Jeg vil anbefale dig at læse Big Business af Jette Friis. Det er en bog, der gennemgår alt om iværksætteri fra idé til internationalisering. Den er meget letlæselig, men kommer alligevel omkring stort set alt og er meget praktisk orienteret.
"Strategisk metode til innovativ iværksættelse" samt "Forretningsidéen" af Søren Hougaard. Det er dog lidt tungt at komme igennem hans tekster, men han ved tydeligvis hvad han skriver om.
"Competitive Advantage" af Michael Porter. En mursten om værdikædeanalyse.
"Blue Ocean Strategy" af Kim & Mauborgne synes jeg er letlæselig og god som inspiration.
Solide & anbefalelssværdige bud. Jeg vil tilføje:
Ries & Trout: Positioning - The Battle for Your Mind & Marketing Warware.
Jeg er started med "Innovation and Entrepreneurship" af Peter Drucker.
Indtil videre kan jeg kun sige start med ham og vent med de andre jeg tidligere har anbefalet. Sådan føler jeg det i hvert fald lige nu. Hvis jeg havde kunnet gøre noget om ville jeg have started med ham.
Jeg har sådan en grumme lyst til at skrive ingen. I hvert fald ingen sådan lige foreløbig. Efterhånden vil du finde ud af, hvor du har brug for at udvikle dig - eller hvor du mangler inspiration.... og vælge bøger ud fra, hvad lige du har brug for. Vore anbefalinger her er selvfølgelig inspirerende, men måske ikke de bøger, som netop du har brug for!
Måtte du komme i den situation, hvor du har svært ved at sove, så vil jeg absolut anbefale bogføringsloven eller bogføringsvejledningen. Man bliver super hurtigt træt og sover fantastisk