Hej, Jeg står i den situation at en af mine kunder ikke har modtaget den pakke som jeg har sendt. Jeg har to forsendelses valg på min side. 1. Pakkepost (forsikret) - Lidt dyre Jeg har så en kunde som har bestilt en vare ved mig og har valgt den billige fragt (maxibrev (uforsikret) som forsendelses mulighed - hvilket ca. 70 % af mine kunder før. Personen bestiller og uheldigvis er dette en vare som samme dag røg i restordre. Men jeg fremskaffer allerede varen 2 dage senere og sender den til kunden, sammen med en undskyldning pga. restordren og en rabatkode med gratis forsendelse ved næste køb. (Hvis vores varer er i restordre, får kunden en rabatkode med gratis fragt ved næste køb). Personen skriver så en mail til os nu, at paken ikke er blevet modtaget endnu. Dette er 4 hverdage siden jeg sendte den. Jeg bruger post danmark til at sende mine pakker og derved ved jeg så at de plejer at være modtaget dagen efter. Men landet ligger jo så (efter hvad kunden siger) at den ikke er blevet modtaget endnu. Hvad skal jeg gør i dette tilfælde? For jeg kender jo post danmark så godt at de ikke vil gør noget, hvis pakken evt. er gået tabt, da jeg ikke har track and trace nr. på pakken. Hvilket kunden jo selv har valgt. Men, jeg ønsker jo heller ikke at idstille mig som en dårlig virksomhed og har et krav til mig selv og dem der arbejder for mig at servicen skal være i top, (også derfor at kunderne for rabatkoder ved evt. restordre eller andre fejl, som kan ske) Så som i nok kan se så synes jeg selv at jeg stå i en lidt dum situation, da jeg ikke ved hvad jeg skal forholde mig til og gør i denne sag. Så jeg håber lidt at der er nogen som kan hjælpe mig til, hvad jeg skal gør over for denne kunde. Med venlig hilsen |
Som jeg har skrevet til Danny, i en PM, så vil jeg anbefale at læse om Salgs- og leveringsaftale på hjemmesiden herunder. Den giver en rigtig god opskrift.
http://www.startvaekst.dk/LevenrandoerOgForhandlerkontrakter