Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svartid på email

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kræver jeg for meget ? det spørgsmål stiller jeg mig selv tit, jeg elsker at få emails og jeg checker min mailboks ca. 20 gange dagligt, jeg svare derfor ret hurtigt tilbage, dog ikke mellem 23-06 da jeg jo sover :-)

Men jeg oplever tit at jeg sender en mail til en person ( forretningsforbindelse ) og der går 2-3 dage før jeg får svar, nogle gange skal man rykke for sin mail 2 gange :-(

Jeg forventer et svar på min mail indenfor 24 timer, gerne 2-3 timer i dagtimerne, er det for meget at kræve ? eller skal folk bare til at komme ind i kampen ?

Hvad siger de proff. ?

Mvh
Hagbart

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46

Tjaaa det er meget forskelligt... Typisk hvis det er nogle faste forbindelser, svare jeg helst indenfor 24 timer, eller skriver tilbage til dem hurtigere at jeg først lige har tid til at kigge på det dagen efter..

Men fx på vores MaxiWeb, svare vi typisk tickets indenfor 1-2 timer.

Men mange af dem jeg mailer til er tit langsomme - så det er sgu et godt spørgsmål

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Greenberg & Son Skrevet kl. 19:54

Hej Hagbart

Det er en meget sjov debat og jeg er faktisk lidt splittet. Jeg giver dig ret i at jeg helst vil have svar med det samme, men har det ofte selv hvor det kan gå 2-3 dage til jeg svarer, pga. travlhed og andre prioriteringer.

Jeg har dog vænnet mig til at hvis jeg får en mail hvor der forventes et svar fra mig, sender jeg en kort mail om at den er modtaget og at jeg vender tilbage i løbet af nogle dage.

Jeg er lidt spændt på at følge denne tråd :-)

God weekend!

//henrik

Greenberg & Son udfører kundeundersøgelser på små håndholdte terminaler.

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 08:33

Det kan også godt være at man bare skulle lade være med at sidde "standby" for andre og svare når det passer ind  programmet ? Jeg tror bare ikke på at man modtager så mange mails at man ikke kan svare indenfor eks. 24 timer ?

Mvh
Hagbart

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 08:37

Jeg vil super gerne have svar inden for de første 10 minutter, for jeg tjekker også min mail 705 gange om dagen. Til gengæld, når jeg får en mail, kan jeg nogen gange glemme den med det samme og selv bruge over en dag. 

Så jeg kræver intet efterhånden. Det ville være dobbeltmoralsk. Stick out tongue

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 08:51

Hmmm interessant tråd.. Og den er faktisk svær synes jeg.. Men jeg synes det er en balancegang, -og som det er nævnt på det være et spg. om prioritering.. For at besvare en mail, der for mig er ligegyldig/intet sigende, skullle nødigt gå udover noget det er vigtigere.. Men som det også er nævnt, så er anerkendelse vel det vigtigste.. for for afsender er det måske vigtigt at få svar, - derfor bør man nok fhv. hurtigt efter man har fået en mail, anerkende at man har modtaget en mail, og kort svare tilbage, at man har fået og læst den, og vil vende tilbage senere med svar..

Det er vel det man kalder go' mailkultur...

vh/ Ulrik

Fra Herlev
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Rosenkjær Web IVS Skrevet kl. 09:09

Jeg synes det er meget forskelligt. Det afhænger jo også lidt af hvad personen laver.

Hvis personen sidder på kontor hele dagen, og først svarer på en mail efter flere dage, ville jeg nok blive lidt skuffet. På den anden side, så synes jeg ikke at jeg kan forvente at den lokale håndværker der har været ude og banke søm i hele dagen svarer inden for et par timer.

Ang. det med at man ikke kan få for mange mails til at svare i løbet af 24 timer, så er det i hvert fald løgn. Jeg kender flere der får op mod 300-400 mails om dagen (vel at mærke efter spamfilteret). Og hvis man bare bruger 2 min. pr. mail, så er det simpelthen ikke en mulighed at svare dem alle ved siden af arbejdet. Der er man nød til at priotere, og jeg ved at erfaring fra disse folk, at det er ofte at der er beskeder der ryger i glemmeren fordi man er kommet til at åbne den, og glemte at markere som ulæst, fordi man ikke lige havde tid til at ordne det.

