Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af SMBA til ApS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Poker Tours Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg driver til dagligt et SMBA (Selskab med begrænset ansvar)

Det har ingen kvaler givet os endnu og er egentlig ret glad for selskabsformen, men vi står i den situation at vi skal have lavet en kapitaludvidelse og derfor vil vi gerne have ændret selskabet til et ApS.

Vi har snakket med revisoren om det og han siger at det ikke er muligt at ændre et SMBA til et ApS.

Nogle gode råd eller andet?

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 20:48

Jeg holder med Revisoren. Det samme fik jeg at vide, du skal først have pengene ud af dit SMBA, betale skat af dem og så oprette et ApS. Så vidt jeg husker, det er et stykke tid siden jeg var forbi revisoren med problemstillingen.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 21:34

Hej B.

Undskyld hvis det forvirrer tråden, men kan man ændre et ApS til et SMBA, eller er det samme problematik ?

Med venlig hilsen

Viggo Poulsen
Vipilon ApS

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45

Lasse Møss Nielsen:

Vi har snakket med revisoren om det og han siger at det ikke er muligt at ændre et SMBA til et ApS.

Den gode nyhed er at din revisor tager fejl.

Den dårlige nyhed er, at din revisor formentlig vil grine hele vejen hen til banken....

Opskriften er:  Først omdanner du dit SMBA til et AMBA. Dernæst omdanner du dit AMBA til et AS (efter Selskabslovens § 325) og endeligt kan du da omdanne dit A/S til et ApS.

God fornøjelse

Henrik

Tilmeldt 5. May 08
Indlæg ialt: 15
Fra  NM GROUP APS Skrevet kl. 13:50

Hej Henrik mf.

Jeg er klar over at denne tråd er over 2 år gammel, men eftersom vi stadig finder dette emne interessent vil jeg høre om du eller andre har haft succes med at foretage en sådan omdannelse fra S.m.b.A. til A/S eller ApS.

Mvh

Niklas Sørensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30

Jeg tror det Henrik skrev var, at det vil koste en (mindre) bondegård at skulle omdanne først via AMBA, så til A/S og så endeligt til ApS ud over der vel er de sædvanlige kapital krav ved omdannelsen fra AMBA til A/S så jeg tror svaret er, man KAN, men jeg tror ikke nogen har valgt den vej. Kør videre i SMBA eller luk det - men det afhænger jo af skattekonsekvens - for den kunne jo teoretisk være så voldsom at man ville gør alt - men ellers luk SMBA og brug provenuet på et nyt ApS ville mit råd være - der er ikke en direkte vej - SMBA til ApS

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)