Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping - Er der profit i kampsportsudstyr?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg sidder med en ide om at starte en webshop med dropshipping, hvor jeg skal sælge kampsportsudstyr.
Jeg har endnu ikke snakket med nogen leverandør her i Danmark, men min plan er at tage fat i alle de hjemmesider, som sælger kampsportsudstyr her i DK og høre om de var interesseret i at være leverandør for mig.

Inden jeg gør dette, vil jeg gerne høre jer om der egentlig er profit i det? Er der god avance på kampsportsudstyr til at jeg kan forhandle en god nok rabatprocent, så man kan tjene på det?
Jeg har fuldtidsjob, så for mig handler det kun om at tjene nogle penge ved siden af. Om der er meget at lave og mange penge, eller lidt at lave og få penge er mig ligegyldigt her i starten. Men profitten skal selvfølgelig stemme over ens med arbejdsniveauet.

Så - Er der noget fornuftigt at hente i kampsportsudstyr? Eller skal man skaffe sig en udenlands leverandør og satse på eget lager, før det kan betale sig?

Jeg glæder mig til at høre fra jer!

Casper

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:02

Hej Casper,

I udgangspunktet er der avance på alt - men hvor stor den er, kan vi jo gætte lige så meget på som dig.

I stedet for at sidde og spørge os, om der er avance på - så find de rette mennesker at spørge, nemlig dem der har varerne. Spørg dem, hvilken ordning I kan finde ud af og hvad de stiller af krav til dig og omvendt.

Kommunikation er nøgleordet i enhver henseende. Ikke bare i handel som her, men i alle livets facetter.

Spørg de rette mennesker, forhandl dig på plads eller drop ideen, hvis der ikke rigtig er penge at tjene i den branche.

Allersidst: Der er sikkert penge i det, men da jeg kun kender andre sportsgrene og ved, at man skal være opfindsom, så kan jeg ikke give dig et bud på, hvor meget avance der ligger i de produkter.

I hovedreglen er det ikke avancen på det enkelte produkt, der tæller - men hvor dygtig en købmand du er og hvor godt du formår at sælge folk ikke bare nogle varer, men de rette varer, som du tjener mest på samt mersalg og impulssalg, som folk egentligt ikke kom til din shop for at købe.

Så du kan sagtens bygge noget op og tjene penge på det, men det kræver godt købmandsskab og gode aftaler.

Held og lykke med det.

Flemming

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:03

Hov, jeg var lidt for ivrig.

Hvis du kan sælge nok til kunderne, så skal der nok være interesse for leverandørerne. Det handler til syvende og sidst om dine evner som købmand.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 00:04

Jeg må sige at jeg elsker amino med så mange herlige mennesker, der gider at hjælpe på rekordtid!

Mange tak for jeres svar. Nu er jeg nybegynder, så spørgsmålet er hvor god jeg er til online salg, men det er der vel kun en ting, der vil vise? Hop ud i det. :)

Mange tak endnu engang. Jeg går straks i gang med at kontakte leverandørene.

Med venlig hilsen
Casper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:41

Du er ved at lave nogle af de farligste fejl indenfor dropshipping! Jeg vil lige komme ind på disse senere i besvarelse, når det passer med dit indlæg. Men læs evt denne guide til dropshipping...

CNybroe:

Jeg sidder med en ide om at starte en webshop med dropshipping, hvor jeg skal sælge kampsportsudstyr.
Jeg har endnu ikke snakket med nogen leverandør her i Danmark, men min plan er at tage fat i alle de hjemmesider, som sælger kampsportsudstyr her i DK og høre om de var interesseret i at være leverandør for mig.

Der er ikke meget fremtids muligheder i, at sælge produkter for andre danske webshops. For det første skal du konkurrere med din egen leverandør om et lille marked. Dertil kommer, at de andre webshops højest sandsynlig har en fremtids strategi, som på enten den korte eller lange bane kan gøre dig overflødig... Dvs du risikere at blive en salgsovergang!

