Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er meningen med Twitter?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm - nu har jeg lavet mig en twitter konto, og fundet nogle jeg så kan følge. Her efter nogle dage sidder jeg så og funderer over hvad den dybere mening lige er med det... Så fortæl mig lige engang: Hvad bruger du Twitter til? Og hvordan skal man bruge det, for at få noget ud af det?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 09:12

Godt spørgsmål, og jeg ved det faktisk ikke selv. Det er derfor jeg ingen twitter konto har. :S

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:16

Meningen med Twitter er at følge med i Charlie Sheens liv.

Spøg til side, så er pointen, at du kan blive opdateret på en anden måde, end du ellers ville i interessante personers liv. Her snakker jeg ikke om berømtheder, men personer som Thomas Rosenstand and the likes som ofte kommer med interessante tweets om det ene og det andet. 

Følg ham og de andre Amino'er, så kan du faktisk få noget ud af tjenesten.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den ene side af Twitter:

• Twitter er for det meste en gang støj
  • Meget lidt af det som du har opnået gennem Twitter, er noget du vil huske på dit dødslege
  • Twitter er narsisisternes mødested
  • Folk prøver at fuldfører en dialog gennem Twitter, med der er Twitter et dårligt værktøj til dette
  • Der er alt for meget lorte info. Ex. Jeg står på MacD og drikker kaffe - please reTwiit...
  • At man også skal læse indlæg for folk man ikke følger. 

Den anden side af Twitter:

• Jeg finder ofte ny fed information og er fri for at følge en masse bloks
  • Hvis der er noget som virkeligt er værd at læse, så er det som regl gen Twittet en masse gange
  • Det er et hurtigt medie, forstået således, at det er her jeg ser ting først. Men det er måske ikke nogen værdi i sig selv.

Der var en undersøgelse for nogle uger siden, der viste at der i DK kun er 416 aktive Twittere. Alle andre er bare nogen som følge med - som mig selv. Mener du havde sat som krav at man skulle twitte mere end 10 indlæg pr md., for at være en aktiv Twitter.

Så Twitter er mega småt i DK og ren støj på alle de hjemmesider hvor man hele tiden viser Twitter ikon.

Hilsen
Peter Lauge

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 09:32

Jeg bruget Twitter som nyhedsfilter. I stedet for at have en redaktør inde på Rådhuspladsen eller i DR byen til at bestemme hvilke nyheder jeg bør se, så kan jeg selv udvælge personer, som Twitter om emner som interesserer mig.
Ydermere får man som ofte linket direkte til kilden hvis man ønsker mere information.

Man kan også tit blive ramt af nyhederne og via Twitter inden de traditionelle medier fanger det. Hele Support Gus! sagen ramte mig via Twitter et par dage inden den blev omtalt i de store dagblade.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:38

Jeg bruger Twitter til at følge med i bestemte selvvalgte emner, og som et ekstra værktøj til at holde mig opdateret omkring emner, der interesserer mig.

Fordelen ved Twitter er, at man ofte kan finde nyttige oplysninger og links til aktuelle emner, via dem man følger - og man skal ikke grave sig igennem mange linjer (der er jo kun 140 tegn til rådighed), før man kommer til guldkornene (pointerne).

Hvis nogen af dem, man følger sender for mange irrelevante informationer ud, så er det legende let at klikke på "Unfollow" - herefter får man ikke flere "pip" fra dem. Bing (Microsofts søgemaskine) blev eksempelvis unfollowed i går, fordi de sendte alt for meget "larm" ud.

Så Twitter er for mig et medie, hvor man selv vælger, hvem man vil modtage korte nyheder og informationer fra.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:53

Tilføjelse: I princippet er Twitter en nyhedsbrev-service, som kan bruges til at sende nyheder og informationer ud til kunder og andre, der følger én. Blot med den fordel, at man udover at kunne sende sine egne nyhedsbreve ud, også kan læse andres.

Et nyhedsbrev med mulighed for tovejs-kommunikation, hvis man vælger at bruge det sådan.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 11:32

Halfdan Timm:

Meningen med Twitter er at følge med i Charlie Sheens liv.

#winning #tigerblood

Man skal heller ikke tage fejl af, at det er sjovt at se x-faktor med twitterstrømmen kørende. Jeg har også været til seminar, hvor alle er enige om et såkaldt hashtag - hvilket kan gøre seminaret meget mere udbytterigt, fordi folk i salen lægger kommentarer og reflektioner til det som indlægsholderen siger.

Man kan ikke afbryde en indlægsholder, men man kan skyde tweets op i luften i forbindelse med det der bliver sagt - og så tage diskussionen bagefter (eller sågar midt under seminaret) med andre tweeps fra salen.

...

ellers benytter jeg det som nyhedskilde som en anden nævner. Det er god toiletlæsning at åbne twitter, og snuppe et anbefalet blogindlæg... #oversharing #but-it-is

Når jeg falder over gode blogindlæg om sociale medier, så deler jeg dem. Dvs jeg hjælper mine followers med at finde det bedste af det bedste... so to say.

www.twitter.com/thomasbigum

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:14

Helle - houseofkids.dk:

Hmmm - nu har jeg lavet mig en twitter konto, og fundet nogle jeg så kan følge. Her efter nogle dage sidder jeg så og funderer over hvad den dybere mening lige er med det... Så fortæl mig lige engang: Hvad bruger du Twitter til? Og hvordan skal man bruge det, for at få noget ud af det?

Hvis det er en HouseofKids twitter konto så kan den jo anvendes til at Du sender budskaber ud den vej omkring nyheder, tilbud eller andre ting du mener der interesserer dine kunder. Tweets er jo meget begrænsede budskaber og er derfor ofte nyttige for din kunde her og nu, i forhold til en mail de måske først ser senere.. der er uanede anvendelsesmuligheder og har man BF som virksomhed, så har mange også en twitter og andre til tilsvarende medie konti.

Køb ren argan olie her

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Twitter vel fint nok, som sådan, MEN og her er det stor problem, det tager oceaner af tid at følge med på Twitter og alt det folk siger. For det første er der meget støj man skal sorter fra, hertil kommer at at tweet er ofte fuldt op med et link til en blog/artikle som tager 10 - 15 min at læse, og det er altså de færreste af os som har tid til at læse 5 -10 af dem om dage.

Hertil kommer at kvaliteten af det folk siger er meget varierende mange siger bare noget forfærdelig vrøvl hvor man kun kan krymper tær på deres vejen... "hey hey se her over hey hey jeg er her også høre på mig...kom nu kom nu hør på mig...se på mig er jeg ikke dygtig....kom nu kom nu..."

Men, hvis du kan tweet noget som folk gider læse så kan det jo kun gavne din virksomhed - personlig branding etc.

Jeg vil så gerne være begejstret for Twitter....men det kniber sku...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)