En anden mulighed kunne også være, at lave aftaler med siger som sweetdeal.dk, downtown.dk mv. |
God idé Thomas!
Thanks a lot! :-D
En anden mulighed kunne også være, at lave aftaler med siger som sweetdeal.dk, downtown.dk mv. |
Handel med varepartier via Trademen
God idé Thomas! Thanks a lot! :-D |
Jeg synes det er meget lidt, man får ud af de aftaler - min kone blev præsenteret for det, og for en behanding til f.eks. normalpris kr. 600,- får hun 200,- Jeg ved godt, at der så er ekstra eksponering med i pakken, men jeg kan ikke lade være med at sammenholde det med slå et tilbud op på Facebook, hvor der f.eks. er 50% rabat på samme behandling til de første 30 bookinger. Din indtjening bliver her 50% højere, og det har ikke kostet dig noget. MVH Thomas |
Er kundegruppen bevidst i alderen 40+ eller er der et ønske om at få 25-30+ med også? En måde at få noget omtale og nye bekendtskaber, kunne f.eks. være at lave et samarbejde med Matas, Estetique og lign. som af og til holder nogle aften arrangementer. Her kunne din mor f.eks. komme med gode råd og vejledning til de besøgende - evt. lige hurtigt style deres hår på en ny måde, eller foreslå en anden hårfarve, extensions, krøller osv. Der en del frisører der kører med en abonnementsordning - typisk til mænd, hvor de for et fast beløb, f.eks. 2.500,- har fri klipning hele året. På den måde kommer der god likviditet her og nu, samtidig med, at der er en fast kunde hele næste år. MVH Thomas |
Jeg tror, at der er flere ting der spiller ind. Min frisør benyttede sig af et tilbud hos sweetdeal (som vist tager 20 %), og han har fået en del nye kunder i forretningen. |
Handel med varepartier via Trademen
Hej Jeg vil gerne vende det hele lidt på hovedet, så tag det ikke personligt hvis jeg i min skriveform er lidt skrap. For at man skal kunne se en fremtid i din mors salon, så kræver det man også ved lidt om hvilke mål hun har og ikke mindst hvor lang tid hun har været der. Når du skriver hendes kunder er 40+ og de fleste omkring 60, så lyder det på mig som om det er en salon der er salgsklar. Hvis salonen har været der mange år, hvorfor har man så ikke taget konkurrencen op for lang tid siden og ventet indtil nr.9 åbner i sådan en lille by? Og har hun været mange år i byen, så er det spild af tid at sende flyers rundt. Alle burde kende hende nu. Men her er en liste over tiltag ting der kan gøres eksempelvis: 1. Finde ud af aldersfordelingen i byen. 2. Nærstudere de andre der har succes i byen og finde ud af hvorfor, er det pris på klipningen, er det videresalgsprodukter, har de nogle lækre tøser der klipper fyrerne osv osv 3. Sørg for at alle kunder får vasket hår og inkludér det i prisen, sæt evt prisen op. 4. Alle kunder skal tilbydes kaffe, te, latte og chokolade og slikkepinde til børnene. 5. ALTID dagsaviser, lokal aviser og sladderblade og udskiftning hver 2-3 uge så der aldrig er månedsgamle ugeblade, men gerne magasiner osv. 6. Hvis ikke hun har hårkur i sortiment, så få det og sælge for 100 per gang. 7. Har hun videresalgsprodukter? Hvis ja..samler de støv? 8. Er der noget hun er specielt god til hårfarvning f.eks.? og bruger hun de rette leverandører? 9. Har hun en ugentlig lukkedag? så afskaf den. og udvid åbningstiden torsdag. 10. Hver gang der sker noget nyt eller hun bliver oplært i noget nyt, så afsted med info til lokalsprøjten der kan skrive om det. 11. Tjek prisen for små annoncer 2sp-3sp. x 10 hver uge og sørg for at have tilbud indimellem på klipninger/farvning eller andrekombinationer. 12. Drop alt om facebook/twitter og lignende. 13. Få online bestilling. 14. Få hende til at give rabat til de kunder der skaffer nye kunder. 15% engangsrabat til eksisterende kunde og 10% rabat til ny kunde 1. gang. 15. Der skal være rent altid, ingen støv på hylder osv.. 16. Sæt omsætningsmål og tjek hver uge om der opnås forøgelsei mersalg (hårkur) farver eller andre behandlinger og samme for videresalgsprodukter. Håber forslagene kan bruges til noget. Hvis det slår fejl, så skriv en PB, jeg har en ny behandling som med garanti ikke er i hendes by og som kan give noget omtale. PS sælger det ikke selv, men via distributør, så det er IKKE et forsøg på at sælge noget direkte. God vind. |
Køb ren argan olie her
Hej Tjek evt. http://www.worldwidesalonmarketing.com/ Det er et firma der har specialiseret sig i bl.a. marketing til frisørsaloner. Firmaet holdert godt nok til i Australien, USA, UK osv., og det meste koster, men du kan også tilmelde dig deres nyhedsbrev hvor der kommer div. inspirerende mails. Hilsen Morten |
Det ene behøver heller ikke udelukke det andet - når jeg ser på det i forbindelse med min kones forretning, så kan sådan noget som Sweetdeal måske være meget godt, men jeg kan så ikke lade være med at tænke, at hun kan fylde kalenderen ved at give 50% rabat via Facebook. Så er det en bedre forretning end at skulle bruge Sweetdeal og lign. Det tilbud hun fik var gennem lokalavisen, som har startet noget op, der hedder Dagens Vejle, hvor kravet var, at hun skulle sælge en behandling til halv pris, så kunden fik 50% rabat. Avisen ville så håndtere al økonomi, og tage 1/3 af beløbet. Hvis behandlingen så koster 600,- normalt, ville hun få 200,- ud af det. Hvis jeg holder det op mod selv at køre et tilbud på Facebook, så er der mange fordele; større indtjening pr. behandling, pengene kommer i kassen med det samme, al kommunikation foregår direkte med kunden, og ikke gennem avisen osv. Facebook bliver aktivt brugt i markedsføringen i dag, så det vil være oplagt at køre videre der, fremfor avisen. Var Facebook ukendt grund, så har avisen et forspring, da den hurtigt når ud til mange potentielle kunder. Pointen i dette tilfælde er, at der kun er det antal timer i kalenderen pr. dag, og de skal fyldes ud bedst muligt. Hvis de kan fyldes ud med kunder der betaler 300,- så vil det være ærgerligt at bytte dem ud med kunder der betaler 200,- MVH Thomas |
Netop kvinder i alderen 40+ gør godt brug af internettet efterhånden, det oplever jeg i hvert fald oftere og oftere. Så man skal ikke være bange for at forny sig, det gør dine kunder måske også. |