Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsekvens ved ændring af logo på eksisterende webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Davs derude

Jeg har i en længere periode kigget en del på eksisterende webshops, som er blevet sat til salg. Det har ikke været så afgørende for mig, hvad wehshoppen har solgt som udgangspunkt - det afgørende var interesse og vækst.

Pludselig blev jeg dog (MEGET uventet) tilbudt at købe en god venindes shop, fordi hun af private årsager ikke længere havde tid til den.

Jeg tænker og drømmer om en fremtid med den wepshop, hver dag! Det er inden for et område jeg selv interesserer mig meget for og beskæftiger mig med stort set hver dag - hvilket jo i sig selv er fantastisk!! P.t. kigger en revisor regnskabet igennem, så jeg kan komme med et bud og så skal jeg videre i banken, når budgettet er finpudset.

Der er 100 millioner ting, som jeg allerede har planer om at ændre, deriblandt logoet. Mit spørgsmål er, hvad konsekvensen er ved at ændre det? Jeg ændrer ikke navnet på webshoppen, så ud ad til kan folk stadigvæk huske navnet (hvilket for mig jo er det vigtigste). Men selve loget er jeg idag ikke særlig begejstret for, så jeg vil have en semi-prof til at hjælpe mig.

Men hvad tænker I om det?

Og hvordan ville I selv reagerer, hvis jeres farvorit webshop pludselig ændrede logo, fik en gennemgående ansigtsløftning på hjemmesiden osv.?

Kom bare med alle jeres tanker - I need them :)

Venlig hilsen Suzan Schmidt 
PrimaPet.dk - Kvalitetsprodukter valgt med omtanke til dit kæledyr

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11

Personligt har jeg intet i mod en webshop som opgraderer deres udseende, så længe jeg stadig kan handle på siden :)

Ser vi på en hjemmeside som Smartguy.dk? det er ikke længe siden de ændrede layout og virkelig ændrede deres look. Jeg er efter de ændrede begyndt at handle mere på deres side, da den virker mere troværdig..

Jeg synes helt sikkert du bør gøre den mere effektiv og ikke mindst vise kunderne at du har overtaget den.. skriv eventuelt en mindre roman om hvorfor du ændrer og hvad du ændrer..

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 20:47
Hej Andreas

Tak for dit svar og betragtninger.

Kan se tråden vist skal flyttes, mon nogen automatisk gør det?

Mht at informere allerede eksisterende kunder, så er jeg glad for at du nævner det, for min plan var netop at sende et nyhedsbrev ud omkring alle mine tanker og ikke mindst hvad kunderne i fremtiden vil kunne glæde sig til.

Jeg føler selv, at jeg kan bidrage med en masse, når vi snakker opsætning og layout og kan kun se at kunderne vil blive mere tilfredse end de hidtil er på det område.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:31

Tronic:
Kan se tråden vist skal flyttes, mon nogen automatisk gør det?

Done Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 21:41

Jeg mener heller ikke at det vil være et problem, hvis det bruges til at skabe opmærksomhed, og event. giver kunderne noget de ikke har fået tidligere.

Men det skal laves på en velovervejet måde, og det vill være en styrke at det nye logo har tråde tilbage til det gamle hvis det kan lade sig gøre.

Teddy Carlsen

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 23:04

Generelt skal man være påpasselig med ændringer, ikke at man skal frygte forandring men blot husk hvilke værdier der gjorde at de tidligere kunder handlede og kom igen…

Så hvis du kan forstærke disse værdier uden at "skræmme" kunderne er det perfekt, men dette er tit en hårfin grænse som børe overvejes nøje…

Du der velkommen til at læse lidt og logo og grafiskprofil her: http://voke.dk/logo-design/

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 08:15

Teddy Carlsen:

Men det skal laves på en velovervejet måde, og det vill være en styrke at det nye logo har tråde tilbage til det gamle hvis det kan lade sig gøre.

Teddy Carlsen

Tak for dine betragtninger.

Og god pointe i, at det gamle og nye hjælper sammen.. Det vil jeg tage med i overvejelserne!

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 08:17

Daniel PP:

Generelt skal man være påpasselig med ændringer, ikke at man skal frygte forandring men blot husk hvilke værdier der gjorde at de tidligere kunder handlede og kom igen…

Så hvis du kan forstærke disse værdier uden at "skræmme" kunderne er det perfekt, men dette er tit en hårfin grænse som børe overvejes nøje…

Du der velkommen til at læse lidt og logo og grafiskprofil her: http://voke.dk/logo-design/

Jeg er fuldt ud enig med dig i, at man skal være påpasselig, det var netop også derfor, at jeg lige stak en finger i jorden herinde..

Jeg tror det vil glæde mange med et nyt pift, som så også vil medføre en mere aktiv side med gode kampanger, konkurrencer og tilbud!

Tak for linket - det vil jeg kigge nærmere på :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 08:36

Hej Tronic,

Det kommer an på hvor meget logoet er blevet brandet, og blevet en del af virksomhedens varemærke.

Men et godt eksempel er Coop Danmark, som ændrede deres logo fra et discount-look til et mere eksklusivt look. Det betød at deres markedsandel DENGANG steg fra 3% til 11% ved en så lille ændring. (pt. har de en markedsandel på ca. 42-43% så det er en del år siden) Så det kan sagtens betale sig.

Jeg håber du kan bruge overstående :-)

Dbh. Martin

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Skrevet kl. 09:08

Martin Jørgensen:

Hej Tronic,

Det kommer an på hvor meget logoet er blevet brandet, og blevet en del af virksomhedens varemærke.

Men et godt eksempel er Coop Danmark, som ændrede deres logo fra et discount-look til et mere eksklusivt look. Det betød at deres markedsandel DENGANG steg fra 3% til 11% ved en så lille ændring. (pt. har de en markedsandel på ca. 42-43% så det er en del år siden) Så det kan sagtens betale sig.

Jeg håber du kan bruge overstående :-)

Dbh. Martin

Det kan du tro, at jeg kan. Det er godt med lidt fakta omkring emnet! Tak.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)