Vi har i den seneste tid arbejdet på en ny udgave af Ubuntu Linux optimeret til gamere. Den nye platform understøtter selvfølgelig alle de fede open source spil, som nemt installeres via den indbyggede Game Store. En anden fed feature er understøttelse for hundredevis af Windows spil.
Så er man til Linux, open source og gaming, og kan man ikke give slip på de populære Windows-spil, så er vores nye platform måske løsningen.
Vi søger beta-testere, så har du mod på at prøve løsningen af, så råb højt. Et CD-ROM image kan downloades og brændes til en CD-R skive. Operativsystemet installeres til computerens harddisk, på samme måde som Ubuntu Linux.
På en slightly related note, så er jeg pt ved at sætte et kollaborativt spiludviklingssite op - Sådan et projekt som i har kørende der, ville helt sikkert have interesse for min målgruppe.
Den relativt simple første udgave af sitet går live på et tidspunkt i dag, da jeg skal præsentere konceptet på Hovedbiblioteket i Århus i morgen (tirsdag)
Hvis det er noget, så smid endelig den samme opfordring ind på forumet i senere i aften eller i morgen.
Tak for din notits. Det lyder som et spændende projekt. Når det bliver mere færdigt, kunne det bestemt være relevant at poste på Jeres forum. Men indtil det hele hænger lidt bedre sammen, venter jeg lige lidt.