Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debitorindbetalinger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle selskaber som har benyttet sig af de samme bankkontoer. Der er udstedt nogle faktura med det ene firmas cvr nr. og navn, men pengene er gået ind på en konto som tilhører det andet firma.

Følger indbetalingerne cvr. nr. eller bankkontoen?

På forhånd tak!

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:47
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Pengene tilhører jo den virksomhed, som har udstedt de enkelte fakturaer. En bankkonto er sådanset irrelevant i den henseende.

Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:30

Jo, men min revisor mener, at når pengene går ind på den "forkerte" bankkonto tilhører de udstedte faktura det pågældende firmas bankkonto og ikke efter navn og cvr. som står på faktura.

Der skal så laves mellemregninger, mener han.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 22:29

linux:

Jo, men min revisor mener, at når pengene går ind på den "forkerte" bankkonto tilhører de udstedte faktura det pågældende firmas bankkonto og ikke efter navn og cvr. som står på faktura.

Der skal så laves mellemregninger, mener han.

Det har han ret i. Når pengene bliver betalt skal debitor jo udlignes, men hvis pengene tilgår en anden skal de jo på en mellemregning, så virksomheden i stedet for at have pengene tilgode hos debitor (kunden) har pengene til gode hos n anden virksomhed.

Bestemt ikke en anbefalelsesværdig løsning. Lad hver virksomhed få hver deres konto!

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36

Hej.

Det er noget rod.

Som Michael skriver, så skal der mellemregnes.

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 10:15

Jeg er enig i at der skal mellemregnes - og det var også hvad jeg mente i mit oprindelige indlæg. Indbetalingen på selskab B's konto, ændrer ikke på at det er selskab A's penge. Derfor har selskab A pengene tilgode hos selskab B i stedet for den oprindelige debitor.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)