Men som hovedregl, forventer jeg også selv svar inden for 24 timer, dog har jeg kunder, hvor jeg er glad hvis de svarer inden for en uges tid.

Billig crosstrainer - Den nemme guide til at vælge den rigtige

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 09:27

Hej Hagbart

Jeg har før stået med samme tanker som dig, da jeg også altid svarede på mails med det samme fordi jeg tjekkede dem 100 gange dagligt, men efter jeg er blevet selvstændig har jeg virkelig fået respekt for at det kan tage lidt tid at svare. Jeg har rigtig travlt med studie og arbejde og det er ikke altid jeg lige kan tage stilling til en indkommende mail på det tidspunkt hvor jeg læser den, måske mangler jeg noget information, måske skal jeg undersøge noget nærmere eller lign. Og så er der en tendens til at man ikke får svaret før dagen efter eller måske først 2 dage efter. Som der allerede er skrevet forsøger jeg dog også at skrive tilbage til folk at mailen er modtaget og at jeg vender tilbage næste dag eller sådan.

En anden ting der har givet mig respekt for svartid er at se på min kærestes indbakke. Du skriver du ikke tror man kan modtage så mange mails at man ikke kan svare inden for 24 timer. Han modtager nogle dage flere hundrede mails i forbindelse med sit arbejde. Nogle dage når han ikke en gang at læse en brøkdel af dem, da arbejde jo er meget andet end bare at tjekke mails og især lige nu er det meget travlt. Og når man kommer hjem skal man dælme også huske at holde fri :) ellers går man ned med stress.

I virkeligheden burde man måske også overveje hvor ofte man tjekker sin mail. Prøv at regne ud hvor meget tid du bruger på at tjekke mails hver dag. Det kan løbe op i ret meget tid og hvis det er så vigtigt så kan man vel ringe :)

Det var så lige mine tanker om emnet ^^

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:38

Det er svært at sige sådan generelt, men jeg har det sådan at jeg helst prøver at svare inden for et par minutter, når vi snakker om allerede eksisterende kunder der spørger ind til et eller andet. Kommer selvfølgelig an på hvad der bliver spurgt ind til, da det i 90% af tilfældende (hos mig) ikke bare kan gøres på et par minutter, men derimod bruger jeg tit 10-20 minutter på at svare. Og efterfølgende får man så også et svar tilbage hvor man så også lige skal bruge noget tid på at svare på den mail etc. får man bare 10 af den type om dagen, ja så bruger man nemt 2-4 timer om dagen bare på besvarelse af mails fra kunder.

Er der tale om nye mulige kunder som efterspørger et produkt, eller en service. Så prøver jeg at svare inden for 24 timer. Men det kommer lidt an på hvor mange af de ovenstående kundemails jeg får. Men bestemt også hvor mange (Mulige kunder) mails jeg får.

Samtidig er der er jo også kunder der ringer, mulige kunder der ringer, møder der skal holdes, tilbud der skal laves(skrives), og ikke mindst arbejde der skal laves/produceres.

Man skal jo også spise lidt, sove lidt og ja være lidt sammen med familien også. og ja så skal man jo også lige svare nogle PB's på amino, og besvare indlæg på amino etc. (Havde jeg nær glemtBig Smile).

Så det kommer lidt an på hvor travlt jeg har det, er der travlt (som der fx er nu og har været i et godt stykke tid nu), vil nye mulige kunder helt sikkert opleve at der går længere tid end de 24 timer. Jeg er jo kun mig selv kan man sige. - Det ville være godt hvis man fik flere timer om dagen jo mere man havde at se til Smile men sådan er det desværre ikke.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:39

Åhh.... så fik man dårlig samvittighed igenSurprise

Jeg vil bare sige at flagmarkeringen ud for vigtige emails er en genial ting!

Svartiden kommer vel an på emnet og interessen og som en nævnte, prioritering.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)