Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"A-kasse vil ikke have mig" når jeg har et CVR nummer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg er under uddannelse (revalidering) og har valgt/fået lov til at starte min virksomhed op samtidig med uddannelsesstart - på den måde kan jeg være "fit for fight" lige så snart jeg er færdiguddannet. Jeg må dog ikke tjene noget nævneværdigt imens jeg er på revalidering, da det jo forståeligt nok er konkurrenceforvridende og samtidig tager tid framin uddannelse!

Jeg tænkte, at det ville være smart, at have en fuldt fungerende virksomhed som stod klar når jeg var færdig og derfor ikke skulle til at sætte mig ind i alverdens ting samtidig med, at skulle tjene penge - grundarbejdet har jeg jo så gjort sideløbende med uddannelse.

Men men men - efter at have talt med min A-kasse for lang tid siden og der fik MANGE forskellige svar i alle retninger fra 3-4 fagforeninger, så valgte jeg dengang at udmelde mig da de til sidst mente at alle iværksættere burde lukke og blive alm. lønmodtagere!

Nu er jeg så blivet lidt i tvivl igen og tænker at "DET KAN SQ IKKE VÆRE RIGTIGT" !

Spørgsmålet er simplificeret: "Kan man få A-kasse efter endt uddannelse hvis man har et CVR nr. samtidig og der ikke er nævneværdig omsætning i firmaet selvfølgelig?" (pt. er der underskud)

Deres svar var, at man skal lukke firmaet 1 år før uddannelses afslutning (lukning kan godt kan tage op til 1 år) og så bare melde mig ind der 1 år før - så kan man begynde at få A-kasse lige så snart man var færdig med uddannelsen ???

Folk med cvr. nr. kan altså ikke få A-kasse direkte efter endt uddannelse som ALLE andre! ..... Eller hvad er jeres erfaring? Hvem kan jeg evt. kontakte?

På forhånd tak og de bedste hilsner,

MissMCkilla

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26

MissMcKilla: