Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundløn til en Eksport Chauffør

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg skal have en eksport chauffør i flexjob så ved jeg kommunen kontakter 3f og forhører sig om hvad grundlønnen er for en chauffør.

Mit spørgsmål er - kan man sige hvad grundlønnen er for en eksport chauffør - jeg ved der er en fast timeløn 27/7 fra man kører hjemme fra til man er tilbage på adressen - og så er der en km pris, kan man omregne det til 7,4 timer og på den måde udregne en timeløn som svarer til en dagløn på 7,4 timer.

Er der nogen der ved hvad 3f vil sige at grundlønne er for en eksport chauffør?

Hvis ingen kan svare - så må jeg bare vente og spørge 3f selv - ville bare høre om nogen allerede kendte til det herinde.

Smil smil

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Else-Marie Balch:
Hvis ingen kan svare - så må jeg bare vente og spørge 3f selv - ville bare høre om nogen allerede kendte til det herinde.

Det ville jeg nok havde startet med, det altid lettere at snakke med hovedet og få facts i stedet for lidt løst og fast.

Der kan jo være andre forhold der også spiller ind når han/hun er flexjobber....

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - ExportI. - ved det godt - havde planlagt det idag og skulle forbi - og så gik det så meget i vasken som det kunne og derfor ville jeg se om nogen kunne svare på det herinde- på grund af min utålmodighed lige idag - hihihihihi

Var nok godt klar over at man ville anbefale mig og henvend mig til 3F - hvilket jeg så gør - smil smil

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Else-Marie Balch:
Var nok godt klar over at man ville anbefale mig og henvend mig til 3F - hvilket jeg så gør - smil smil

Især fordi du har det offentlige med ind over, ville jeg nok have helt styr på det, der er jo ligesom nok administrativt arbejde under normale forhold, bliver slet ikke lettere når du skal have lidt penge/tilskud ved lille Lars fra Græsted.

Men det ved du alt om.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv i google at skrive overenskomst eksportchauffør. Så skulle du gerne få nogle brugbare links.

mvh
Michael

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg også prøvet Michael - og der får jeg jo at en eksportchauffør skal have kr. 58,60 24/7 og så kr. 0,5768 pr. km.http://forsiden.3f.dk/assets/pdf/SD1882075922.PDF side 54 øverst

Og jeg har dette citat fra en jobvejleder:

"Vi gør det når vi skal lave et fleksjob, at vi ringer til den fagforening for at høre hvilken sats der gælder. Du kan prøve at ringe til 3F i Grenå og sige det et chaufførjob. Så kan de fortælle dig hvilken sats det er. Alt det med kørsel blander vi os ikke i. Det er mellem arbejdsgiver og arbejdstager. Vi tager os kun af det grundlæggende omkring løn, pension, ferie o.l."

Så det jeg umiddelbart tænker er - hvordan regner man en time løn ud i forhold til en dagsløn - 

Jeg tænker jo således her:

24 * 58,60 / 7,4 (dagsløn) = kr. 190,54

Hvad så med de km de kører gennemsnitlig om dagen - det er ca. 2000 - 2500 km

gennemsnitlig dag 450 * kr. 0,5768 = kr. 260 / 7,4timer = 35,77

Så vil kommer jeg til en timeløn på kr. 225,62

Men det er jo sådan jeg umiddelbart vil regne det ud - og det er jo ikke sikkert at det er den rigtige måde.

 

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ved forresten at den nuværende sats som den chauffør jeg vil have er sat til kr. 130 - men hvis jeg har regnet rigtigt ud og trækker kørsel fra - så skulle det vel være de 190,-

Nu må jeg jo se når jeg får fat i 3f - andet kan jeg jo ikke

 

smil smil

ellers tak for alle svar - 

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)