Nu hvor det er moderne at snakke løsninger til Wordpress, Drupal og Joomla løsninger, har jeg ikke kunnet se et indlæg herinde, der har introduceret os for et 'nyt' og spændende cms-system.
Jeg har netop snakket med en god bekendt, og han introducerede mig til et nyt CMS-system, som jeg ikke har hørt om før. Concrete5.
Concret5 skulle efter signende kunne håndtere html5, og være lettere at implementere i forehold til Wordpress!?
Er der nogle af jer der har hørt/erfaringer med Concrete5, som kan bekræfte dette, og evt. fortælle os andre som ikke har hørt om det før hvad den konkrete forskel er mellem de øvrige CMS-platforme på markedet ?
På forhånd tak, og I ønskes alle en solrig weekend :)
Det er din holdning, og den skal du naturligvis have lov at have
Iht. Wordpress, føler jeg det kræver lidt mere PHP/MySQL, end jeg havde regnet med. (Jeg kommer fra XHTML, CSS og ASP.NET VB/C#. (men ønsker at udvikle endnu mere PHP løsninger) - Forstå mig ret, wordpress er nemt hvis man blot skal have en side, eller kode themes op.
Men jeg tror ikke det er nemt for folk, der ikke har tid/lyst/kompetence til at sætte sig ind i et nyt sprog, for at kunne indstallere sit eget website.
Det har jeg på fornemmelsen at ConcreteCMS er lidt mere overskueligt og nemt.
Det ser da meget spændende ud :-) Det skal lige testes til næste projekt når jeg kommer så langt!
Mvh, Daniel.
Når jeg engang får tid og overskud, skal jeg bestem også igang med at rode med det. - Selve indstalleringen ser mere 'nem' ud iht. Wordpress efter min mening.
- Du må gerne (Hvis du kan huske det, give en tilbage melding herpå Amino. - Det ville være super fedt hvis du ville det.
Det ser da meget spændende ud :-) Det skal lige testes til næste projekt når jeg kommer så langt!
Mvh, Daniel.
Når jeg engang får tid og overskud, skal jeg bestem også igang med at rode med det. - Selve indstalleringen ser mere 'nem' ud iht. Wordpress efter min mening.
- Du må gerne (Hvis du kan huske det, give en tilbage melding herpå Amino. - Det ville være super fedt hvis du ville det.
Jeg skal nok lige melde tilbage når jeg har fået testet det. Nu skal jeg bare have udtænkt mit næste projekt først
Fordelen er at det er væsentlig lettere for kunden at komme i gang med end WP og flere af de andre systemer - det er muligt at mikse blokkene uden at skulle bruge små kodeblokke og tabeller.
En af fordelene er at brugeren bevæger sig rundt i det system de kender. Det kan så også være en af ulemperne, da backend og frontend css skal arbejde sammen.
Den største udfordring pt. er at der ikke er ret mange plugins til systemet, og dem der er er betalingsplugins. Jeg har efterhånden lavet/fået lavet et par stykker selv, og systemet virker ret ligetil at udvikle på, så der skal nok komme flere.
Generelt et godt system som jeg synes har sin berettigelse.
Det ser spændene ud. Men dog koster at noget så almindeligt, som en kalender 55$ og en addon til at lave tabeller 35$. Det kan hurtigt løbe op i et par hundrede dollars til addons for en almindelig hjemmeside, men omvendt skal de jo også tjene penge på det, selvom det er opensource.
Men bestemt et spændene CMS der sikkert skal få succes.
Med venlig hilsen
Àsgeir Gunnarsson
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Jeg har fulgt Concrete5 i omkring et års tid, fordi vi selv laver CMS og shopsystemer. De har haft utroligt meget vind i sejlene, og det er gået hastigt fremad! Her på Amino er der nogle gange en leverandør eller der har Concrete5 som hovedsystem.
I forhold til Joomla og Wordpress, så har Con5 et væsentligt mere tidssvarende interface, det er den store styrke. Personligt har jeg altid ment at brugerfladen i Joomla, var utroligt gammeldags og upraktisk og Wordpress selvom det er bedre, lader sig også meget tilbage at ønske.
Udfra et kommercielt synspunkt kunne jeg godt forestille mig at man kunne vinde kunder på at præsenterer Con5 på almindelige CMS opgaver, fremfor Joomla og Wordpress. Fordi det virker meget mere intuitivt og lækkert for slutbrugeren.
(Selvfølgeligt bliver den nye CloudSprout UI markant lækre end Con5, men det er helt klart et at de systemer som der er kigget på)
Fordelen er at det er væsentlig lettere for kunden at komme i gang
med end WP og flere af de andre systemer - det er muligt at mikse
blokkene uden at skulle bruge små kodeblokke og tabeller.
Hej Tommy,
Tak for din anmeldelse. Personligt synes jeg Wordpress har alt det et blog/CMS skal have. Og Plugins/Addons er gratis.
Som Àsgeir skriver, kan man nemt komme af med ét par 100$ bare for nogle små Addons.. Det mener jeg personligt er latterligt, i forhold til at det er Open Source, og CMS'et er gratis - Ligesom Wordpress, Drupal og Joomla. - På den anden side, kan man så se det smarte ved forretningen for firmaet der står bag.
Hvis Lundsby siger at de har stor success, så løber det jo hurtigt op kan jeg regne ud
Lundsby:
Hej Nils
Jeg har fulgt Concrete5 i omkring et års tid, fordi vi selv laver CMS og shopsystemer. De har haft utroligt meget vind i sejlene, og det er gået hastigt fremad! Her på Amino er der nogle gange en leverandør eller der har Concrete5 som hovedsystem....
Hvad siger I? Er det et system man pt. blot skal holde øje med, eller er der markede for det i Danmark/skandinavien ?
Jeg mener, for mindre/mellem store virksomheder, tror jeg ikke har lyst til at smide flere 1000 kr. efter Plugins/Addons man kan få gratis iht. Drupal og Joomla og Wordpress