CNybroe:

Inden jeg gør dette, vil jeg gerne høre jer om der egentlig er profit i det? Er der god avance på kampsportsudstyr til at jeg kan forhandle en god nok rabatprocent, så man kan tjene på det?
Jeg har fuldtidsjob, så for mig handler det kun om at tjene nogle penge ved siden af. Om der er meget at lave og mange penge, eller lidt at lave og få penge er mig ligegyldigt her i starten. Men profitten skal selvfølgelig stemme over ens med arbejdsniveauet.

Jamen hva hjælper det, at der er en høj profit, hvis totalt omsætningen er meget lav? Er det ik smartere at undersøge, hvordan salget af kampudstyr ser ud? Hvor stort er markedet, hvilke konkurrenter er der og hvordan kan du evt differenciere dig?
Hvis du vil køre din webshop over dropshipping, så skal du ik regne med meget mere end 10-25% i avance...

Det lyder ikke som om, at du har påregnet evt tidsforbrug, omkostninger mm? Du skal have dankort på din webshop, hvis du vil sælge i DK, som dansk webshop... Det er MUST HAVE!
Det koster et gebyr, samt højest sandsynlig en sikkerhedsstillelse. Dvs du skal investere en del penge i det, og dertil kommer udvikling af webshop mm.
Så der skal vel være lidt at lave, og bare lidt ordre og penge i det, ellers ender det som en dårlig forretning!

CNybroe:

Så - Er der noget fornuftigt at hente i kampsportsudstyr? Eller skal man skaffe sig en udenlands leverandør og satse på eget lager, før det kan betale sig?

Det er svært at svare på, når hverken du eller vi andre har analyseret markedet! Men hvis der er webshops, som lever af at levere kampudstyr, så må der være et okay stort marked.
Du vil altid tjene mere pr enhed, hvis du selv lagerfører varerne. Men det medføre også en risiko, samt flere omkostninger eller øget pakkearbejde. Så det er noget, som du evt skal gøre op med dig selv...

Men er du helt hooked på dropshipping, hvorfor så ik finde en/flere udenlandske leverandører, som sælger via dropshipping? På den måde kan du evt få et større og anderledes sortiment, end dine andre konkurrenter på det danske marked. På den måde kan du evt skille dig ud fra mængden!

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 23:40

Hej Fashion-Seller

Tak for dit svar. Det var meget brugbart.
Jeg har tidligere læst "guide til dropshipping" og har læst mange andre bøger om både dropshipping, online salg, webshop, adwords, SEO osv. Jeg har brugt min fritid de sidste fire år på ren research og jeg mener nu, at det er på tide, at jeg får noget rigtig erfaring.

Jeg tror på at man i sidste ende ikke kan læse sig til succes. Man skal ud og have noget erfaring.

Hvad økonomien angår, har jeg allerede snakket med forskellige designere og SEO-folk, som har givet mig tilbud. Jeg regner med at starte min webshop gennem DanDomains tilbud. Og med lidt moduler, har jeg dækket Dankort og flere kreditkort ind. Også f.eks. PayPal, hvis jeg ønsker det.

Jeg har ikke tænkt på at søge leverandør i udlandet. Grunden til dette er fordi jeg ønskede en 'nem' start som nystartet dropshipper. Men kan sagtens se ideen i større avance og måske skille sig ud med bedre priser og andre produkter ved at sælge fra en leverandør i udlandet.
Jeg synes det var så god en ide, at jeg har allerede kigget på nogle sites i UK, som tilbyder dropshipping til kampudstyr.
(Jeg har hørt, at man skal passe på med dem som tilbyder dropshipping på siden? - Jeg har dog tænkt mig at være grundig med aftalen ligegyldig om det er Dansk eller udenlandsk leverandør.)

Med venlig hilsen

Casper

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:47

CNybroe:
Jeg har hørt, at man skal passe på med dem som tilbyder dropshipping på siden? - Jeg har dog tænkt mig at være grundig med aftalen ligegyldig om det er Dansk eller udenlandsk leverandør

Hvorfor skulle de være mere skumle end alle andre? Hvis man ikke siger, at man søger partnere, så bliver man ofte ikke kontaktet. Så hellere sige det, og så kommer der flere brugbare leads end hvis man kun bliver kontaktet af få.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)