Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop- Hvem skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at i gang med at lave min webshop, min plan var at gøre det gennem Golden Planet.dk. Men nu har jeg fundet en side web10.dk,. som er langt billigere. Er der noget der har erfaringer gode/dårlige med dem? Jeg skal sælge børnetøj og det skal ikke være en super avanceret webshop. Jeg skal samtidig åbne en mindre butik, så forsøger at holder omkostningerne nede, da der er rigtig mange af demIndifferent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49

Har ikke erfaringer med Web10.dk, men har arbejdet med to andre systemer.
Jeg har tidligere leget både med OsCommerce og OpenCart, og begge har jeg været meget tilfreds med (de er begge gratis systemer).

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 22:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Malene:

Jeg skal til at i gang med at lave min webshop, min plan var at gøre det gennem Golden Planet.dk. Men nu har jeg fundet en side web10.dk,. som er langt billigere. Er der noget der har erfaringer gode/dårlige med dem? Jeg skal sælge børnetøj og det skal ikke være en super avanceret webshop. Jeg skal samtidig åbne en mindre butik, så forsøger at holder omkostningerne nede, da der er rigtig mange af demIndifferent

Jeg ved ikke om det værste er at holde omkostninger nede. Det har kostet mig en del at forsøge på det, så udgifterne kommer før eller senere. Jeg har selv valgt magento, og det at kunne styre så meget som jeg kan er et must for mig - der er helt sikkert mange andre her på amino, der kan give en gisning om, hvad en magento shop koster, men jeg har brugt en del penge på moduler med mere for at gøre min shop bedre og give mig de ekstra funktioner, jeg stod og manglede. 

Sæt dig ned, find ud af hvad din shop skal kunne, hvad med design etc? Er du villig til at gå på kompromis med udseendet - for chancen er at dine kunder vil kunne se det. Golden planet er en shopløsning i sig selv, et er den men designet kommer bagefter. Alting koster, og man kan vel som kunde se om butikken er troværdig på den måde den udstråler sig via designet og funktionaliteterne. Jeg siger ikke du ikke skal spare, men når du har sparehatten på, så hav det i tankerne.

Jeg startede med OScommerce, og så vidt jeg kan se er golden planet en tilretning af OScommerce. Du kan jo tage et kig på det - OScommerce er gratis, men rigtig mange der kørte det i sin tid er skiftet til magento - simpelthen fordi det kan mere pr. standard og det giver efter min mening flere muligheder.

Go for it - men find shopløsningen der passer dig, og så giv den gas!

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 22:27

Malene:

Problemet er bare, at hvis du ikke lægger noget energi i din webshop og forsøger at give det en kant (niche) så er der gode chancer for at det drukner i mængden og du kan derfor lige så godt lade være...

For at en webshop kan fungere skal den gennemarbejdes, være funktionel, brugervenlig osv osv. Men vil du blot åbne en standart webshop og smide noget produkter ind, så er dine chancer meget små.

Prøv at læse nogle af de indlæg der findes her på amino, så vil du hurtig kunne følge min pointe :)

Jeg er ikke ude på at ødelægge det for dig, blot advare dig :) Det er ben hårdt arbejdet at få en webshop til at give overskud!

God vind

Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:58

Hej Malene

En rigtigt god måde, at sortere i leverandører er ved at kigge på deres referencer. Hvis der ikke er en mængde gode referencer, som sælger godt og falder i din smag, så er det meget at håbe på at leverandøren vil kunne hjælpe dig til succes.

Som Thomas skrev, så kræver det at drive en webshop succesfuldt, en god indsats både kapital og tid.

Så måske skulle du overveje at først starte din lille butik først, og så senere din webshop.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 23:00

Hej Malene,

Jeg bruger selv dandomains løsning som jeg er rigtig fin tilfreds med. Hvis du køber hos web10, skal du have evnerne til at implementere et nyt design på en oscommerce shop, samt en masse andre ting før du er klar til start. Du kan naturligvis også betale dig fra det, men det bliver hurtigt 10.000,- du skal smide efter det.

Er du sikker på du kan holde fokus på både en fysisk butik og en webshop som begge er nystartet. Hvis jeg var dig ville jeg starte med den fysiske butik, få den op og køre, komme ind i rutinerne osv. før jeg startede webshoppen.

Har du undersøgt markedet for webshop med børnetøj? Jeg tror hurtigt man kan finde 100 danske webshops der sælger børnetøj, så konkurrencen er enorm stor.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 23:13

TobiasB:

Hej Malene,

Jeg bruger selv dandomains løsning som jeg er rigtig fin tilfreds med. Hvis du køber hos web10, skal du have evnerne til at implementere et nyt design på en oscommerce shop, samt en masse andre ting før du er klar til start. Du kan naturligvis også betale dig fra det, men det bliver hurtigt 10.000,- du skal smide efter det.

Er du sikker på du kan holde fokus på både en fysisk butik og en webshop som begge er nystartet. Hvis jeg var dig ville jeg starte med den fysiske butik, få den op og køre, komme ind i rutinerne osv. før jeg startede webshoppen.

Har du undersøgt markedet for webshop med børnetøj? Jeg tror hurtigt man kan finde 100 danske webshops der sælger børnetøj, så konkurrencen er enorm stor.

Jeg er helt enig i at den bedstre fremgangsmåde i den her situation, vil være at starte den fysiske op før og måske lade den køre et års tid.

I løbet af det år vil du få en MASSE erfaringer og ikke mindst rigeligt at se til. Når du så har fået skabt en stabil forretning kan du begynde at udvide til online salg.

Du skal huske at der skal være plads til at udvikle din forretning og der er ikke nogen der sige alt skal ske på en dag!

En virksomhed skal have lov at udvikle sig over tid og det er en helt naturlig cyklus. Dermed siger jeg ikke at du bare skal læne dig tilbage og håbe på det hele går som det skal.

Du skal afprøve, teste og danne dig dine erfaringer med hvad der virker for netop dine kunder! Det er i sidste ende sådan et godt brand opstår. Netop fordi du opnår en høj kvalitet når du konstant skruer på "de små knapper" og du ender med et produkt/service der rammer dine kunder lige imellem øjnene!

Når det er gjort har du en kæmpe fordel når du vil gå online. Du har allerede faste kunder og et godt produktkendskab så er du nået et godt stykke af vejen.

Dbh Thomas :)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:48

Tak skal I have for alle jeres svar. Jeg er vikelig imponeret over det her sted og at folk er så søde til at svare.

Jeg er meget afhængig af webshoppen, da den fysiske butik ligger i en lille by med kun ganske få andre butikker. Butikken skal samtidig være lager for min webshop. Jeg ved godt, at jeg ikke kommer til at kunne leve af dette fra starten af, men meningen er selvfølgelig at arbejde hen i mod det. Min butik vil først åbne omkring middagstid hver dag, da jeg har et andet arbejde om formiddagen. Jeg har en der kan hjælpe mig med logo, opsætning af webshop osv., så overvejer derfor kraftigt at vælge en af de billige løsninger.

Jeg ved godt at der er et hav af webshops med børnetøj, men det brand som skal levere størstedelen af mit tøj, sælges i forvejen kun ganske få steder. Jeg tager gerne i mod alle former for gode råd, da dette er en helt ny verden for migSmile

Jeg glæder mig så meget til at komme i gang. Ønsker alle en rigtig god weekend.

Mange hilsner Malene

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:08

Hej Malene

Du er velkommen til at kigge forbi themebox.dk og se om vores tilbud er noget for dig

Venlig hilsen
Ole

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)