Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse af medarbejder

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ikke så god til dansk. Men jeg har en stor håb at her er nogen, der kan forstår mig.

Jeg har en ApS. Der arbejder en kvinde under kontrakten hos mig. Hun er medarbejder. Sidste tid giver hun mig en masse af problemer. Så skal jeg betale til kunderne på hendes skyld og også til mekanikerene for at reparere mine maskiner. Jeg har et bevis fra mekaniken at maskinen gik i sttyke på grund af at den var brugt ukorrekt. Og der er hendes opgave at køre den maskine.

Jeg tog en bislytning om at jeg opsiger hende. Jeg gav før ikke hende en advarsel, dersværre. Hun fik dem flere fra mig kun mundtligt...

Men jeg kan se at på hendes skyld kan min forretning gå i stykke...

Hun

- arbejde hos mig fra mart 2010
- har timeløn

- i hendes kontrakt står det at hun "Efter 3 måneder kan selv opsige ansættrlsesfoholdet med en måneds varsel til udgang af en måned"
- hun har ret til ferie efter ferieloven    

Men jeg skrev ingen ting om, hvodan kan jeg opsige hende....

Jeg har ikke så god økonomi på grund af jeg skal betale hendes løn, feriepenge, hendes skyld til kunderne. Jeg vil prøve at agbejder alene...måske et par måneder.

Jeg skal også kontrollere hvere eneste opgave, som hun få fra mig, fordi er jeg usikker, at hun gå dem godt. Og på den grund taber jeg mine kunder, som er ikke glad for resultater af arbejdet.

Jeg vil maget glad for at har hende væk så snart det er muligt!!!

På forhand mange tak for jers svar!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 15:01
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Fra Odense
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:20

Hej,

Jeg har lidt svært ved at forstå dit indlæg, men en ting er helt sikkert, hvis du ikke har økonomi/kunder til at have hende ansat, så er du i din gode ret til at fyrer hende.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 17:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dit indlæg tyder ikke på at der er grove forsømmelser fra hendes side. Dvs. at du ikke kan bortvise hende, men med henvisning til et tiltagende antal kundeklager, kan du opsige hende.

Det betyder at du skal betale hende løn indtil opsigelsesfristens udløb. Hvis du ikke mener hun gør gavn for hendes løn, kan du fritstille hende i opsigelsesperioden, men du skal stadig betale hende løn i denne periode.

mvh
Michael

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Nov 10
Skrevet kl. 17:35

Hej! tak for svaret.
Men hvordan kak jeg bevise at jeg har ikke økonomi til at have hende ansat?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Nov 10
Skrevet kl. 17:48

Er det ikke nokat jeg har ca. 10 kvitteringer på de ting som hun ødelagde i sidst tid? Der er ca. 20.000 dkr....

Hfor lang periode skal jeg betale hende løn?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51
Alstrø:
Er det ikke nokat jeg har ca. 10 kvitteringer på de ting som hun ødelagde i sidst tid? Der er ca. 20.000 dkr....

Hfor lang periode skal jeg betale hende løn?

Du kan ikke fyre en medarbejder med den begrundelse, med mindre ødelæggelser skyldes bevidste handlinger.

Du er nok nødt til at fyre hende på regulær vis, og vurdere om du har råd til at have hende på arbejde i opsigelsesperioden, selvom du betaler løn.

Det er desværre det lod man har ved at have ansatte. Det er ikke alle, der kan leve op til éns forventninger, og det koster så...

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Nov 10
Skrevet kl. 17:52

Michael V. Kristensen:

Dit indlæg tyder ikke på at der er grove forsømmelser fra hendes side. Dvs. at du ikke kan bortvise hende, men med henvisning til et tiltagende antal kundeklager, kan du opsige hende.

Det betyder at du skal betale hende løn indtil opsigelsesfristens udløb. Hvis du ikke mener hun gør gavn for hendes løn, kan du fritstille hende i opsigelsesperioden, men du skal stadig betale hende løn i denne periode.

mvh
Michael

Tak Michael.

Men er det ikke nokat jeg har ca. 10 kvitteringer på de ting som hun ødelagde i sidst tid? Der er ca. 20.000 dkr....

Hvor lang periode skal jeg betale hende løn?

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 17:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alstrø:
Men er det ikke nokat jeg har ca. 10 kvitteringer på de ting som hun ødelagde i sidst tid?

Jeg er ikke advokat, men har dog en del erfaring i disse ting. Hvis du kan bevise at hun har ødelagt det med vilje, har du en god mulighed for bortvisning, men ellers kan du kun opsige hende.

Alstrø:
Hvor lang periode skal jeg betale hende løn?
Du skal betale hende løn i opsigelsesperioden. Som jeg forstår dit første indlæg er det resten af måneden samt yderligere en måned.

mvh
Michael

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Nov 10
Skrevet kl. 18:12

Det ved jeg godt om advokat...
Men jeg kan ikke se hende på min forretning mere. Og jeg tankede at jeg kan går noget sidst den 26.april...for hun var ikke på ferie endnu.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)