som overskriften siger vil jeg gerne lære mere om at lave hjemmesider jeg ved ikke særlig meget om hjemmeside programmering endnu jeg har kun lært at lave hjemmesider i Dreamweaver, men nu kunne jeg godt tænke mig at lære mere om hvordan store hjemmesider bliver bygget fx just-eat, facebook, linkedin og mange flere. altså mig spørgsmål er hvilke bøger/link i kan råde mig til at læse.
Hjemmesiderne er typisk bygget omkring to store sprog, PHP og ASP.NET. PHP er typisk kørende på en Linux maskine mens ASP.NET typisk er på en Windows maskine (meget groft)
Jeg laver selv ASP.NET og er rigtig glad for det, og det bruges til rigtig mange ting. PHP er også godt, men har ikke arbejdet så meget med det. Hvis du vil lave Wordpress / Joomla skal du vælge PHP, hvis du vil bygge systemer fra bunden af selv, synes jeg du skal vælge ASP.NET.
Hvis du lærer ASP.NET kan du også hurtigt lave almindelige windows applikationer (ikke hjemmesider, men "rigtige" programmer) - da det i princippet er samme sprog (C#).