Jeg har en stribe børnebøger på vej ud i verden (well DK at least).
Tanken er, at bog nr 1 skal uddeles gratis i et stort antal eksemplarer (10.000-25.000?) for at reklamere for de øvrige bøger. Bogen appellerer til børn ca 4-7 år. For at få råd til at trykke og uddele så mange som muligt vil jeg gerne sælge indersiden af forsiden i bog nr 1 til en reklame.
Kan nogen af Jer komme med et bud på, hvad den reklameplads bør indbringe ? Findes der et eller andet sted, hvor man kan "sætte den til salg", eller har I ideer til, hvem, der kunne tænkes at ville reklamere der (udover de oplagte : Fætter BR, Legoland, sommerlandene osv)
Jeg er ikke så meget inde i hvad en reklameplads kan koste i en børnebog. Men hvad med at bruge siden til at annoncere for stedet hvor man kan købe de andre bøger?
Det giver selvfølgelig ingen indtægt her og nu, men kan måske generere salg af de andre.
Alternativt kunne du tage fat i nogle af de store brugtmarkeder som DBA og QXL, da børn i den alder vel hurtigt vokser ud af - og fra - deres tøj og ting?
Ellers var mine tanker faktisk også dem du allerede har nævnt.
Håber du kan bruge det og held og lykke med projektet.
Hvis du ringer til den lokale avis i dit område og hører hvad de tager for en reklameplads, og de har det samme oplag, så kan du jo nogenlunde spore dig ind på hvilket leje du ligge på!
Måske du bliver skuffet, men nu aner jeg ikke hvad det koster at udgive en bog :-)
Hvis du ringer til den lokale avis i dit område og hører hvad de tager for en reklameplads, og de har det samme oplag, så kan du jo nogenlunde spore dig ind på hvilket leje du ligge på!
Måske du bliver skuffet, men nu aner jeg ikke hvad det koster at udgive en bog :-)
Men spændende ide!
Ja det kan måske være en meget god pegepind - men der er jo stor forskel i holdbarheden af reklamen i en bog set i forhold til en avis.
En god børnebog bliver læst rigtigt mange gange, da børn elsker gentagelser og genkendelse. Det er de færreste der gider at læse avisen mere end een gang før den ryger ud i skraldespanden.
Hvorfor nøjes med en enkel reklame? Overvej også at udnytte bagsiden, eller nogle af de sidste sider - måske ikke som helsidesannoncer, men delt op til flere annoncører...
Er der ikke nogen regler omkring reklamer foran børn?
og en anden tanke kunne man ikke forestille sig at en del forældre ville blive "stødt" over du man smider reklamer i en børnebog?
Bare lige en tanke/ bekymring, som poppede ind i mit hoved og jeg derfor ville dele
- Kasper
Hvorvidt der er regler omkring reklamer for børn ved jeg ikke, men mon ikke man kunne forestille sig at forældrene er forstående når det nu er noget der bliver delt gratis ud? Som jeg forstår trådstarter er det ikke fordi der skal være reklame i alle bøgerne, men blot den der bliver delt ud gratis. Jeg synes i hvert fald det er helt i orden med en reklame på indersiden af forsiden (og måske også bagerst som en foreslår?) når det er noget jeg får stukket gratis i hånden :)
Er der ikke nogen regler omkring reklamer foran børn?
og en anden tanke kunne man ikke forestille sig at en del forældre ville blive "stødt" over du man smider reklamer i en børnebog?
Bare lige en tanke/ bekymring, som poppede ind i mit hoved og jeg derfor ville dele
- Kasper
Hvorvidt der er regler omkring reklamer for børn ved jeg ikke, men mon ikke man kunne forestille sig at forældrene er forstående når det nu er noget der bliver delt gratis ud? Som jeg forstår trådstarter er det ikke fordi der skal være reklame i alle bøgerne, men blot den der bliver delt ud gratis. Jeg synes i hvert fald det er helt i orden med en reklame på indersiden af forsiden (og måske også bagerst som en foreslår?) når det er noget jeg får stukket gratis i hånden :)
Hej Randi
Jeg er sådan set enig i at reklamen ville være ok set med mine øjne idet at penge jo, som trådstarter at penge skal bruges til at gøre den gratis.
Grunden til min bekymring er kun at man tit ser/ hører at folk "tillader" sig at skabe sig selv når de får gratis ting, vejledning osv. Mine overvejelser gik derfor blot på om det kunne give et større tilbage slag eller ej.
Har du overvejet at putte reklamen på forsiden eller bagsiden.
Hvis jeg fik en børnebog og der på forsiden eller bagsiden stod: Støttet af Libero, Fætter BR og Barnevogscenter Odsherred med deres respektive logoer ville jeg se det som mere naturligt end hvis jeg slog op i bogen og fandt en reklame på side to.
Jeg har tidligere set børnebøger sposoreret af et blefirma, men kan ikke huske hvilket.