Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udlejning af hus købt på tvangsauktion

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

vi sidder to gode venner her og snakker om investeringsmuligeder.

og har den forbindelse et  par spørgsmål.

må man / kan man købe hus på tvangsauktion for senere at leje det ud. ja det må man, det ved vi , men hvilke faldgruber / betingelser er der.

her mener vi

overskud af virksom hed ?

beboelsespligt?

fradrag i forhold til forbedringer og vedligeholdelse

risikoen og selve tvangsauktionen er vi ikke tvivl om.

på forhånd tak for de gode svar.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis i kender til risiko ved køb af ejendom på tvangsauktion, er der ikke de store problemer.

Jeg lejer selv hus ud (godt nok ikke købt på tvangsauktion), men det giver ikke det største overskud, det bunder selvfølgelig i at der også er lån i huset som der afdrages på.

Så vidt jeg har forstået beboelsespligten, er det ikke noget problem når du lejer ud, da der bor nogen i huset. Men du tænker sikkert på mellemtiden mellem du har købt det, og lejere flytter ind?
Hvis du gør en aktiv indsats for at udleje ejendommen, er der, så vidt jeg har forstået det, ingen problemer der.

Du må fradrage alle de penge du bruger på vedligeholdelse, men ikke forbedringer. pas på med at finde grænsen mellem forbedringer og vedligeholdelse. Jeg havde selv problemer med at finde ud af om professionel rengøring af huset inden udlejning var forbedring eller vedligeholdelse.

Det du skal passe meget på med ved udlejning af ejendomme er når du sælger igen, når huset er blevet brugt som udlejning er der noget med beskatning af overskuddet ved salg.
Pas også på med tidsbegrænset udlejninger, hvilket praktisk talt ikke må finde sted, medmindre man har en god grund (udstationering, job m.v.)

Jeg håber det gav dig lidt at tænke over. Spørg endelig hvis der er mere :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)