Nu er det jo ikke ens for alle hvilke oplysninger der skal/bør medtages på fakturalinierne, så den generelt perfekte faktura findes nok ikke.
Jeg kan dog komme med et par forslag til detaljer som jeg værdsætter på en faktura
Skriv BÅDE betalingsbetingelser samt dato for betalingsfrist (det er irriterende at skulle sidde og regne sig frem til hvilken dato fakturaen skal betales)
Lad sidste betalingsdato fremstå i fed - evt. rød skrift så det ikke er til at tage fejl af
Medtag varenr. og/eller stregkode samt evt. ordrenr så genbestilling er hurtigt og nemt.
Hvis dine varer findes i varianter (farve, str. model, form, årgang etc.) så skal fakturateksten gøre at der ikke er tvivl om hvilken variant det drejer sig om.
Få oprettet en aftale i din bank så der kan benyttes indbetalingskort. Det koster ikke noget og gør det meget lettere for alle (ikke mindst kan du selv hurtigt bogføre dagens indbetalinger ved dataudtræk fra netbank + indlæsning i dit bogholderi)
Fjern urelevante oplysninger som ikke har noget med handlen at gøre
Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk
De er lavet så det også står pænt på siden hvis man printer dem ud. På vores site BilligSSL ser de lidt anderledes ud, fordi de er tilpasset ind i designet på sitet.
De er lavet så det også står pænt på siden hvis man printer dem ud. På vores site BilligSSL ser de lidt anderledes ud, fordi de er tilpasset ind i designet på sitet.
Det ser faktisk ganske nydeligt ud. Er det et program, app eller lignende I benytter ifm. dette eller er det noget I selv har "skruet" sammen?
Det ser faktisk ganske nydeligt ud. Er det et program, app eller lignende I benytter ifm. dette eller er det noget I selv har "skruet" sammen?
Vi kunne ikke finde et system der kunne opfylde alle vores mystiske krav, så vi valgte selv at gå i krig og bygge hele skidtet selv. Det har været en tidskrævende proces, men det er virkelig lækkert at man bare går ind på et webinterface og opretter en faktura og så kører alt derfra automatisk. Hvis kunden ikke betaler så sender systemet en venlig påmindelse efter forfald og sker der så ikke dér, så skal vi selv til at gøre noget igen.
Eller hvis kunden vælger at betale med bankoverførsel, så skal vi jo huske at kigge på bankkontoen - men det er kun sket 1 gang :)