Ja Lasse, han skal bare i gang. Han kommer helt sikkert ikke til at tjene over 50.000 kr, så at blive momsregisteret er vist ikke nødvendigt. Det kommer forhåbentligt senere. Der er jo også en skole der skal passes. Vidste ikke at så unge kunne få et CVR nummer. Tak for dit svar :-) Nanna |
Christoffer Hauthorn Boisen:Jeg glemte at nævne at man udover denne friholdelseserklæring skal komme med en beskrivelse af den virksomhed den eller de umyndige ønsker at starte, da virksomheder som kræver høj startkapital eller som er forbundet med høj risici ikke er noget statsforvaltningen ser godt på.
Men denne virksomhed du beskriver lader ikke til at høre under denne kategori, så det er bare at stykke en beskrivelse sammen og få den sendt.
Når du så har modtaget en skriftlig godkendelse fra Statsforvaltningen, skal i oprette virksomhed på virk.dk på vanlig vis, og naturligvis vedlægge dokumenterne i ansøgningen.
Selve sagsbehandlingen hos Statsforvaltningen tager cirka 4-5 hverdage - det er i hvert fald min erfaring, men det kan selvfølgelig variere alt efter hvilket geografisk område man befinder sig i.
Held og lykke med det i hvert fald :)
Det noterer jeg lige, så alt sker som det skal.
Endnu engang tak:-)