Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdiansættelse af virksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tænker lidt på at splitte et af mine projekter fra, da jeg gerne vil bruge en del mere tid på det andet, men hvordan værdi ansætter man en virksomhed der kun er kørt i ca. 1 1/4 år, men hvor det er tydeligt at der er en stigende omsætning måned for måned? - og kunderne er ikke engangskunder, men kommer ofte igen og genbestiller.

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:08

Hej Janus

Det er vanvittig svært at lave en værdiansættelse på sådan et projekt - da det har været igang i så godt tid. Prisen kommer til at afhænge meget af den forhandling du får med en eventuel køber. Det er derfor vigtigt for dig at opstille nogle forskelle scenarier over den fremtid du selv ser for projektet - og dermed forsøge at overbevise din køber om de samme muligheder som du ser :-)

Herefter er det så at kigge på de forventede resultater - og regne baglæns for at finde en acceptabel pris for projektet.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 17:49

Hej Jesper

Vil du foreslå man kører forretningen i mindst 1 år mere, så man får en bedre ide om potentialet? - eller hvor lang tid skal der til, for at få en god ide om den eventuelle værdi?

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:20

Hej Janus

Det er selvfølgelig væsentlig nemmere at overbevise en køber om potentialet, hvis du får 12 måneders drift mere at fremvise. En teoretisk måde at værdiansætte en virksomhed/projekt er at kigge på de fremtidige resultater, så for så vidt ændrer det jo ikke på værdien af dit projekt med 12 måneder ekstra drift. Det er dog nemmere for køberen at vurdere sandsynligheden for at det bliver en god forretning.

Hvor stor en handel snakker vi om? Hvad forventer du at skulle have for projektet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)