Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man kalde en grillbar NYNNE

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at købe en grillbar og kunne godt tænke mig at vide om jeg må kalde den NYNNE eller er det et reg. varemærke, så man skal have lov af nogen til at gøre det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 15:20

det er vel et pigenavn  som nogen  er  kommet til at  tage  forfængelig  som  titel  for  en  bog  og  film  mmm

men her  i  Aalborg   er  der  da  et   værtshus  som  hedder  Cafe  Charles  uden   at  branded i  UK  har  klaget  over  det

så   den  kommer  et  lille  radikalt  skilderhus  på  rådhuspladsen  da  ikke  langt  med

MEN  PRØV  det.   Hvis  de  skulle  vove  at  krumme  et  hår  på  dit  hoved  -  så  har  du  sikret  dig  maximal  opmærksomhed   DR Nyhederne  og  TV2   vil  stå  i  kø  Du  vil  komme  i  Morgenflimmeren  og   Aftentv   hos   alle  tøserne  der  huserer  der   i  før Prime Time

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 15:33

Politikens hus har varemærkerettigheder til navnet Nynne. Om det betyder, at man må åbne en grilbar med det navn ved jeg ikke. Det er jo ikke en bog, du skal skrive om en person, der hedder Nynne.

Jeg vil mene, at hvis du hedder Nynne eller længe er blevet kaldt for Nynne, så bør du bare gøre det.

Men spørg først en jurist eller henvend til til Politikens hus.

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 15:56

Altså hvis du kalder det Nynne's grillbar. Så bruger du jo ikke deres navn.

Mvh Martin

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 16:03

Hej Grillmoster!

Jeg syntes du skal kalde din Grill for Nynne, hvis det er det du har lyst til.
Der skulle ikke ske noget ved at bruge det navn, da det jo er et navn ligesom Rasmus, Martin eller Malene f.eks. og det kan man vel ikke forbyde nogen at bruge, vel?Wink

Så alt held og lykke med grillen herfra!

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umulius:

Politikens hus har varemærkerettigheder til navnet Nynne. Om det betyder, at man må åbne en grilbar med det navn ved jeg ikke. Det er jo ikke en bog, du skal skrive om en person, der hedder Nynne.

Jeg vil mene, at hvis du hedder Nynne eller længe er blevet kaldt for Nynne, så bør du bare gøre det.

Men spørg først en jurist eller henvend til til Politikens hus.

Man skal undersøge hvilke klasser registreringen er foregået i, og så kan man selv registrere i de klasser der er relevante for en selv.

At have varemærket registreret til medier, web og lignende forhindre ikke nogen i at anvende navnet Nynne til en grillbar.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 17:37

Hej

Nynne er skam et registreret varemærke som du kan se nedenfor, dog ser umidelbart ser det ud til at du godt kan bruge navnet Nynne til en Grillbar da det ikke er beskydtet i den klasse.  Spørg evt. hos patent og mærkevarestyrelsen.

Ansøgningsnr. og dato VA 2006 02392, 20060607
Registreringsnr. og dato VR 2006 02850, 20060818
Reg. procedure slut 20061030
Fornyet til 20160818
Prioritetsnr. og dato  
Ansøger/indehaver A/S Politiken Holding, Rådhuspladsen 37, 1785 København V, DK
Fuldmægtig Bech-Bruun Advokatfirma, Langelinie Allé 35, 2100 København Ø, DK
Indsiger
Ref. nr. 023885-0008
Mærketekst og type NYNNE <w>
Klasse (Nice) 09, 16, 25, 41
Klasse (Vienna)
Status Endelig registreret

Relateret sag

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 21:03

Jan og Ravn har allerede svaret glimrende og præcist.

Ud over registreringer kan der også være uregistrerede varemærkerettigheder. Fx hvis der ligger en anden grillbar i området med det samme navn. Der er ingen systematisk måde at undersøge de uregistrerede rettigheder på, men en Google-søgning og lokalkendskab er en start.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:30

Kristian Holte, KLAR Advokater:

Jan og Ravn har allerede svaret glimrende og præcist.

Ud over registreringer kan der også være uregistrerede varemærkerettigheder. Fx hvis der ligger en anden grillbar i området med det samme navn. Der er ingen systematisk måde at undersøge de uregistrerede rettigheder på, men en Google-søgning og lokalkendskab er en start.

Nynne er vel også et ganske almindeligt verbum (http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=nynne).

Så ved at sætte et par noder i logoet kan man vel argumentere for at det er et verbum og ikke et proprium (forudsat at der ikke er nogle uregistrerede rettigheder).

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)