Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal det koste?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Møldrup
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

En god veninde, vil gerne have hjælp til at etablere en virksomhed. For eksemplets skyld, kan vi sige at hun støber chokoladenisser.

Det indledende projekt, med salg af op til 25.000 chokoladenisser, forventes at kunne indbringe et overskud på ca. 1,5 millioner. Herefter vil der være et forventet overskud på ca. 3 millioner om året, alene på det danske marked.

Hendes design og koncept er unikt, men nemt at eftergøre, så det vi skal sælge hendes produkter på er hendes brand.

Hun vil gerne have hjælp til forretningsplan, budget, projektplan og beskrivelse, markedsføringsplan, udarbejdelse af markedsføringsmateriale og indsalget af hendes produkter til relevante forretninger og netbutikker. Herudover vil jeg åbne op for mit netværk, så hun får adgang til presseomtale og optræden i diverse tv-programmer med hendes chokoladenisser.

Alt i alt, vurderer jeg at skulle bruge mellem 180 og 250 timer på mit bidrag til det indledende projekt.

Da min veninde ikke er i stand til at gennemføre projektet alene, har hun bedt om min bistand, ekspertise og adgang til mit netværk, som jeg er villig til at yde. Men hun er ikke i stand til at betale for denne assistance.

Jeg har foreslået et medejerskab, men det er blevet afvist, da hun ikke vil stå lade mig tjene på hendes fremtidige succes. Men omvendt, formoder jeg ikke at hun kan løfte opgaven alene.

Derfor er mit spørgsmål: Hvad skal min det koste?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er mange løsningsforslag. Fx at du får x% af overskudet i år 1, så år 2 til x% osv. Dog mindst X kr.

:-)

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 17:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sebastian Hansen:
Jeg har foreslået et medejerskab, men det er blevet afvist, da hun ikke vil stå lade mig tjene på hendes fremtidige succes.

Hold da op en god veninde.

Sebastian Hansen:
Men omvendt, formoder jeg ikke at hun kan løfte opgaven alene.

Det er tilsyneladende det hun ønsker. Lad hende fejle :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:23
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis det var en rigtig god ven ville jeg gøre det gratis.

I modsat tilfælde ville jeg ikke røre det med en ildtang med mindre jeg fik hver time dækket, så enten 0kr/t el. 1600kr/t 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 17:24

Hej Sebastian

Det er vel kun fair at du får en andel af virksomheden for at hjælpe hende, men hvis hun som du siger ikke er interesseret i den metode, kan du tage en time løn for det, som i senere kan afregne, det er dog svært hvis projektet så ikke går som forventet. Jeg synes du skal prøve at spørge hvad hun er villig til at betale for din hjælp, den lader tilsyneladende til at være rimelig vigtigt for hendes chokoladenisse forretning..

Mvh.
Alexander M. Andersen

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42

Mikkel Mikjær Christensen:

Hvis det var en rigtig god ven ville jeg gøre det gratis.

I modsat tilfælde ville jeg ikke røre det med en ildtang med mindre jeg fik hver time dækket, så enten 0kr/t el. 1600kr/t 

Alternativt - kunne hun lade dig eje 20% af virksomheden, med forkøbsret, til at købe dig ud når hun føler det er tid :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46

Og husk! Hvis hun var så dygtig, at det er rigtigt at du ingen værdi har for hende, så havde hun slet ikke fortalt dig om idéen :-)

Ikke at jeg siger at du skal være grådig, men de er nu tilladt at være fair over for begge parter.. Gør du det gratis kan der også ske det at, du relativt nemt kan kører træt i det, og priotere betalt arbejde højere, pga tidsmangel/lyst etc.

:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du er jo kommet med et forslag til afregning af arbejde (medejerskab), som hun jo så afviser.

Så er det vel hende der må komme med et forslag? Hvis din hjælp er afgørende for hendes succes må hun vel have tænkt lidt tanker omkring hvordan du skal "belønnes"...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Du er jo kommet med et forslag til afregning af arbejde (medejerskab), som hun jo så afviser.

Så er det vel hende der må komme med et forslag? Hvis din hjælp er afgørende for hendes succes må hun vel have tænkt lidt tanker omkring hvordan du skal "belønnes"...

Enig, det kan helt sikkert være en fremgangsmåde!! :-)

Fra Møldrup
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:22

Tak for indsparkene. Det er altid konstruktivt, at få et ømtåleligt emne belyst fra flere sider.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)