Jeg står og skal importere en mængde tøj fra USA til Denmark - prismæssigt ligger vi omkring 1050$ + porto. Firmaet jeg skal købe fra kan sende det til Danmark for 250$.
På den måde kommer det såvidt jeg kan se til at koste mig følgende at få det sendt direkte, inklusiv 12 % import-told og 25 % moms:
(1300*1.12)*1.25 = ca. 9330 dkk.
Hvis jeg derimod bruger ShopUSA's service og lader dem modtage forsendelsen, fortolde og betale moms af den, for derefter at sende det til Danmark kommer det til at koste mig ca. 8300 - altså 1000 kr mindre, ifølge deres lommeregner.
Jeg går ud fra det blot skyldes at de har fragtaftaler som gør at de kan sende det billigere til Danmark.
Min erfaring er, at det er langt dyrere at bestille fragt i Danmark. Det lyder underligt, da det jo er samme rute, men alligevel forholder det sig sådan. Hvorfor kan jeg ikke forklare.
Har selv brugt det, men der gik også 3-4 uger før varerne ankom.
Har dog ikke handlet ind som virksomhed på ShopUSA, men går ud fra det er samme procedure. Man betaler jo stadigvæk moms og told af varerne. Jeg tror at de har nogle "faste" fragtaftaler, og kan derfor levere tingene billigere. De sender nok en ordentlig dynge varer til Danmark af gangen.
Leveringstiden fra USA er ca. 4-5 arbejdsdage fra varerne sendes fra ShopUSAs terminal i USA til din adresse i Danmark. Den endelig leveringsdato kan altid findes i ShopUSAs tracking information.
Den samlede leveringstid fra køb hos sælger i USA til din adresse i Danmark kan dog være længere såfremt alle varerne ikke er på lager. Men her hjælper ShopUSA med at informere status på din forsendelse.
ShopUSA håndterer og registrerer alle forsendelser der ankommer til terminalen daglig og sender samlet en gang om ugen (torsdag morgen US tid) fra ShopUSAs terminal i Virginia, USA til Danmark.
Kontakt gerne ShopUSAs danske kundesupport direkte på dk@ShopUSA.com eller telefon 36 96 93 75.
Det var netop den dialog jeg var ude efter! Det ville gøre alting nemmere og hurtigere at købe det igennem USA.
På den anden side set kan man vel vende den om og sige at så længe der er tale om en omsætning under 50.000 på et år, kan det vel sagtens figurere som privatsalg?
Altså, hvis jeg personligt køber varer for 10.000 fra USA, så er jeg jo også i min fulde ret til at sælge dem videre når jeg ikke længere har brug for dem?
Når du handler varer i USA og importerer dem til Danmark via ShopUSA, er det ikke nødvendigt at være importregistreret. Det skyldes at ShopUSA er importregistreret og står for det fulde ansvar af alle de varer der importeres fra USA til Danmark via ShopUSA.
Af samme årsag har ShopUSA ekstrem meget fokus på alle varer der sendes fra USA og har et tæt samarbejde med de amerikanske myndigheder for at sikre at alle retningslinier følges i overenstemmelse med de amerikanske eksportregler. Dette samtidig med at ShopUSA har fokus på de retningslinier der er gældende for import af varer til EU.
For at sikre bedst muligt kontrol åbner ShopUSA derfor alle pakker der modtages på ShopUSAs terminal i Virginia, USA for at tjekke indhold og tilhørende faktura inden de videresendes til Danmark.
Alt dette betyder at du ikke behøver at spekulere over beløbet du importerer for. Skulle du have spørgsmål til de varer du ønsker at importere fra USA til Danmark er du altid velkommen til at kontakte ShopUSAs danske kundesupport og de kan være behjælpelige dk@shopusa.com eller 36 96 93 75.
Fantastisk!! Så kunne svaret næsten ikke komme fra en mere pålidelig kilde.
Nu jeg alligevel har dig, er du så ikke sød lige at tjekke op på den mail jeg sendte jer i går? Det drejer sig om at jeg pr. telefon blev lovet at I ville fratrække min optjente bonus fra det beløb jeg skulle betale til jer for nye varer, men af den mail jeg har fået fra jer efter I har modtaget min vare på terminalen fremgår det at I alligevel hæver det fulde beløb.
Tak!! Og tak for det fyldestgørende svar på min tråd :)