Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt spørgsmål ang. valg af domænenavn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg står og skal til at starte en webshop op. Ved hvad jeg skal sælge osv.

Nu har jeg bare det problem at jeg er tvivl om valget af domænenavnet.

Jeg kan f.eks få domænet bikeshop.dk men bikeshop.com er optaget.

Regner med at have mest sælg i Danmark men håber selvfølgelig at det udvikler sig til salg i udlandet.

Jeg kan få domænet the-bikeshop.com, men ved ikke hvad der er bedst. At holde sig til bikeshop.dk eller gå til de lidt mere besværlige navne the-bikeshop.dk og the-bikeshop.com

og om de i så fald skal hedde det med eller uden bindestreg.

Hvis jeg skal handle med udlandet holder et .dk navn nogle folk væk?

thebikeshop er bare taget som eksempel, skal ikke sælge noget med bikes :)

Håber nogle har erfaring med dette og kan give mig et par råd:) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16

www.thebikeshop.com - Det lyder da fedt. Spørgsmålet er blot om det er for tæt på allerede eksisterende bikeshop.com. Hvis jeg kunne vælge frit havde jeg faktisk taget den med "the". -blot min mening, er ikke ekspert på området.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 10:40

Jeg ville satse på min primære kundegruppe og vælge et .dk.  - med en engelsk/tysk version til udenlandske kunder. 

Når så forretningen er klar til det kan du udvide med et .com - der er specifikt målrettet kunder udenfor Danmark, hvor hjemmesiden ikke er på dansk. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:16

Hej Kenneth

Det er altid godt at fremtidsikre sig med et .com domæne. Man ved jo aldrig om biksen vokser internationalt ;o) Dog ekisisterer www.thebikeshop.com jo allerede.

I øvrigt vil jeg passe på med at flashe domæne navne. Der er jo folk der tjener store penge på salg af domæner. Ligeledes er der snedige mennesker der analyserer hvilke navne der efterspørges på f.eks. www.whois.net og wupti, næste dag er navnet taget.

Hilsen Daniel

Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:36
Har netop valgt bikeshop som et eksempel for at undgå folk skulle få gode ideer.
Skal ikke sælge noget beslægtet med cykler : )

Og tak for hjælpe indtil videre
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45

jeg ville sætte et navn foran bikeshop.com. Så ville du næsten kunne sætte hvad som helst op foran og kunne have et domæne som også kan bruges i udlandet da du kan vælge .com fremfor .dk

Sæt evt. dit eget for eller efternavn foran .com eller vælg et navn som laver reference til cykelmiljøet.

Såsom speed, wheel osv eller ta og gå om bag historien om cyklen og find et navn på en person som har været med til at lave de første cykler eller præget cykelhistorien. Eller det kunne være et navn på berømte bjergpas i Tour De France osv osv. afhængig af om du eksempelvis har en niche indenfor det du skal sælge. håber det kan bruges.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 14:04

enig...

skulle have formuleret mig mere klart. mente at jeg ville købe begge domæne navne for derved at tage .com i brug såfremt, der blev behov for det. 

God påske. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17

Hej igen

Jeg vil opfordre dig til kun at satse på .com og så siden skal differenceres så hedder den .com/dk

For at have både .dk og .com bliver noget ged og er unødvendigt - taler af erfaring. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 15:29

Hej.

Det er altid en god idé at købe både .dk og .com domæne hvis det selvfølgelig er muligt. Så kan du jo som nævnt før udvide internationalt hvis det bliver en succes. Du kan selvfølgelig også starte med at have en dansk og en engelsk version af din side.

Held og lykke med forretningen :-)

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 15:42
Når jeg køber/rådgiver i et domain køb, mener jeg at hvis du køber et .dk domain bør navnet også være på dansk. Selvfølgelig er der situationer hvor det også er firmanavn relateret også skal der jo ikke ændres på det.

Har du kigget på forkortelser af domainet såsom www.TBS .DK eller .com?

Ønsker du yderligere rådgivning kontakt mig evt privat.

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)