Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eget "firma" i stedet for sure lommepenge....kan man det?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Kjær:
Hvis jeg var dig, så ville jeg bare få ham igang, og så kan I ordne alt det bureaukratiske omkring virksomheds-oprettelse, hvis han får godt gang i forretningen.. 

Ja Lasse, han skal bare i gang. Han kommer helt sikkert ikke til at tjene over 50.000 kr, så at blive momsregisteret er vist ikke nødvendigt. Det kommer forhåbentligt senere. Der er jo også en skole der skal passes. Vidste ikke at så unge kunne få et CVR nummer.

Tak for dit svar

:-) Nanna

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 23:41

Christoffer Hauthorn Boisen:

Jeg glemte at nævne at man udover denne friholdelseserklæring skal komme med en beskrivelse af den virksomhed den eller de umyndige ønsker at starte, da virksomheder som kræver høj startkapital eller som er forbundet med høj risici ikke er noget statsforvaltningen ser godt på.

Men denne virksomhed du beskriver lader ikke til at høre under denne kategori, så det er bare at stykke en beskrivelse sammen og få den sendt.

Når du så har modtaget en skriftlig godkendelse fra Statsforvaltningen, skal i oprette virksomhed på virk.dk på vanlig vis, og naturligvis vedlægge dokumenterne i ansøgningen.

Selve sagsbehandlingen hos Statsforvaltningen tager cirka 4-5 hverdage - det er i hvert fald min erfaring, men det kan selvfølgelig variere alt efter hvilket geografisk område man befinder sig i.

Held og lykke med det i hvert fald :)

Det noterer jeg lige, så alt sker som det skal.

Endnu engang tak:-)

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 10:49

Vender lige tilbage igen:

Er ved at undersøge alle formaliteter og falder over denne §43

§ 43. Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.

Stk. 2. En umyndig, der har tilladelse til at udøve næring eller virksomhed, kan på egen hånd indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område.

Stk. 3. Værgen kan med statsforvaltningens godkendelse tilbagekalde tilladelsen. Tilbagekaldelsen får kun virkning for tredjemand, hvis denne kendte eller burde kende den.

Når de to unge drenge så kun er 13 år, hvad gør vi så? De har ikke brug for at starte eget firma, endnu....skal bare kunne tjene lidt penge helt efter bogen.

Håber der sidder lidt flere derude, som kan hjælpe os:-)

Nanna

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 11:05

Jamen den ligger jo lige til højrebenet, jeg forstår simpelthen ikke hvorfor folk snakker om virksomhed og andre bureaukratiske forhindringer!

Det er bare om at komme i gang. Hver gang der er modtaget nogen penge, noteres dette og når året er omme, påføres dette som en b indtægt på de unges selvangivelse.

Det er der altså ikke mange ben i, så der er ingen grund til at man skal spænde ben for sig selv :) 

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 11:32

Aalborg Biludlejning:

Jamen den ligger jo lige til højrebenet, jeg forstår simpelthen ikke hvorfor folk snakker om virksomhed og andre bureaukratiske forhindringer!

Det er bare om at komme i gang. Hver gang der er modtaget nogen penge, noteres dette og når året er omme, påføres dette som en b indtægt på de unges selvangivelse.

Det er der altså ikke mange ben i, så der er ingen grund til at man skal spænde ben for sig selv :) 

Tak!!

Jamen hvis det er så enkelt, så er alle problemer jo løst:-)

I dag står den på brainstorming for de unge:

Navn

Tøj

Slogan

Pris

Indkøb

Og alt muligt andet. Det er også dagen hvor der skal vakses trapper UB. De skal i oplæring hele dagen. Naboerne jubler:-)

Tak for input Ålborg

Nanna

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:02

NannaP:
Og alt muligt andet. Det er også dagen hvor der skal vakses trapper UB. De skal i oplæring hele dagen. Naboerne jubler:-)

Ligesom de unge skal oplæres, skal naboerne også.

Smid et kort ind af døren med trappevask og bed om betaling for det udførte. Det kaster måske noget af sig, måske ikke.

Men spørger man ikke, så får man ikke. Wink

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 15:42

Du har ret Flemming, men deres koncept lyder således (se nedenfor). Jeg har taget en masse gode billeder af dem og nu arbejder vi på det opslag der skal hænge i samtlige opgange i gaden/området. De naboer der er kommet forbi i dagens løb, har været vilde med idéen. Det skal nok gå. Nu sidder de og skriver til forskellige tøjfirmaer for at få sponsoreret deres arbejdstøj. De ved lige hvordan de skal se ud.

Fantastisk at opleve et par 13 årige drenge brænde så meget for en sag og nyde at vaske trapper. De har ikke spillet PS3 en eneste gang, tror heller ikke de savner den:-)

De bedste hilsner fra Nanna:-)

Gratis trappevask - og det er ikke en aprilsnar !!!

Vi er et par friske unge drenge, der ikke mener vi får nok i lommepenge. Derfor har vi lavet vores eget firma, som selvfølgelig hedder:

”Møj-ungerne”

Vi kan tilbyde trappevask for kun 25 kr. pr/etage. Dette fås ikke billigere. Vi kan samtidig garantere at jeres trapper bliver vasket efter alle kunstens regler, med smil på læben og kun med brug af naturvenlige rengøringsmidler.

Trappevasken indeholder både fejning og vask.

Vi tilbyder den første trappevask helt gratis!!!!

Ring til os, så laver vi en uforpligtende aftale. Er du tilfreds med resultatet, håber vi du vender tilbage og bliver en af vores tilfredse kunderJ 

De bedste hilsner fra Søren og Christian

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 15:48

Haha, fedt - thumbs up herfra!

Giv den gas, møgunger!

(OBS: det staves møg)

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 16:00

Flemming Rasmussen:
(OBS: det staves møg)

Tak Flemming.

Sjovt nok sad jeg og tænkte, at det måtte skulle staves "møj". Min fejl-indrømmet. Er rettet og nåede det, inden deres flyers går i trykken.

:-)Nanna

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 16:07

NannaP:
Er rettet og nåede det, inden deres flyers går i trykken.

Kanon, det ville have været ærgerligt i en ellers fejlfri tekst! :)

Og specielt, når det lige er firmanavnet.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)