Så er jeg godt i gang med mit nye site, promder.com, som skal gøre det muligt for alle danske musikere - og amerikanske musikere for den sags skyld - at sælge deres sange og albums online (lokalt, natioalt og internationalt), promovere sig selv og holde forbindelsen med deres fans. Ganske simpelt har man en musiker-profil/side hvor man kan uploade sange og albums, sætte priser og promovere på mange måder. Man kan også skrive nyheder eller sende nyhedsbreve hvis man har lyst. Derudover kan man blive booked af andre eller bare finde andre musikere. Senere vil det også være muligt for pladeselskaber og studier at finde nye potentialer til deres forretning.
Man vil være bruger på månedsbetaling.
Jeg vil gerne have lidt feedback - hvad synes i? :)
Jeg kunne også godt tænke mig at høre fra folk som muligvis kender nogle potentielle brugere?
I kan se et midlertidigt site på www.promder.com hvor man kan tilmelde sig åbnings-emailen og få 1 måneds gratis medlemsskab. (12 måneder kan man vinde ved at tilmelde sig og trykke "synes godt om")
På forhånd tusinde tak for jeres tid :) Rasmus Henriksen
Problemet er at du i mine øjne er for sent på den, da det man nu ønsker som band eller musiker er bred eksponering. Det opnår man igennem Youtube og andre medier, samt at det nu er utroligt nemt iforhold til før i tiden, at få sit musik ud på diverse musik portaler (Itunes, TDC Play etc.) for et lille engangsbeløb.
Hvorfor skulle man da betale for et medlemskab på din side, når man igennem Facebook og Youtube kan eksponeres ganske gratis?
Mht. pladeselskaber og agenter, så vil man fortjent blive opsøgt, hvis man opnår en hvis status via mange plays/views i disse også.
Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)
Jeg synes ideen er rigtig god. Når din side bliver rigtig popular giver det en fantastisk platform for små kunstnere at få deres musik ud på. Jeg kunne forestille mig at det ville give en god konkurrence på et marked domineret af nogle få store (iTunes). Hvis prisstrukturen bliver let og overskuelig har du en vinder :-)
Konceptet er et godt samlingspunkt for distribution af musik som ikke er knyttet til en bestemt side på myspace, hvilket gør at man kan købe musik uden at være tvangsindlagt til at kigge en hel myspace side igennem. Samtidig er musikken samlet eet sted - det giver en god og tidssvarende konkurrence på markedet.
Super koncept, glæder mig til at følge det, hold os opdateret :-)
/Brian
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Rosen. Jeg kan pisse godt li din ide, en hver mulighed for at udbrede musik er virkelig fedt, og jeg håber du får hul igennem med din ide.
Det Negative:
Hvis jeg ikke kan få fra min Iphone og ind på din side og trykke køb og så ligger sangen på min mobil efter få min, ja så er der virkelig langt i mål. Det er jo det Apple har formået at gøre. Jeg køber kun virkelig gode plader fysiks, ellers trykker jeg Itunes og finder det nr, jeg skal bruge, de har alle mine oplysninger og jeg skal bare tryke køb, og så har jeg det. Jeg har prøvet andre online tjenester og jeg syntes sku ikke det virker. Det skal bare køre og det skal gøre første gang.
Så ideen er god men der er virkelig langt i mål. Jeg ved ikke hvor nemt det er og få det sat op til Iphone, men kan det ikke lykkes så ser det skidt ud.
Men held og lykke, og gi den endelig gas ;-)
Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex
Konceptet er udemærket. Kan desværre ikke give så meget feedback på det. Da jeg ikke ved hvordan selve produktet bliver. Det er meget svært at sige om det er godt eller skidt.
Konceptet har helt klart potentiale. Det er dig der skal udnytte til dets ypperste.
PS: Hvem har designet siden?
Med venlig hilsen
Àsgeir Gunnarsson
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Problemet er at du i mine øjne er for sent på den, da det man nu ønsker som band eller musiker er bred eksponering. Det opnår man igennem Youtube og andre medier, samt at det nu er utroligt nemt iforhold til før i tiden, at få sit musik ud på diverse musik portaler (Itunes, TDC Play etc.) for et lille engangsbeløb.
Hvorfor skulle man da betale for et medlemskab på din side, når man igennem Facebook og Youtube kan eksponeres ganske gratis?
Mht. pladeselskaber og agenter, så vil man fortjent blive opsøgt, hvis man opnår en hvis status via mange plays/views i disse også.
Tak for kritikken :) Det handler lige så meget eller mere om at folk kan sælge deres musik på siden. Så kan man ikke komme ind ved de store, så kan man stadig tjene på det. Det er også en god måde for upcommers at få støtte i sin begyndende karriere.
Helt sikkert at pladeselskaberne kommer til en via youtube, men promder.com bliver endnu en mulighed. Her er man bare sikker på at det kun handler om musik og ikke en milliard andre skøre videoer og sange.
B. Hvarregaard:
Tak for positiv feedback - jeg er af samme holdning som dig. Jeg vil med glæde huske at skrive nyheder herinde.
Mick:
Du har helt ret - der skal med garanti være en mobilvenlig udgave af webben, eller en app! Du kunne ikke komme med et bedre synspunkt end dét! :)
Àsgeir Gunnarsson:
Det er helt i orden - jeg er glad for at høre at du synes om konceptet, og ja - det handler om at holde tungen lige i munden.
Det er mig der har designet det - RH Freelance :) Grafiker og webudvikler.