeg vel heller ikke modregne moms af udgifter? I så fald, skal jeg så kun modregne mine udgifter med moms eller uden moms i forbindelse med min skatteberegning?

Mvh Anne-Mari

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:29

Hej Anne-Mari,

Du er vist momsfritaget ift. hvad jeg kan læse mig til. Når du er det, så har du ikke momsfradrag nogen steder, men fradrager hele udgiften i din indtægt. Momsen indgår således i din udgift.

Du har dog klart fordel af ikke at skulle svare moms, så det er jo fint.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 16:17

med  hvilken  begrundelse  skulle  det være  momsfritaget????

det er  vel  personlig  rådgivning   ligesom  f.eks.  økonomisk  rådgivning

Indenfor  det  sundhedsmæssige  er  det   som  sygdomsbehandlende  for f.eks. en læge   ikke  belagt  med  moms  -   mens  f.eks.  når en læge udskriver  en attest  for et eller andet   (kørekort  eller lign.)   så  er  der  skam  moms  på

så  medmindre  din  ageren  ligefrem  tager  sigte  på  at  indgå  i  en  behandling  af  noget  sygdomslignende   en  myose  eller lign.  -   men  blot  skal  stive  klienten  ydre  af  til  at  blive  smukkere   eller  slankere   eller  mere  muskelfylldt;  så  mener  jeg  da  din   rådgivning  er  en  momspligtig  ydelse