Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pres politikerne – nu!

Side 21 ud af 23 (223 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter:

Der er åbenbart ikke vognmænd blandt aminoerne, men hvad med papir bøvlet for almindelige virksomheder?

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Der er generelt for meget papirbøvl for alle.

Håndværksrådet har tordnet op omkring dette i "hundrede" år. Og det er kun blevet værre.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Der er generelt for meget papirbøvl for alle.

Prøv at give et par eksempler Ib.

Flemming Hasselriis

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:02

Forfatter:
Er der nogen som har et forslag om, at folkevalgte politikere ikke kan pensionere sig som 60 årige, men først kan gå på pension som andre dødelige p.t. 65 år. Nogen synes måske at det er fint de smutter som 60 årige så yngre kræfter kan komme til?

Hej Flemming.

Det er bestemt ikke i orden at politikerne går på pension, når de for alle os andre bestemmer at vi skal arbejde i flere år.

Men fra mit synspunkt handler det mere om at de kære politiker lave en masse love for deres eget bedste.

Kan huske at de på et tidspunkt snakkede om at gå ned i løn inde på borgen, men K stemte imod, kan ikke huske deres grund, men husker til gengæld at det var midt i finanskrisen, så endnu en gang har de vist deres evne til forføre den danske befolkning, og dette er jo ikke den eneste gang at de har lavet ting som kun er til egen fordel.

Thor P havde for noget tid siden udtalt, at han ikke kan se noget problem med at han har et stort fradrag da han/politikerne bor i Jylland samt har bolig i København, og derfor er fradrags berettige, da de er mange dage væk fra deres familie.

Hvad med signal politik?? Lars Løkke er vist efterhånden udtalt at dansker skal det ene eller det andet, men i stedet for at løfte låget hvor han sætter fokus, smækker han i stedet i.

Så hvis jeg skulle lave et forslag ville det sikkert være.

Danske medlemmer af folketinget skal til enhver tid arbejde målrettet for de løfter og udtalelse som de giver til den danske befolkning.

Danske medlemmer af folketinget arbejder på lige fod med resten af den offentlige sektor, det vil sige, de først er berettige til pension som resten af befolkning, i krise tider skal de være de første som viser vejen ud, hvilke også vil sige løn nedgang.

Politiker må på inden måde væretage deres egne interesser, ved at lovgive så de opnår en bonus i form kontanter(Uden at kende lovgivningen er dette vist skrevet et sted)

Det skal nok laves lidt om, så det er skrevet i lovsprog.

Derudover har jeg et kæmpe ønske om at politikerne begynder at leve efter de signaler som de sender ud, eller handler der efter. Samt at de holder op med at lave en masse løfter som de enten ikke har tænkt sig at overholde eller rent faktisk ikke kan holde.

Mvh

Carsten Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:21

Carsten Nielsen:

Thor P havde for noget tid siden udtalt, at han ikke kan se noget problem med at han har et stort fradrag da han/politikerne bor i Jylland samt har bolig i København, og derfor er fradrags berettige, da de er mange dage væk fra deres familie.

Hej

Det er normal kotyme at politikkere har en lille lejlighed i KBH, for at de kan deltage i det politiske på borgen.

Og hvem husker ikke sagen med Ritt Bjerggård, der ligepludselig skulle have en ca 4 værelses lejlighed.

Nu er det også sådan at har et firma en lejlighed eller andet, med god begrundelse så kan man få fradrag for den.

Lidt ligesom er du udstationeret, så kan man få et skattefrit vederlag, samt fri bolig.....osv.

Der er der ikke den store forskel egentligt. Politikere er valgt i en landsdel, hvor de gerne skulle være bosiddende(holder så ikke idag).

/Kenneth

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Skrevet kl. 08:51

Hej kenneth

Og jeg mener stadig ikke det er i orden, uanset om det er til en politiker eller et firma, kan det være rigtigt at mine skatte kroner skal gå til at forsøde deres liv pga de er langt væk fra deres familie, nu er det jo dem selv som har valgt deres erhverv, og hvor mange af dem ejer selv deres lejligheder/huse? Men alligevel er de berettige til store fradrag, da de bor i den anden ende af landet.

