Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunden har ikke modtaget sin pakke - hvad gør man??

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står i den situation at en af mine kunder ikke har modtaget den pakke som jeg har sendt.

Jeg har to forsendelses valg på min side.

1. Pakkepost (forsikret) - Lidt dyre
2. Maxibrev (uforsikret) - Lidt billigere

Jeg har så en kunde som har bestilt en vare ved mig og har valgt den billige fragt (maxibrev (uforsikret) som forsendelses mulighed - hvilket ca. 70 % af mine kunder før.

Personen bestiller og uheldigvis er dette en vare som samme dag røg i restordre. Men jeg fremskaffer allerede varen 2 dage senere og sender den til kunden, sammen med en undskyldning pga. restordren og en rabatkode med gratis forsendelse ved næste køb. (Hvis vores varer er i restordre, får kunden en rabatkode med gratis fragt ved næste køb).

Personen skriver så en mail til os nu, at paken ikke er blevet modtaget endnu. Dette er 4 hverdage siden jeg sendte den.

Jeg bruger post danmark til at sende mine pakker og derved ved jeg så at de plejer at være modtaget dagen efter.

Men landet ligger jo så (efter hvad kunden siger) at den ikke er blevet modtaget endnu.

Hvad skal jeg gør i dette tilfælde? For jeg kender jo post danmark så godt at de ikke vil gør noget, hvis pakken evt. er gået tabt, da jeg ikke har track and trace nr. på pakken. Hvilket kunden jo selv har valgt.
Så jeg vil jo mene at det lidt kundens egen skyld og hans ansvar.

Men, jeg ønsker jo heller ikke at idstille mig som en dårlig virksomhed og har et krav til mig selv og dem der arbejder for mig at servicen skal være i top, (også derfor at kunderne for rabatkoder ved evt. restordre eller andre fejl, som kan ske)

Så som i nok kan se så synes jeg selv at jeg stå i en lidt dum situation, da jeg ikke ved hvad jeg skal forholde mig til og gør i denne sag.

Så jeg håber lidt at der er nogen som kan hjælpe mig til, hvad jeg skal gør over for denne kunde.

Med venlig hilsen
Danny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel ikke så meget at tænke over - du må sende en ny pakke til kunden.

Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny

Som udgangspunkt er det dig som sælger der vælger at tilbyde forsendelse uden track and trace. Dermed er det også dig som sælger der bærer ansvaret for det leverede indtil det er ankommet til køberen. At kunderne vælger billigste forsendelsesform er klart nok, det kan du ikke klandre dem for.

Reglerne for efterlysning af post der er bortkommet er ret simpelt: Det er afsender der skal reklamere overfor postdanmark. Det har du forhåbentligt gjort på det tidspunkt du fandt ud af at pakken var væk. Du kan ved efterlysningen vælge om pakken skal retur til afsender eller sendes til modtageren hvis / når den findes igen.

Idet du sikkert ikke kan bevise overfor din kunde at varen er afsendt, og at kunden sikkert heller ikke kan bevise at den ikke er modtaget, må du som udgangspunkt stole på din kunde, og slet og ret sende en ny vare! Det fremgår ikke hvad prisleje du sælger dine varer til, eller hvor stor ordren er, men idet du selv har valgt at tilbyde en forsendelsesform der ikke trackes, har du også selv taget en vis risiko.

Tænk på prisen for varen i forhold til dårlig omtale. Hvis der er tale om forbrugerkøb, dvs at du sælger til private, så kan du ikke tage forbehold for forsendelser der bliver væk. Det er dit ansvar indtil varen er i købers besiddelse, uanset om køber vælger billigere forsendelse eller ej. Så må du finde en anden transportør end postdanmark, hvis du ikke kan leve med deres ydelser. Eller bede kunden selv afhente varen, eller måske selv levere.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker på, at forsendelsen ikke ligger til afhentning på posthuset?

Det er af og til sket for mig, at kunden ringer og siger, at han ikke har modtaget forsendelsen, og heller ikke nogen advis om, at den har været forsøgt afleveret. - Men alligevel lå den og ventede at blive afhentet på posthuset.

Men uanset hvad, så er det dig, som står med 'aben' - du skal sørge for at kunden får sin pakke - hvis den er bortkommet, skal du sende en ny.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en træls situation, som vi alle nok engang har stået i. Håber ikke dine varer var alt for dyre?Surprise

Fremover må du slette den billige forsendelsesform, og derimod reklamere med, at alle dine varer sendes med forsikret forsendelse og track & trace, hvilket rigtig mange kunder er virkelig glade for Wink

Mvh

Michael Haahr

Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

hej Danny..

Jeg er sikker på det jeg kan tilbude dig i fremtiden er at du ik vil står i den situation igen overfor en af dine kunder som ikke har modtaget den pakke som du har sendt..hvad vil du sige til at kunne sende et drev el en pakke og din kunde modtager det samme dag inden kl 20 til en rimlig pris og en god servicen :0]..

mvh Dv  

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Samme dag kl 20.00,,??  Det er service der vil noget...

Må jeg også høre lidt om din ekspres service?? info(snabel-a)zapii.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

jelle1249:

hej Danny..

Jeg er sikker på det jeg kan tilbude dig i fremtiden er at du ik vil står i den situation igen overfor en af dine kunder som ikke har modtaget den pakke som du har sendt..hvad vil du sige til at kunne sende et drev el en pakke og din kunde modtager det samme dag inden kl 20 til en rimlig pris og en god servicen :0]..

mvh Dv  

Det ville jeg jo finde interessant, da det ville være en god service overfor vores kunder.

Men jeg er naturligvis også en smule skeptisk, når ting lyder for godt til at være sandt. Vi ligger i København, og lad os sige at vi i morgen har en sløv dag, og kun skal sende ordrer til: Hørsholm, Gilleleje, Nykøbing F, Holbæk, Viby, Fredericia, Kolding, Randers og Herning.

Ville alle disse kunne være fremme i morgen kl. 20? Og hvad sker der hvis kunden ikke er hjemme?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

jelle1249:
Jeg er sikker på det jeg kan tilbude dig i fremtiden er at du ik vil står i den situation igen overfor en af dine kunder som ikke har modtaget den pakke som du har sendt..hvad vil du sige til at kunne sende et drev el en pakke og din kunde modtager det samme dag inden kl 20 til en rimlig pris og en god servicen :0]..

Det lyder næsten lidt for godt, men lad os høre mere om dette tilbud - her på Amino, og ikke i en pm.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)