Jeg er ved at købe en grillbar og kunne godt tænke mig at vide om jeg må kalde den NYNNE eller er det et reg. varemærke, så man skal have lov af nogen til at gøre det.
det er vel et pigenavn som nogen er kommet til at tage forfængelig som titel for en bog og film mmm
men her i Aalborg er der da et værtshus som hedder Cafe Charles uden at branded i UK har klaget over det
så den kommer et lille radikalt skilderhus på rådhuspladsen da ikke langt med
MEN PRØV det. Hvis de skulle vove at krumme et hår på dit hoved - så har du sikret dig maximal opmærksomhed DR Nyhederne og TV2 vil stå i kø Du vil komme i Morgenflimmeren og Aftentv hos alle tøserne der huserer der i før Prime Time
Politikens hus har varemærkerettigheder til navnet Nynne. Om det betyder, at man må åbne en grilbar med det navn ved jeg ikke. Det er jo ikke en bog, du skal skrive om en person, der hedder Nynne.
Jeg vil mene, at hvis du hedder Nynne eller længe er blevet kaldt for Nynne, så bør du bare gøre det.
Men spørg først en jurist eller henvend til til Politikens hus.
Jeg syntes du skal kalde din Grill for Nynne, hvis det er det du har lyst til. Der skulle ikke ske noget ved at bruge det navn, da det jo er et navn ligesom Rasmus, Martin eller Malene f.eks. og det kan man vel ikke forbyde nogen at bruge, vel?
Politikens hus har varemærkerettigheder til navnet Nynne. Om det betyder, at man må åbne en grilbar med det navn ved jeg ikke. Det er jo ikke en bog, du skal skrive om en person, der hedder Nynne.
Jeg vil mene, at hvis du hedder Nynne eller længe er blevet kaldt for Nynne, så bør du bare gøre det.
Men spørg først en jurist eller henvend til til Politikens hus.
Man skal undersøge hvilke klasser registreringen er foregået i, og så kan man selv registrere i de klasser der er relevante for en selv.
At have varemærket registreret til medier, web og lignende forhindre ikke nogen i at anvende navnet Nynne til en grillbar.
Nynne er skam et registreret varemærke som du kan se nedenfor, dog ser umidelbart ser det ud til at du godt kan bruge navnet Nynne til en Grillbar da det ikke er beskydtet i den klasse. Spørg evt. hos patent og mærkevarestyrelsen.
Ansøgningsnr. og dato
VA 2006 02392, 20060607
Registreringsnr. og dato
VR 2006 02850, 20060818
Reg. procedure slut
20061030
Fornyet til
20160818
Prioritetsnr. og dato
Ansøger/indehaver
A/S Politiken Holding, Rådhuspladsen 37, 1785 København V, DK
Fuldmægtig
Bech-Bruun Advokatfirma, Langelinie Allé 35, 2100 København Ø, DK
Jan og Ravn har allerede svaret glimrende og præcist.
Ud over registreringer kan der også være uregistrerede varemærkerettigheder. Fx hvis der ligger en anden grillbar i området med det samme navn. Der er ingen systematisk måde at undersøge de uregistrerede rettigheder på, men en Google-søgning og lokalkendskab er en start.
Jan og Ravn har allerede svaret glimrende og præcist.
Ud over registreringer kan der også være uregistrerede varemærkerettigheder. Fx hvis der ligger en anden grillbar i området med det samme navn. Der er ingen systematisk måde at undersøge de uregistrerede rettigheder på, men en Google-søgning og lokalkendskab er en start.
Så ved at sætte et par noder i logoet kan man vel argumentere for at det er et verbum og ikke et proprium (forudsat at der ikke er nogle uregistrerede rettigheder).