Men det er jo mit synspunkt, og det er langt fra alle som er enige, og sådan skal det også være.

Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59

Carsten Nielsen:
Det er bestemt ikke i orden at politikerne går på pension, når de for alle os andre bestemmer at vi skal arbejde i flere år.

Hej Carsten

Jeg har formuleret dit ønske således:

27. Danske medlemmer af folketinget skal arbejde på lige fod med resten af den offentlige sektor, det vil sige, de ikke er berettiget til pension før resten af befolkningen.

Dit forslag om at folketingsmedlemmer skal holde hvad de lover skal du måske lige tænke over igen. Folketingsmedlemmer har lov til at skifte mening og blive klogere. Har de sagt noget sludder eller lover alt for meget så synes jeg det er fint de sluger det igen når/hvis fornuften indhenter dem.

At politikerne siger et og gør noget andet, ja her vil jeg foreslå at man stemmer på nogle ærlige politikere.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Nielsen:
jeg mener stadig ikke det er i orden, uanset om det er til en politiker eller et firma, kan det være rigtigt at mine skatte kroner skal gå til at forsøde deres liv pga de er langt væk fra deres familie, nu er det jo dem selv som har valgt deres erhverv, og hvor mange af dem ejer selv deres lejligheder/huse? Men alligevel er de berettige til store fradrag, da de bor i den anden ende af landet.

Hej Carsten

Hvis du ser et tidligere forslag om at ALLE fradrag fjernes, så er dette problem løst.

Her er den opdaterede ønskeliste:

1.    Mulighed for at fordoble virksomhedens kassekredit i en bank. Den ekstra kassekredit skal forrentes som normalt (eller lavere, da der vil være en stats/forsikringsgaranti bag). Der betales en ekstra præmie for en stats/forsikrings garanti på ca. 1½ - 2% p.a. af det til enhver tid skyldige beløb.

2.    Fjerne renterne på restskatten frem til 1. juli for alle erhvervsdrivende.

3.    Affaldsafgiften ønskes nedsat eller gjort gratis de 3 første etableringsår.

4.    Beløbet for etableringskonti ønskes uden en minimum grænse, men gerne et maksimum. Det skal være muligt at benytte halvdelen af det opsparede beløb på ikke afskrivningsberettigede enheder.

5.    Afgiften for etablering af et ApS og A/S ønskes fjernet.

6.    Mulighed for at tilbageholde retsgyldige tilgodehavender i private skyldneres løn, ligesom det offentlige kan trække deres tilgodehavender i skyldneres løn eller sociale ydelser.

7.    Det burde være muligt at komme på iværksætter efterskole, hvor man kunne tage 9. - 10. klasse og få undervisning i iværksætteri, eller noget andet, som f.eks. en iværksætter linje på lige fod med gymnasium, teknisk skole og handelsskolen.

8.    Det offentlige bør ikke kunne pålægge et rykkergebyr meget større end det de private erhvervsdrivende må pålægge en rykker - altså pt. kr. 100. Momsrykkeren er speciel høj.

9.    Renter og gebyrer fra det offentlige bør være fradragsberettiget.

10.    Der skal en kompetence givende uddannelse/kursus til før man kan starte egen virksomhed f.eks. dem hos Erhvervsrådet og Væksthusene.

11.    Ved barsel, skal virksomheder med mindre end 5 ansatte ikke belastes økonomisk, når en medarbejder går på orlov.

12.    Repræsentation skal være 100% fradragsberettiget, gerne med et loft på f.eks. kr. 1.350 pr. person pr. begivenhed.

13.    Når stat eller kommune ikke overholder betalingsfristerne, skal de kunne pålægges rykker gebyrer og renter i lighed med det som normale debitorer betaler. (Og de skal betale).

14. Samtlige tilskud til virksomheder ønskes fjernet.

15. Det overordnede ønske er at få en lav brutto beskatning på løn- og renteindtægter på 40%. Dette mål kan nås ved at beskære den offentlige sektor med 50%. Dette kan gøres ved bl..a. at fjerne:

-Fradrag for renter

-Fradrag for indskud på etableringskonti

-Fradrag for pensionsopsparing

-Børnechecken

-Oldechecken

16. Behandlingstiden i kommunerne på simple byggesager og erhvervsrelaterede ønsker, må forkortes fra mange måneder til få uger. Et svar skal være sagligt og forståeligt.

17. Det ønskes at få ændret konkursordenen, således at der ikke skelnes imellem privilegerede og simple kreditorer.

18. Der ønskes lavere takster fra Post Danmark i stil med Deutsche Post. Mindre service kan accepteres så en porto nedsættelse er mulig. (De nuværende takster kvæler bl.a. Internet handelen og tvinger den til udlandet).

19. Nedlæg jobcentrene, og brug disse penge til individuel coaching af arbejdsløse, nystartede iværksættere og etablerede, der er i gang med udviklende projekter.

20. Afskaf statsstøtte til de trykte medier.

21. Iværksætteri bør være et fag i Folkeskolen.

22. Nedlæg vækstfonden og brug de penge til innovative grupper i landet, der henter folk ind blandt de mange fagligt velkvalificerede arbejdsløse, for sammen at skabe nye typer af tværfaglige virksomheder. Kan det første halve år være en projektfase, hvor de arbejdsløse får alm.ydelse, indtil de har lovning på ansættelse i en virksomhed. Pengene skal bruges på opstart af virksomheden som et lån til en mindre rente, for at hindre at banker lukker for de gode ideer.

23. Nedlæg etableringsvejledningen på kommunerne og brug ressourcen på væksthusene. De har mere check på hvad der rør sig i iværksættermiljøet. Lokalkendskabet har man ofte selv eller kan nemt få det.  

24. Vi vil have et tillæg til Grundloven, der forbyder de folkevalgte at bruge flere penge, end de udskriver skatter for i hvert kalenderår og kun tillader beskatning af indkomst af arbejde og kapital - og med højst 40 procent.

25. Hvis afskrivning på 25% af aktivværdien er lavere end grænsen for straksafskrivning (i dag 12.300 kr), så bør der kunne afskrives op til grænsen for straksafskrivning det første år.

26. Beskatning af afkast på anparter og aktier skal være 0 i virksomheder som er mindre end 3 år gamle. Jo ældre virksomheden bliver desto højere skal skatten på udbyttet være. (Dette vil betyde at nye virksomheder vil få lettere adgang til kapital).

27. Danske medlemmer af folketinget skal arbejde på lige fod med resten af den offentlige sektor, det vil sige, de ikke er berettiget til pension før resten af befolkningen.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Skrevet kl. 13:00

Forfatter:
Dit forslag om at folketingsmedlemmer skal holde hvad de lover skal du måske lige tænke over igen. Folketingsmedlemmer har lov til at skifte mening og blive klogere. Har de sagt noget sludder eller lover alt for meget så synes jeg det er fint de sluger det igen når/hvis fornuften indhenter dem.

Hej Flemming.

Det er jeg udenmærket godt klar over, men man ser tit at de folkekære politiker har en mening om alt, men handler modsat modsat af hvad lover og siger.

Og det er da klart at der ikke kan lovgives på sådan et punkt, tror også lige at det var min eget holdning som kom for meget frem.

Mvh

Carsten

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Skrevet kl. 13:02

Forfatter:
Hvis du ser et tidligere forslag om at ALLE fradrag fjernes, så er dette problem løst.

Har jeg også forslaget tidligere.

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 13:12

Forfatter:

26. Beskatning af afkast på anparter og aktier skal være 0 i virksomheder som er mindre end 3 år gamle. Jo ældre virksomheden bliver desto højere skal skatten på udbyttet være. (Dette vil betyde at nye virksomheder vil få lettere adgang til kapital).

Hej Flemming, vil du ændre den her, som jeg skrev tidligere, er hele essensen at det er beskatning af Afkastet, altså gevinsten ved køb og salg at aktier / ejerandele som skal ændres. Hvis modellen anvendes på udbytte er den nytteløs, hele ideen at flytte Kapital (gøre det attraktivt at investere i nye firmaer) til nye firmaer som kan gavne iværksættere og i højgrad samfundet.

Mvh

Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Side 21 ud af 23 (223 indlæg)